Ne slutite koliko šteti

Psiha strada prva, telo propada: Kako da istrenirate mozak da prestane da brine!

Usled prevelike napetosti i stresa, imunitet slabi, a organizam postaje podložan bolestima
Lepi & Zdravi
16:10h Autor:
Foto: Thinkstock

Preterana briga ostavlja posledice na mentalno i na fizičko zdravlje. Može da izazove stres, depresiju, umor i loše zdravstveno stanje.

Da li ste znali da preterana briga može da poveća broj otkucaja srca, oteža disanje i izazove bledilo lica? Krv se povlači sa površine i odlazi u mišiće, kako bi se prirpemilo za novu brigu - tenziju koja može da uzrokuje bolove, glavobolje i slabost u nogama, a javljaju se i dijareja ili zatvor.

Kada briga postane hronična, čovek postaje podložan infekcijama. Visok nivo anksioznosti i stresa slabi imuni sistem, što vodi do češćih prehlada i drugih ozbiljnih problema.

Ipak, postoje dobre vesti - mozak bukvalno može da se istrenira da prestane da brine! Radite sledeće tri stvari i spasićete zdravlje i psihu:

Biljke koje upijaju stres i depresiju vlasnika: Bar neku od ovih 10 brzo unesite u kuću!

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Zapišite svoje brigeNajbolji način da dobro preispitate svoje brige jeste da ih zapišete na list papira. To će vam pomoći da sumnje odbacite ili ih shvatite kao konkretan problem, a onda možete i da pronađete rešenje.

MeditirajtePoznate su sposobnosti meditacije da zaleči i telo i duh. Mnogo studija utvrdilo je da meditacija popravlja mentalnu stabilnost. Kada se osećate napeto, odvojite nekoliko trenutaka za sebe i meditirajte. Svega dva minuta dovoljno je da očistite misli.

VežbajteJoš jedan način da naterate mozak da prestane da brine jeste da stres izbacite putem vežbanja. Može biti teško u početku, ali redovno vežbanje će vam pomoći da povratite kontrolu nad svojim životom. Otarasićete se stresa i ojačati psihičko i fizičko zdravlje.

Između biti u pravu i biti ljubazan, uvek budite ljubazni: Lekcija psihologa koju morate da čujete!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs