Važno je da znate

Nedostatak vitamina A ima teške posledice: Ovako počinju opasne bolesti!

Ima ga u jeftinim i svakodnevnim namirnicama
Lepi & Zdravi 05.04.2017. - 13:54h Autor: kodren.com
Foto: Thinkstock

Svi znamo da su vitamini veoma važni za zdravlje, ali retko ko zna čemu koji služi i koje su posledice njihovih nedostataka, piše KoDren.com

 

Na primer, da li ste znali da je vitamin A neophodan za rast, razvoj kostiju, nastanak ćelija i tkiva u organizmu, dobrar vid, imunitet i zdravlje sluzokože i kože? Zbog toga su posledice nedostatka vitamina A veoma opasne - od nedovoljnog razvoja deteta, do ozbiljnih bolesti kostiju i organa!

 

Iako se koristi za obnavljanje kože u slučaju akni, ekcema, rana, psorijaze i mnogih drugih kožnih oboljenja, on se upotrebljava i u proizvodnji kozmetike protiv bora, a i za zaštiti od UV zračenja.

 

Vitamin A je lako dostupan u namirnicama koje možete svakodnevno lako nabaviti i konzumirati, poput jaja, džigerica i ribljeg ulja, a čak i punomasni mlečni proizvodi (mleko, puter) spadaju u ovu grupaciju resursa vitamina A.

 

Ovaj važan vitamin mogu u dovoljnim količinama da unose i vegani, jer ga dosta ima u zelenom lisnatom povrću i žutom i narandžastom povrću i voću koje sadrži beta karoten. Naime, organizam stvara vitamin A iz beta karotena.

 

Sve posledice manjka vitamina B12: Vrtoglavice, zaboravljanje, Alchajmerova bolest!

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

 

Konzumirajte bundevu, tikve, dinje, šargarepu, breskve, kajsije, dren, brusnice, paradajz, crvene paprike i nećete biti u deficitu sa vitaminom A.

 

Jetra je ta koja skladišti ovaj vitamin, osnosno održava njegov nivo u organizmu i po potrebi ga ispušta. Smatra se da karotenoidi obezbeđuju čak 50 odsto vitamin A.

 

Apsorpciju vitamina A pomažu vitamini C, D, E, F i B kompleksa, minerali (cink, kalcijum, potom holin i neomycin). A apsorpciju odmažu kafa, alkohol, mineralna ulja, nedostatak vitamina D, antacidi i holestiramin.

 

Dnevna potreba unosa ovog vitamina je uglavnom individualna i kod odrasle osobe se podrazumeva od 0,8 ml do 1 ml. Maksimum dnevnih preporuka za unos vitamin A je 10.000 IU. Ipak, smatra se da je uzimanje beta-karotena bezbednije, jer se beta-karoteni ne skladište u organizmu i nemaju otrovnih dejstava u visokim dozama.

 

Posle prve čaše počinje obnavljanje jetre, a onda i celog tela: Sok koji osvežava i leči za 7 dana!

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

 

Povećan unos ovog vitamina je nephodan osobama nižeg imuniteta, a i kod osoba sa nekim oboljenjima creva i noćnog slepila. Kod celijakije, oboljenja pankreasa, Hronove bolesti dolazi do smanjenja prihvatanja masti, pa može doći i do nedostatka vitamina A.

 

Vitamin A je rastvorljiv u mastima, pa se zbog toga bolje pripaja uz masnu hranu u stomaku. Pored nedostatka isto tako može doći i do prevelikog unosa vitamina A, pa se zbog toga može pojaviti niz simptoma kao što je umor, iscrpljenost, bolovi u zglobovima i mišićima, suve usne, oči, i generalno suva kože, potom, glavobolja, opadanje kose, bezrazložna nervoza, problemi sa varenjem. Takođe, povećan je rizik od nastanka osteoporoze.

 

Kod trudnica, preteran unos (višak) ovog vitamina može biti veoma opasan po plod, jer može doći do opasnog oštećenja ploda. Stoga trudnice ne moraju dodatno da uzimaju ovaj vitamin, jer ga već primaju preko multivitamina, koji su im uglavnom od početka trudnoće prepisani od strane njihovog lekara.

 

Najjači borci protiv slobodnih radikala: Čuvaju telo od bolesti, ima ih u ovoj hrani!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs