MRŠAVLJENJE

Svi su odlepili za vertikalnom dijetom: Neće vas izgladneti, a evo da li je zdrava!

U nastavku se upoznajte sa prednostima i manama popularne dijete

Nutricija 28.12.2019. - 16:46h Autor: Stil/Index.hr
Foto: Shutterstock

Dovoljno je da neka poznata ličnost "provali" dijetu i da ona dobije armiju ljubitelja širom sveta.

 

Nakon keto-dijete, mesne dijete, Pegan dijete, u popularnost se vinula vertikalna dijeta, za kojom su naročito poludeli bodibilderi i sportisti. A možda je najpoznatiji fan "The Mountain" iz serije "Game of Thrones", piše stranica PureWow.com.
 

Šta je zapravo vertikalna dijeta?

 

"Vertikalna dijeta je nutritivni okvir baziran na učinku. Utemeljena je na visoko bioraspoloživim mikronutrijentima koji podržavaju strukturu lako probavljivih makrohranjivih sastojaka, koji se mogu posebno prilagoditi potrebama vašeg tela", kaže osnivač ovog načina ishrane, bodibilder Stan Eferding.

 

Kod ove dijete je karakteristično konzumiranje ograničenog broja namirnica koje su hranjive i lako probavljive. Na taj način ćete ojačati i biti sposobni za napornije vežbanje.

 

Dok dijeta govori o makronutrijentima (proteinima, ugljeno hidratima i mastima), pažnja je usmerena na mikronutrijentima (to su vitamini, minerali i antioksidansi).

 

A zašto je poznata kao vertikalna dijeta?


Zamislite obrnuto slovo T. Na dnu (temelj) imate hranjive sastojke - mleko (za one koji ga podnose),  spanać i šargarepe, jaja, losos i krompir.

 

Ove namirnice nisu uključene u ishranu da bi dopunile kalorije, već ih treba jesti u malim količinama jer su bogate hranjivim sastojcima.

 

Dijeta povremenog posta koja je zaludela svet: Koje sve vrste postoje i kako najbolje topi kilograme!

foto: Shutterstock

Umesto toga, glavni izvor kalorija dolazi iz vertikalnog dela T-oblika - posebno od crvenog mesa (po mogućnosti odrezak, ali i jagnjetina) i beli pirinač. To znači da treba povećavati količinu pirinča ("vertikalno") kako dani prolaze.

 

"Nije reč o "velikim količinama, već o zadovoljavanju vaših proteinskih potreba biftekom umesto piletinom i ribom, koje nisu preterano hranljive", kaže Eferding. 

 

 Na jelovniku treba da se nađu i pšenica, integralni pirinač, pasulj i povrće poput karfiola i šparoga.

 

Dijeta 6 plus 1: Za dve nedelje 5 kilograma manje! (JELOVNIK)

foto: Shutterstock

Da li je ova dijeta zdrava?


Ishrana se bazira na namirnicama bogatim hranjivim materijama i ne izbacuje nijednu veću grupu proizvoda.

 

Eferding takođe, tvrdi da ona nije "ograničavanje ili gladovanje", što je uvek dobro.

 

Detalji ishrane malo su nejasni (što znači da morate kupiti program od 100 dolara da biste tačno videli što se nalazi na meniju), a prema Kristin Kirkpatrik, dijetetičarki i savetnici stranice Lose It!, ova dijeta previše je ograničena.

 

"Izgleda da vertikalna dijeta sadrži veliku količinu proteina i povrća, ali je zapravo vrlo restriktivna kada su u pitanju namirnice bogate hranjivim materijama i vlaknima, poput integralnog pirinča, pasulja zeljastog povrća", kaže ona.

 

Iako se ovaj plan može prilagoditi za povremene postove i ljubitelje Paleo dijete, on definitivno nije prilagođen vegetarijancima ili veganima.

 

Naše mišljenje:

 

Okanite se vertikalne dijete i pridržavajte se onih lakše održivih planova ishrane, kao što su mediteranska ili protivupalna dijeta.

 

Ipak, život je prekratak da ne bismo popili čašu vina i pojeli malo čokolade, zar ne?, piše Index.

 

Hleb dijeta: Tvrde da skida 10 kilograma za samo dve nedelje!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...