Spas

Kad telu nedostaje magnezijum: Ove namirnice rešavaju problem!

Ukoliko niste baš za veštačke dodatke ishrani, ove namirnice će uspešno napuniti vaše telo magnezijumom
Medicina 26.06.2017. - 18:59h Autor: alternativa-za-vas.com
Foto: Thinkstock

Budući da je današnja ishrabn siromašna magnezijumom, mnogo ljudi sve više oseća simptome nedostatka ovog minerala. To su najčešće umor i grčevi u mišićima, sklonost visokom krvnom pritistku i zapušeni krvni sudovi, te depresija i srčana obolenja.

 

Magnezijum je izuzetno važan za naš organizam jer učestvuje u više od 300 biohemijskih procesa. Deluje tako da opušta krvne sudove, snižava krvni pritisak, čuva zdravlje nervnog sistema, ublažava umor i nesanicu, smanjuje bolove i grčeve u mišićima te sprečava srčani udar. Kada je reč o dnevnom unosu, preporuka za odraslog muškarca je 400 - 420 mg, a za žene u proseku 310 - 360 mg magnezijuma dnevno.

 

8 namirnica bogatih magnezijumom:

 

Neke od poznatih i lako dostupnih namirnica sadrže magnezijum u dovoljnim količinama za ljudski organizam.
Uvrstite ih u vaš jelovnik i kroz njih unesite ovaj mineral neophodan za vaše zdravlje.

 

1. Spanać

 

Osim što sadrži obilje železa, spanać je izvrstan izvor magnezijuma. Jedna šoljica spanaća sadrži čak 150 mg ovoga minerala. Ovo zeleno lisnato povrće ima protuupalna svojstva te štiti od kardiovaskularnih bolesti i raka.
Folat, vitamin B-skupine prisutan u spanaću, smanjuje upale krvnih sudova i snižava krvni pritisak. Budući da se čak 25 posto folata gubi dužim kuvanjem, spanać je najbolje jesti sirov ili vrlo kratko kuvan na pari.

 

Nedostatak gvožđa u krvi može da vam zagorča život: 10 znakova koje vam telo jasno šalje!

 

2. Crna čokolada

 

Procenjuje se da 100 g tamne čokolade sadrži više od pola preporučene dnevne količine magnezijuma. Poznato je i da čokolada s visokim postotkom kakaa čuva zdravlje srca, podiže raspoloženje te reguliše nivo šećera zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu. Flavonoidi iz tamne čokolade opuštaju krvne sudove te snižavaju krvni pritisak.

 

3. Integralni pirinač

 

Šoljica integralnog pirinča sadrži oko 20 posto preporučene dnevne količine magnezijuma. Ima dvaput više magnezijuma te vitamina B1 i B3 nego beli pirinač. Budući da deluje protiv proteina angiotenzina II koji povisuje krvni pritisak, ovaj pirinač snižava pritisak te smanjuje rizik od zapušavanja krvnih sudova. Takođe, smanjuje rizik od raka debelog creva i dijabetesa tipa 2.

 

4. Bademi

 

U 100 g badema sadržano je čak 75 posto preporučene dnevne količine magnezijuma. Osim toga, oni obiluju bakrom, manganom, cinkom, fosforom i železom. Zahvaljujući magnezijumu, vitaminu E i ostalim antioksidansima bademi podstiču protok krvi, čuvaju zdravlje srca i krvnih sudova, snižavaju krvni pritisak te smanjuju umor.

 

5. Smokve

 

Ovo izuzetno zdravo mediteransko voće, i u svežem i u sušenom obliku, obiluje brojnim vitaminima i mineralima, poput kalcijuma, bakra, mangana, kalijuma, železa, fosfora selena i cinka. Četiri šoljice sušenih smokava sadrže 100 posto dnevno preporučene količine magnezijuma. Zahvaljujući sadržaju kalijuma i magnezijuma, smokve deluju tako što snižavanja krvni pritisak, a zbog vitamina B-kompleksa podižu raspoloženje te povećavaju nivo energije.

 

Voćka za bronzani ten, mali rudnik vitamina i minerala: Leči telo od glave do pete!

 

6. Bamija ili okra

 

Ova tropska biljka i mahunarka na Istoku se već vekovima koristi u kulinarstvu te za lečenje probavnih smetnji, crevnih tegoba, srčanih bolesti, obolenja jetre i sl. Bamija doprinosi gubitku kilograma te smanjuje umor. Jedna šoljica bamije sadrži 70 mg magnezijuma, što je oko 15 posto preporučene dnevne količine ovog minerala. Bamija takođe obiluje vlaknima i vitaminima B6, A i C.

 

7. Avokado

 

Ovo supervoće koje potiče iz Meksika i Srednje Amerike sadrži više vitamina i minerala nego bilo koja druga vrsta voća. Bogat je izvor magnezijuma, kalijuma, fosfora, cinka, železa i bakra. Jedan srednje velik plod sadrži 15 posto preporučene dnevne količine magnezijuma. Avokado smanjuje umor i smiruje nervni sistem te se preporučuje trudnicama i osobama koje su pod stresom. Osim toga, zahvaljujući magnezijumu i kalijumu na prirodan način snižava krvni pritisak te čuva zdravlje srca i krvnih sudova.

 

8. Bundeva

 

Šoljica naseckane bundeve sadrži oko 60 mg magnezijuma. Bundeva je izvrstan diuretik, pomaže kod upala mokraćnih puteva, bubrega i žuči, kod reumatskih obolenja i sl. Osim magnezijuma, sadrži fosfor i kalcijum, koji su važni za izgradnju zdravih kostiju, zatim železo i kalijum, koji je važan za zdravlje srca te mangan, koji čuva kožu.

 

Bundevine semenke takođe obiluju magnezijumom – na 100 g sadrže više od 70 posto preporučene dnevne količine magnezijuma.

 

Ostali značajni prirodni izvori magnezijuma su:

 

Cvekla: 1 šojica - 100 mg magnezijuma; Brokula: 1 šoljica - 33 mg magnezijuma; Banane: 1 banana srednje veličine - 30 mg magnezijuma; Sočivo: 1 šoljica - 18 posto preporučene dnevne količine magnezijuma; Krastavci: 1 šoljica - oko 40 mg magnezijuma; Grašak: 1 šoljica - 70 mg magnezijuma; Indijski orasi: 100 g - 70 mg magnezijuma.

 

Dragocen plod, bogat selenom i cinkom: Dovoljno je da pojedete 2 dnevno!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...