Počnite što pre

Zašto svaka žena ujutro treba da pojede kašičicu lana: Kod starijih deluje još jače!

Olakšava simptome PMS-a i postmenopauze, reguliše holesterol i ubrzava metabolizam
Lepi & Zdravi 22.05.2017. - 16:52h Autor: Stil / 24sata.hr
Foto: Thinkstock

Iako se semenke u ishrani zabrinjavajući retko koriste, one su životna energija svake biljke, voća ili povrća koje jedemo i mogu biti izvrstan dodatak ishrani, jer sadrže visok udeo vitamina i minerala, i tako povećavaju nutritivnu vrednost obroka.

 

"To je vrlo korisno kod redukcijskih dijeta i kad nismo sigurni da li jedemo zdravo i da li unosimo sve potrebne nutritijente, na primer kad moramo da izbegavamo pojedine namirnice, jer izazivaju probleme sa probavom, nadutost i slično, ili su nam zabranjene zbog medicinske dijete", kaže nutricionista Mirna Trumbetaš za 24sata.hr.

 

Za žene su posebno dobre semenke lana.

 

"Lanene semenke ponašaju se poput estrogena u telu i zaustavljaju rast karcinoma povezanih sa hormonima. Takođe, mogu da olakšaju simptome PMS-a i postmenopauze, jer pogodno deluju na hormonalnu ravnotežu. Ali, važno ih je držati u frižideru, jer lako oksiduju. Trebalo bi ih kupovati cele, pa samleti pre obroka, kako bi se sačuvala njihova vrednost. One su odličan izvor omega-3 masnih kiselina, a zbog visokog udela vlakana podstiču i probavu, pa bi svi oni koji pate od zatvora obavezno trebalo da ih uvrste u ishranu", ističe nutricionista.

 

Leči stomačne bakterije, hemoroide i neplodnost: Od zdravlja vas dele samo dva sastojka! (RECEPT)

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Samo kašičica lanenih semenki u jogurtu ujutro ili svako veče kroz nekoliko meseci može da pomogne i kod najtvrdokornijih problema sa probavom i doprinese zdravom metabolizmu, pa i mršavljenju.

 

Laneno seme je prirodni regulator nivoa holesterola u krvi, pa dobro deluje i na kardiovaskularno zdravlje. Kao i mnoge druge semenke, možete ih koristiti u ovsenoj kaši sa voćem za doručak ili u voćnom smutiju, a brašno od lanenih semenki odlična je zamena za deo pšeničnog brašna kod pripreme kolača ili palačinki.

 

Pogodno je i za ljude koji imaju problema s tolerancijom glutena, jer ga ne sadrže.

 

Ulje lanenih semenki može se koristiti kao začin za salate, kuvani pirinač i povrće kuvano na pari. Ali, nije pogodno za kuvanje ili prženje.

 

Kosa raste nerealno brzo, bakterije postaju prošlost: Ovo ulje je bolje od maslinovog i ricinusovog!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs