Savet

KAD LEKARI KAŽU DA ANEMIJU LEČITE HRANOM, EVO ŠTA DA JEDETE: 14 namirnica koje jačaju telo!

Vreme je da "popravite" krvu sliku, evo šta da jedete

Lepi & Zdravi
Autor:
Foto: Shutterstock

Najbolji način da pobedite anemiju jest da jedete što više namirnica bogatih gvožđem.

Donosimo vam spisak tih namirnica:

1. Spanać

Kada neko spomene gvožđe, spanać je prva asocijacija. Ova zelen obiluje i kalcijumom, vitaminima A, B9, C i E te vlaknima i beta-karotenom. Pola šoljice kuvanog spanaća sadrži 3,2 mg gvožđa, što zadovoljava oko 20 posto ukupnih dnevnih napotreba za tim mineralom.

Protiv anemije uz spanać jedite i što više celera, kelja i brokolija.

2. Cvekla

Zahvaljujući obilju gvožđa, cvekla pomaže u oporavku i reaktivaciji vaših crvenih krvnih zrnaca te celi organizma puni kiseonikom.

Reč je o namirnici koja najbrže doprinosi oporavku od anemije. Možete je jesti sirovu, rendanu, s lisnatim povrćem u salati te s šargarepom, paprikom i paradajzom. Sveže ceđen sok od cvekle konzumirajte na dnevnoj bazi.

3. Nar

Reč je o voću koje obiluje gvožđem i vitaminom C, stoga ga trebate što češće konzumirati. Podstiče cirkulaciju krvi te smanjuje simptome anemije poput vrtoglavice, slabosti i umora.

Svaki dan, tokom sezone, pojedite po jedan nar.

4. Prokelj

Odličan izvor antioksidansa, vitamina, folata i vlakana te obiluju gvožđem. Jedite ga što češće kako biste sprečili osećaj umora i slabost.

5. Suvo grožđe

Ovo sušeno voće bogato gvožđem možete dodati u smutije, jogurt, ovsenu kašu ili salatu kao deo uravnoteženog jelovnika.

Kako biste podstakli apsorpciju gvožđa u organizmu, suvo grožđe kombinujte s namirnicama bogatim vitaminom C.

6. Sočivo

Sočivo je sačinjeno od proteina i gvožđa. Idealan obrok. Osim gvožđa, ova mahunarka sadrži kalcijum, fosfor, bakar, vitamin C i tiamin.

7. Zrna soje

Još jedna dobra namirnica za one koji pate od manjka gvožđa jest soja. Sojina zrna sadrže i dobre masnoće, vlakna i proteine. Jeste li znali da šoljica zrelih, kuvanih zrna soje sadrži gotovo polovinu dnevne preporučene količine gvožđa?

Ali pošto sadrže fitičnu kiselinu, koja usporava apsorpciju gvožđa, uvek ih ostavite preko noći u toploj vodi. Oprez! Konzumirajte samo organski uzgojenu, ne-GMO soju.

8. Šareni i crni pasulj

Šoljica pasulja sadrži oko 20 % dnevne preporučene količine gvožđa. Osim gvožđa, pasulj sadrži i druge važne minerale i vitamine, vlakna i proteine.

9. Rukola

Ova salata male kalorijske vrednosti sadrži obilje nutrijenata, među kojima i gvožđe. Ako uvedete rukolu u obroke nekoliko puta nedeljno, unapredićete zdravlje vaših crvenih krvnih zrnaca. Možete je dodavati u zelenu salatu i supu, njome posuti picu ili je pomešati s integralnom testeninom.

10. Raštan

Raštan spada u jednu od najzdravijih namirnica sveta. I to ne bez razloga.

Osim obilja gvožđa i vitamina C, sadrži i kalcijum i vitamin A te neke od antikancerogenih sastojaka. Zato je jedite što češće - kuvanu ili pripremljenu na pari.

11. Tahini

Male sjemenke susama obiluju gvožđem. Iako možda već jedete dosta voća i povrća koje sadrži ovaj mineral, u svoje obroke obavezno uvedite i tahini pastu. Pasta od susama pomoći će vam da u organizam unesete dnevno preporučenu količinu gvožđa.

12. Smeđi pirinač

Ova svestrana namirnica bogata je vlaknima te pomaže organizmu da se oslobodi toksina.

13. Ovsena kaša

Samo pola šoljice ovsene kaše sadrži gotovo 2 mg gvožđa. Stoga ćete dodavanjem ove namirnice u vaš jelovnik znatno ublažiti simptome anemije.

Jedite je ujutro za doručak.

14. Svež i sušen paradajz

Sušeni paradajz obiluje gvožđem. 1 šoljica sadrži gotovo 30 % dnevno preporučene količine gvožđa. Možete ga dodavati u sendviče, soseve za testeninu, picu i salate i drugo.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...