Kvalitetno spavanje

5 saveta za kvalitetniji san: Istuširajte se sat vremena pre spavanja, isključite sve aparate

Smanjite temperaturu u spavaćoj sobi, više se družite i izlazite sa prijateljima i partnerom
Medicina 22.04.2014. - 15:46h
Foto: Shutterstock

Užurbani način života doveo je do toga da sve više ljudi pati od nesanice. Ukoliko i vi imate ovaj problem, ovi saveti mogu da vam pomognu.

 

1. Promenite okruženje

 

Nepoznati kreveti mogu da prirede besanu noć osobama sa čvrstim snom, ali onima koji pate od nesanice mogu da budu idealno rešenje.

 

"Kada su dušek i posteljina drugačiji od onih na koje ste navikli, ne povezujete ih sa budnim stanjem cele noći, kao što bi to bio slučaj kod kuće", kaže Robert Oeksman, kiropraktičar i direktor instituta Sleep to Live u Džoplinu, Misuri.

 

Problem može da vam predstavlja i mrak, odnosno osvetljenje. Studija objavljena u časopisu Journal of Environmental Management je otkrila da su ljudi koji žive u oblastima sa puno veštačkog svetla (uličnom rasvetom, svetlećim reklamama) prijavili da imaju smanjen kvalitet sna u poređenju sa osobama u manje osvetljenim područjima. Razlog tome je što svetlo smanjuje proizvodnju melatonina u telu, hormona koji reguliše naš ciklus spavanja i čini nas pospanima.

 

Savet

 

Menjajte posteljinu malo češće. "Nova" posteljina može da ublaži strah od još jedne neprospavane noći, a pomažu i opuštajući zvukovi iz prirode.

 

OVDE saznajte kojih 5 loših navika uzrokuju besane noći.

 

2. Smanjite temperaturu

 

Većina hotelskih soba su hladne, što je idealno za dobar san. To posebno pogoduje ljudima sa nesanicom, čija tela imaju višu temperaturu, piše u studiji objavljenoj u časopisu Sleep Medicine Reviews.

 

Savet

 

Istuširajte se sat vremena pre nego što odete na spavanje. Kada izađete iz kupatila, vaša temperatura će biti niža.

 

3. Provodite što više vremena na suncu i vežbajte

 

Kada su istraživači sa Univerziteta Kolorado pratili grupu kampera koji su ceo dan provodili napolju, otkrili su da su se turisti do kraja putovanja budili i išli u šetnje u isto vreme svakog dana, bez obzira na njihove navike kod kuće.
Takođe, samo 20 do 30 minuta vežbanja svakog dana može dvostruko da smanji vreme koje vam je potrebno da zaspite, pokazala je studija Medicinskog fakulteta na Stanfordu. Ali budite oprezni: tri sata pre spavanja izbegavajte energično vežbanje jer time možete da se razbudite.

 

Savet

 

Vežbajte na otvorenom, idealno bi bilo ujutru rano. Većina nas provodi dane u zatvorenim prostorima, a to remeti ciklus spavanja.

 

4. Smanjite svakodnevni stres

 

"Kada ste na odmoru, oslobođeni ste stresa svakodnevnog života", kaže Majkl Brias, autor knjige "Dijeta doktora za spavanje: Izgubite suvišne kilograme boljim snom". A kada se smanji nivo stresa, smanjuje se i nesanica.

 

Pomaže i oslobađanje od tehnološke zavisnosti.

 

"Proveravanje mejlova može da bude stresno, a i svetlo sa ekrana vam odmaže", primetio je Brias.

 

Kako izbacivanje mobilnog telefona iz spavaće sobe može da vam pomogne saznajte OVDE.

 

Savet

 

Sat vremena pre nego što odete na spavanje, isključite sve elektronske aparate (kompjuter i televizor prvenstveno). Čak i ako gledate nezanimljiv program pre spavanja, to može da bude mentalno stimulišuće.

 

5. Izlazite više

 

Kada izađete sa prijateljima, smejete se i obično diskutujete o "lakšim" temama, dok ste kod kuće opterećeni problemim i češće pričate o njima. A kada dođe vreme za spavanje, ne možete da prestanete da razmišljate o njima.

 

Savet

 

Istina je da smo svi prezauzeti zbog užurbanog načina života, ali vreme provedeno sa prijateljima ili partnerom može da vam poboljša san. Samo se potrudite da izbegnete ozbiljne teme. To, naravno, nije moguće izvesti uvek.

 

"Ozbiljnijim temama bavite se ranije tokom večeri, a kada se odmorite, biće vam lakše", kaže Brias.

 

A OVDE pročitajte koji su najčešći mitovi o spavanju.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...