problemi sa spavanjem

Ne možete oka da sklopite u ranoj trudnoći: Evo 5 stvari koje su krive za nesanicu!

Donosimo vam neke uobičajene probleme sa spavanjem kod žena u ranoj trudnoći i kako se izboriti sa nesanicom

Trudnoća 13.03.2019. - 21:06h Autor: Stil/Miss7.mama.24.sata.hr
Foto: Shutterstock

Rana trudnoća je za većinu trudnica veoma iscrpljujuća posebno jer se tada javlja mučnina. Ako tome dodamo i nesanicu koja muči mnoge žene, problem je još veći.

 

Dnevna pospanost

 

Visok nivo hormona progesterona, koji reguliše ženski reproduktivni ciklus, obuzima vaše telo u ranoj trudnoći.

 

Zbog progesterona se tokom dana osećate pospano, a noću vam utiče i na san,  što dovodi do još većeg umora. Uz sve hormonske i fizičke promene koje doživljava telo trudnice, ne iznenađuje da se trudite pronaći energiju za održavanje uobičajenog dnevnog ritma.

 

Pronađite za sebe kratki predah u vidu dremke kako biste nadonkadile nedostatak sna.

 

Mučnina

 

Najmanje 75 posto žena oseća mučninu u ranim nedeljama trudnoće. Često je pogrešno nazvana "jutarnja mučnina" , a može trajati ceo dan, te naročito neprijatna noću.

 

Kako bistes smanjili noćnu mučninu, čuvajte lagane grickalice, poput krekera, pored kreveta da ih grickate kad se probudite. To će vam pomoći da se bolje osećate.

 

Možete i popiti šoljicu čaja od đumbira pre spavanja i tokom dana, s obzirom na to  da đumbir smanjuje mučninu.

 

Korisno znati: Kada je trudnoća visokorizična?

foto: Shutterstock

Noćna glad

 

Drma vas noćna glad i ne možete da zaspite?  Svi smo čuli frazu "jesti za dvoje" i mnoge majke će se unapred da se raduju tortama bez griže savesti - ali pokušajte da jedete zdrave namirnice s celovitim žitaricama, proteinima i svežim voćem.

 

Trudite se da jedete više malih obroka tokom dana, a ne velika tri. Na taj način  ćete i vi vi vaša beba imati stalan dotok hranjivih materija.

 

Bitno je i da jedete polako kako biste izbegli gorušicu i slobodno pojedite krekere neposredno pre spavanja. Na taj način ćete stabilizovati nivo šećera tiokom noći.

 

Rizična trudnoća: Četrdesete nisu pogodne za rađanje!

foto: Shutterstock

Stalno vas tera na mokrenje

 

Ovo je česta pojava u ranoj ali i kasnoj trudnoći. Možete pokušati da smanjite noćne odlaske  kupatilo pijući puno tečnosti tokom dana, ali smanjite u kasnim popodnevnim i večernjim satima.

 

Takođe, izbegavajte kafu jer kofein pojačava potrebu za mokrenjem.

 

Nesanica

 

Bez obzira da li je reč o osećajima teskobe zbog majčinstva, vaše osetljive dojke koje otežavaju pronalaženje udobnog položaja za spavanje,  gorušice ili  sprečavaju vas da spavate, nema sumnje da je nesanica čest problem među trudnicama. Pokušajte da svako veče uživate u rutini koja vas umiruje.

 

Napravite toplu kupku, popijte čašu toplog mleka, pročitaj dobru knjigu umesto da buljite u televizor ili mobilni. Tako ćete se umiriti i lakše zaspati.

 

Trudnoća nakon pobačaja: Odmorite telo i bez panike

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...