DRAGOCENE PROMENE

10 zlatnih pravila u ishrani koja treba da usvoji svaka žena nakon četrdesete!

Reč je o periodu u kojem telo drugačije funkcioniše

Nutricija 22.06.2019. - 15:44h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Starenje je prirodan proces i od njega niko nije pobegao. Menja se svaki centimetar našeg tela, na našoj koži su vidljive bore, a zrele godine sa sobom nose i određene promene u ishrani i životnim navikama.

 

Kako biste sebi olakšali ovaj prelazni period i sprečili potencijalne zdravstvene probleme, posegnite za malim, ali bitnim promenama.


Pobrinite se da vam je metabolizam aktivan


Poznato je da je metabolizam proces svake hemijske reakcije u telu. Za usporeni rad metabolizma postoji nekoliko razloga, a jedan od njih je životna dob čoveka. S godinama, metabolizam usporava i to je neminovno.

 

Ali, ne brinite,  možete ga ubrzati  pravilnom ishranom. Stoga, potrudite se da često jedete i da ne preskačete obroke. Još bolje, dodajte više proteina u ishranu jer ćete tako održati mišićne mase i nećete imati problema sa prejedenjem.

 

Birajte celovite žitarice umesto rafiniranih


Celo zrno je puno vitamina B, kalijuma, magnezijuma i vlakana, što pomaže u probavi i smanjuje rizik od srčanih problema, gojaznosti i dijabetesa.

 

Jedite više orašastih plodova


Orašasti plodovi su bogati mastima, ugljeno hidratima i hranjivim materijama. Osim toga, antioksidansi koji se nalaze u njima štite ćelije, snižavaju nivo lošeg holesterola i mogu da pomognu kod dijabetesa tipa II.

 

Ostanite mlade i nakon četrdesete: Evo šta da jedete i kako da vežbate!

foto: Profimedia

 

Konzumirajte leću

 

Leća je riznica dobrog zdravlja jer vrvi od vlakana i vitamina B9, koji je takođe poznat kao folna kiselina. Osim što smanjuje nivo lošeg holesterola i smanjuje i rizik od srčanih oboljenja, dijabetesa i gojaznosti.

 

Sadrži i mineral poznat kao selen, koji nije prisutan u većini namirnica. Pomaže u borbi protiv raka, a može čak i da poboljša hroničnu astmu.

 

Uvedite dobre bakterije u ishranu

 

Svi znamo koliko je važno imati zdravu crevnu floru, a u tome znatno pomažu kefir i jogurt.

 

 Što više masne ribe

 

Riba je bogat omega-3 mastima i vitaminom D, koji ne samo da mogu sprečiti srčana oboljenja, određene vrste raka, dijabetesa i visokog krvnog pritiska, već pomaže u borbi protiv depresije, ADHD-a, pa čak i šizofrenije.

 

Osim toga, ublažava i neke simptome menopauze, te se ženama preporučuje da je jedu jednom do tri puta nedeljno. Najzdraviji izbor su losos, haringa, jezerska pastrva ili sardine. 

 

Letovanje sa ljubimcima: Najvažniji saveti!

foto: Shutterstock

 Pijte zelenu kafu


Zelena zrna kafe imaju više hranljivijih materija jer nisu pečena. Ova vrsta kafe ima veliku količinu antioksidanasa koji mogu pomoći u borbi protiv starenja.

 

Trudite se da jedete ranije


Prema istraživanju Univerziteta u Pensilvaniji, vreme obroka igra ključnu ulogu u vašem zdravlju i gojenju, piše Brightside.

 

Ljudi koji jedu kasnije tokom dana (od podneva do 23 sata) imaju tendenciju da dobiju veću težinu i imaju viši nivo insulina i holesterola od onih koji su jeli od 8h do 19 sati. Ako kasno uveče jedete možete dobiti hronične bolesti poput dijabetesa i srčanih oboljenja.


Jedite namirnice bogate kalcijumom


Gotovo svaka ćelija u ljudskom telu na neki način koristi kalcijum. I dok starimo, apsorbujemo sve manje kalcijuma iz hrane, što dovodi do toga da ga naše telo uzima iz naših kostiju.

 

Stoga, kako biste sprečili nedostatak kalcijuma, uključite u vašu ishranuviše mlečnih proizvoda, konzervisane sardine i badema.

 

9 supernamirnica koje brzinski popravljaju hormonsku sliku: Bademi nisu jedini!

foto: Profimedia

Jedite raznovrsne namirnice


Voće i povrće sadrži antioksidanse, ali samo deo njih sadrži antocijanin, koji je u osnovi pigment zbog kojeg je voće i povrće lepih svetlih boja.

 

Ranija istraživanja su pokazala da hrana s visokom koncentracijom antocijana, poput borovnica, cvekle, ljubičastog kupusa ili trešanja, može znatno da poboljša posledice demencije i kardiovaskularni sisstem kod žena.

 

Nakon četrdesete licu je potrebna posebna nega: Evo kako da uvek ostanete mladoliki!

 

(Stil.Kurir)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...