Voren Biti oduvek je bio miljenik nežnijeg pola. Tvrdi da je spavao sa više od 12.000 žena. Sve se promenilo kada je upoznao 21 godinu mlađu kolegicu Anet Bening.
Ako sam i grešio u odnosima sa ženama, to je samo zato što sam bio zavisan o ljubavi. Ako sam bio ludo zaljubljen, a nije išlo sve kako bi trebalo, moji kreativni impulsi bi sublimirali. Počeo bih odmah tražiti drugu jer sam mislio da je prethodna bila greška i da je najbolje otići, rekao je jednom Kasanova 20. veka, 80-godišnji američki glumac Voren Biti.
Priznaje da ne zna kako se zovu žene sa kojima je spavao
Njegova biografija, objavljena pre tri godine, ne nosi bez razloga naslov “Kako sam zaveo Ameriku”.
Izgubio je nevinost sa 20 godina, a onda je, ako je polazni broj tačan, svaki dan ili svaku noć proveo s drugom. Zbog toga njegov ljubavni život nije ništa drugo nego nabrajanje holivudskih lepotica koje su padale na njegov šarm, sve dok se 1992. nije venčao sa Anet Bening, sa kojom je od tada u braku i sa kojom ima četvoro dece.
Ni sam Biti nema pojma kako se zovu sve te silne žene sa kojima je proveo besane noći, osim desetak slavnih, koje su bile uverene da će ga odvesti pred oltar ili koje su i same želele istražiti njegovo ljubavničko umeće. Među njima su bile Džoan Kolins, Natali Vud, Brižit Bardo, Feje Danavej, Anđelika Hjuston, Elizabet Tejlor, Dajana Kiton, Džejn Fonda, Kandis Bergen, Endži Dikinson, Madona...
I njegova sestra, glumica Širli Meklejn, opisala ga je jednom rečenicom: “Ako se kreće i žensko je, Varen će se zapaliti!” Ona je i glavni “krivac” što se njen mlađi brat u detinjstvu zaljubio u glumu. Otac Ira Ovens Biti bio je profesor psihologije, a majka Kejtlin Meklejn profesorka drame.
Starijoj ćerki Širli ime su dali po slavnoj dečijoj filmskoj zviezdi Širli Temp, pa je i njena imenjakinja želela da postane glumica. Uz tri godine stariju sestru stasao je i Voren, koji je u srednjoj školi bio jako talentovan igrač američkog fudbala. Umesto sporta, zbog sestre je zavoleo film i pozorište, pa je još tokom školovanja u National Theatru u Vašingtonu počeo da radi kao pomoćni scenski radnik.
Nakon mature odbio je desetak sportskih stipendija samo da bi se upisao u dramsku školu, ali je već nakon prve godine odustao i krenuo za sestrom, koja je počela glumiti na Brodveju.
Ulogu Buda dobio je jer se svideo glavnom scenaristu
U Njujorku je upisao glumački studijo cenjene Stele Adler, a da bi zaradio za život, radio je fizičke poslove - kao perač posuđa, pa čak i kao pijanista u hotelima. U to vreme upoznao je Džoan Kolins i započeo sa njom romantičnu vezu. Za razliku od njega, ona se već afirmisala kao glumica, a Biti je svoju priliku još čekao. Došla je kad je Vilijam Ing napisao scenarijo za film koji je režirao Elia Kazan. Film se zvao “Sjaj u travi”, a na Bitija je prvi oko bacio scenarista, koji je voleo zgodne muškarce. Dali su mu glavnu ulogu, Bada Stempera, a njegovoj 23-godišnjoj vršnjakinji Natali Vud ulogu siromašne devojke Vilme Din Lumis.
Džoan je zatrudnela u tajnosti i pobacila njegovo dete
Iako je već bio veren sa Džoan Kolins, njegov interes za brak splasnuo je preko noći i par je otkazao već planirano venčanje zbog - kako su rekli - mnogo obaveza. Džoan je često bila na putu zbog filmskih uloga, a Biti je te 1961. godine nominovan za Zlatni globus i Oskara. Osim toga, tu je bila i zanosna Natali Vud, pa je Biti bacio oko na samozatajnu partnerku sa snimanja.
Svejedno, bio je lud za Džoan jer je, prema rečima prijatelja, među njima večno iskrila divlja seksualna privlačnost, a i njeno ime u tom je trenutku bilo vrlo poznato u Holivudu, što je Bitiju trebalo za proboj na vrh. U jednom trenutku čak joj je kupio verenički prsten optočen smaragdima i dijamantima, a 1959. godine preselili su se u zajednički stančić. Samo dan pre nego što je počelo snimanje “Sjaja u travi”, Kolins je ostala u drugom stanju i u tajnosti je pobacila dete. Idući dan, kad se Voren prvi put našao uživo sa Natali Vud, redatelj Elia Kazan mu je rekao: “Zamisli da je ovo Džoan!”.
Ulogu je shvatio ozbiljno, pa je čak tokom snimanja odlazio u teretanu ne bi li doradio besprekorni izgled. U to vreme Džoan je snimala film u Italiji, a Voren je doputovao za njom uveren da mu je neverna.
Džoan Kolins zamenio je depresivnom Vud
Ali tamo se spetljao sa Susan Strasberg, ćerkom uglednog glumačkog pedagoga Lija Strasberga. Svedoci su tvrdili da su neprestano vodili ljubav u kupatilu redatelja Lukina Viskontija, koji je pak bio zaljubljen u Bitija.
Nakon povratka u Ameriku veza između njega i Džoan je pukla. Biti nije dugo čekao na novu priliku. Sledila je promocija filma “Sjaj u travi”, a Natali Vud upravo se razvela od supruga Roberta Vagnera i Biti ju je tešio. Nakon raskida sa Džoan Kolins, Biti se preselio u hotel.
Za razliku od prethodnice koja je bila vesela žena puna života, Natali je bila depresivna. Dosadu je ubijao zavodeći druge žene. Pozvao bi devojku na sastanak u restoran za koji je znao da je zatvoren, a onda je odveo u hotelsku sobu i skinuo pantalone. Jedna od onih koja je provela sa njim jednu noć bila je i tada 16-godišnja Šer.
- Sve moje prijateljice bile su lude za njim, a za njim je ludovala i moja mama.
Htela sam da otkrijem tajnu njegove neodoljivosti, ali bio je za mene veliko razočaranje. Bio je tehnički dobar, ali nisam za njega ništa osećala i nije bilo razloga da se ponovno vidimo - rekla je Šer.
Kad ga je napustila i Natali Vud, Voren je prvi put potražio pomoć psihologa, ali mu terapija nije bila od velike koristi.
Njegov omiljeni hobi bio je nazvati žene, a razgovor bi uvek počeo istim pitanjem: “Šta ima novo mačkice?”. Tako je 1964. i nastao scenario za istoimenu komediju u kojoj je glavni lik nezasiti zavodnik koji traži pomoć psihoterapeuta.
Sa Madonnom je imao strastvenu seksualnu vezu
Glavnu ulogu trebao je igrati sam Voren, a scenario je pisao do tada sasvim nepoznati Vudi Alen. Biti je poludeo od besa jer je Vudi u scenariju potpuno minorizirao njegov lik. Producent Čarls K. Feldman podržao je Alena koji je pak oterao Bitija sa seta. Zamenio ga je Piter O Tul, a Biti i Alen više nikad nisu progovorili ni reč.
Naslovnu pesmu filma “What’s New, Pussycat?” otpevao je Tom Džons i pesma je postala evergreen. Sledile su nove avanture, a onda je 1963. upoznao Dejvida Njumana koji je pisao scenario o paru razbojnika Klajdu Barovu i Boni Parker. Nakon neuspeha sa Alenom, Bitit je odlučio da želi svoj sledeći film u potpunosti kontrolisati. Stoga je za autorska prava “iskeširao” 75.000 dolara i otkupio scenario. Bio je to novi početak njegove karijere.
U glavnim ulogama najpre je zamislio svoju sestru i pevača Boba Dilana, a onda se predomislio. Odlučio je da će on biti Klajd, a njegova tadašnja partnerka Lesli Karon bila je uverena da će ona biti Boni, ali Biti je imao druge planove. Zbog toga ga je ostavila. Kratku utehu pronašao je u tada udatoj 44-godišnjoj ruskoj balerini Maji Plisetskaji. Ali nastavio je potragu za partnerkom u prvom velikom projektu. Ulogu Boni odbile su sve tada poznate glumice – Džejn Fonda, Šeron Tejt, En Margret, Natali Vud...
I konačno je redatelj Artur Pen nagovorio tada još slabo poznatu Fej Danavej. U prvo vreme Biti se držao podalje od nje jer su oboje smatrali kako bi to uništilo filmsku čaroliju u kojoj je Klajd zapravo aseksualna pojava.
Snimili su film i Biti je konačno stekao veliki ugled u Holivudu, a stekao je i novog prijatelja – Romana Polanskog koji je, kao i Biti, više od psihodeličnih droga, koje su bile u modi tih godina, volio zabave na kojima su se organizovale orgije i testirala seksualna izdržljivost. Ali sledili su novi poslovni uspesi, pa time i nove žene. Nakon komedije “Nebo može čekati”, sa kojom je zaradio 80 miliona dolara, bacio se 1978. u naručje 32-godišnje Dajane Kiton. Ubrzo je shvatila da joj neće biti veran pa se nije za njega ozbiljno ni vezala. A on, nakon što je njegov film “Crveni” osvojio Oskara i sve važnije nagrade, dobio je na ceni i kod žena. Početkom 80-ih u njegovu naručju ređale su se lepotica Iman, pa Isabela Ađani, Brit Ekland i Dženis Dikinson.
A onda mu se krajem 80-ih život preokrenuo. Najpre je doživio veliki neuspeh sa filmom “Ištar”, a onda mu je umro i otac sa kojim je bio jako blizak. Upravo mu je tata čitao “Dika Trejsija” koji je postao Bitijev idol. Stoga je 1989. počeo snimanje istoimenog filma. On je glumio Dika Trejsija, a tada 30-godišnja Madona dobila je ulogu Bretles Mahoni. Madonin album “Breathless” bio je filmski soundtrack.
Nije trebalo dugo da se muzička diva i glavni glumac i redatelj spetljaju. Bilo je to u nobembru 1990. Madonna se rastala od agresivnog Šona Pena koji ju je navodno tada svaku veče pratio. Sedeo bi u automobilu ispred Bitijevog stana i čekao da ujutro Madona izađe. Njihova veza bila je strastvena, a kada je nestalo seksualne privlačnosti, jednostavno su prekinuli.
A onda je Biti dobio ponudu da zaigra glavnu ulogu u filmu “Bagzi”. Partnerka mu je trebala biti tada 31-godišnja glumica Anet Bening koja je Vorenu zapela za oko čim ju je vidio golu u filmu “Prevaranti” Stivena Frirsa. Prvi put su se uživo sreli na ručku na kojem ju je Biti odmah počeo proučavati kao potencijalnu suprugu. u isto vreme, Anet je znala sa kim ima posla. Preko puta nje sedeo je 22 godine stariji zavodnik i bila je svesna da je na audiciji.
Dvadesetak godina posle ispričala je kako je uspela zauvek zadržati uz sebe najvećeg zavodnika 20. veka. U trenutku kada su se sreli on je imao 53 godine i stan na vrhu luksuznog Beverli Vilšajer Hotela u koji je svaki dan dovlačio žene. Ona je bila upravo razvedena, mlada, neiskvarena...
Anet je Vorena pretvorila u brižnog oca i supruga
- Da, bila sam zaista lak plen. Naivna i nisam uopše razmišljala da bi naša veza mogla proizvesti toliko pompe u javnosti. Nisam tada razmišljala ni o slavi ni o životu sa čovekom koji je bio na glasu kao večni neženja.
A onda sam primetila da je naša veza proizvela šok kod svih prijatelja koje sam poznavala. A naročito u familiji. "Znaš li šta radiš? Jesi li sigurna da ti u životu treba takav čovek? Možeš li mu uopšte verovati?", bila su pitanja kojima su me obasipali. Nisam znala odgovor ni na jedno od njih - kaže Anet Bening koja je u međuvremenu sa Bitijem dobila četvoro dece, a u aprilu će proslaviti 29 godine braka.
Anet je Vorena pretvorila u brižnog oca i muža koji brine o svojoj porodici.
- Znala sam da nikad pre nije bio veran ni jednoj ženi, ali naša veza od prvog dana krenula je sa drugačije pozicije. Nisam želela iskoristiti njegovu slavu niti me zanimao kao prolazna avantura. Ja sam se u njega stvarno zaljubila i nameravala ostati sa njim do kraja života. Mislim da je to osetio i da je to bilo nešto za čime je oduvek tragao - kaže Bening.
Razlika u godinama nikad nije bila problem jer, kao što je rekla Bening, nikad je nisu privlačili mlađi muškarci.
- Voren me nikad nije službeno zaprosio. Odluka o venčanju je došla sama po sebi jer smo puno razgovarali. Budući da oboje dolazimo iz protestantskih porodica, venčanje se nametnulo samo po sebi kada sam zatrudnela - rekla je glumica.
Ipak, venčali su se tek nakon što su dobili ćerku Kejtlin.
Na tajnoj ceremoniji venčali su se početkom aprila, a kuma im je bila dvomesečna Kejtlin. Nakon nje su 1994. dobili sina Bendžamina, pa Isabel 1997. godine i El 2000.
Ipak, od pre dve godine umesto tri ćerki i jednog sina, porodica ima dva sina i dve ćerke. Najstarija ćerka Kejtlin odlučila je da promeni pol i postane - Stiven.
Nedavno se uključio u kampanju zaštite prava transrodnih osoba u Americi i postao njihovo zaštitno lice. Ipak, o slavnim roditeljima ne želi govoriti.
Navodno Bitiju nije bilo lako da prihvati da više nema tri ćerke.