- Izgleda nemoguće da bi se supermodel mogao da se bori sa nesigurnostima, ali ja se, recimo, jesam borila. Kada sam prvi put čula termin "supermodel", ta mi je reč odzvanjala u glavi i davala mi snagu. Pretvaranjem u "nadčoveka", dopuštajući sama sebi da prihvatim tu ulogu, bila sam u stanju da živim izvan bilo kakvih samonametnutih ograničenja i ostvariti mnogo više nego što sam mislila da ću moći, kaže danas 47-godišnja Klaudija Šifer - supermodel koja je vrhunac slave doživela 90-ih i početkom 2000-ih, s ukupno snimljenih više od 500 naslovnih strana za najuglednije svetske modne magazine.
- Zato me modna industrija i dalje privlači iako sam u tom poslu više od 30 godina. Moda i lepota u svom najčišćem smislu mogu vas osnažiti i pružiti vam osećaj nadmoći, gotovo poput oklopa. Mogu vam omogućiti da definišete i redefinišete sebe ili dopustite da se određeni atributi još više istaknu.
Ali, više od osećaja nadmoći potrebna nam je ponekad pomoć da pronađemo sopstvenu svrhu, da istrajemo izvan dvoumljenja i da budemo ono što mislimo da bi trebale da budemo, kaže modna ikona koja prema Forbsu danas poseduje oko 65.000.000 dolara.
Mini intervju: Naomi Kembel o detinjstvu, manekenstvu, gubitku prijatelja! (FOTO)
- Kad sam krenula u ovaj posao, Karl Lagerfeld mi je dao vredne savete. Rekao mi je da moram uvek biti svoja i da verujem svojim predosećajima i instinktima, a ne da ispunjavam tuđe želje ili da budem ono što bi drugi želeli da jesam. Podseća me na Oskara Vajlda i njegovu misao:"Budite svoji, svi drugi su već ionako zauzeti'. Nesigurnost
- Sve dok nisam snimila svoju prvu naslovnu stranu, u svakom trenutku svoje tadašnje karijere, mislila sam da će neko doći i reći mi da je moja karijera gotova. Ali mislim da, kada sam dokazala sama sebi da mogu da uspem u nečemu što nije blisko mojoj stvarnoj prirodi, razvila sam mnogo dublju otpornost i osećaj samopouzdanja, kaže Klaudija koja je zapravo htela da studira pravo i da se zaposli u advokatskoj kancelariji svog oca.
U oktobru 1987. godine, kada joj je bilo 17 godina, u jednom klubu zapazio ju je Majkl Levaton, tadašnji vlasnik "Metropolitan Model Agency" i odmah je angaživao. Prvu naslovnu stranu snimila je za francusko izdanje časopisa "Elle" nakon čega je uspeh bio siguran.
- Zapravo ono što želim ovim tekstom da istražim je to šta znači biti ikona, u isto vreme slaveći i diveći se ikonama sa kojima sam sarađivala tokom svih ovih godina.
Prilikom definisanja te reči najvažniji je test vremena. Ne možete postati ikona, odnosno simbol nečega, preko noći. Takođe, mnogo je različitih načina da se postane slavan, a i ta slava može trajati vrlo kratko. Samo vam protok vremena može sa sigurnošću pokazati, kad se osvrnete za sobom, da li je neka slika, osoba ili pokret ostavio trajni uticaj na ljude, smatra svetski poznata manekenka.
Važni su ljudi
- Moja saradnja sa nemačkom fotografkinjom i rediteljkom Elenom Von Unvert sigurno je bila jedna od najvažnijih i sigurno je definisala moju karijeru. Elen je u meni videla kvalitet jedne Brižit Bardo i uz mnogo zabave i humora uvukla me u tu ulogu, pomažući mi da otkrijem i taj deo svoje ličnosti, priseća se Klaudija Šifer.
Ko se sve zabavljao sa supermodelima 90-ih: Karla Bruni izazvala skandal! (FOTO)
- Ona je i osoba koja mi je pomogla da sebe ugradim u brend "Guess Jeans" i da zajedno gradimo identitet. Njihov usko priljubljeni džins postao je sinonim za modu 80-ih i 90-ih. Trenuci koji su, kroz različita fotografska objektiva mogli da budu čak i voajeristički, zahvaljujući Elen koja ih je ovekovečila, ostali su lepi i moćni. - Bilo je to zlatno vreme mode, vreme pre digitalizacije, kada su slikanja trajala nedeljama, a glumci ili muzičari nisu bili zaštitno lice nekog brenda.
To smo bili mi - stvarne osobe - supermodeli, fotografi i dizajneri. Vizionari poput Đanija Versaćea takođe su postavili nove standarde i formate modnih revija, hodanje njegovom modnom pistom i nastupi koje bi postavio, obavezno su bili udarna vest na naslovnim stranama novina. Kako su moda, muzika i umetnost počeli da se menjaju, njihov se uticaj osećao i izvan same industrije.
Simbolika trenutka
Sećam se snimanja za sezonu proleće-leto 1995. u Valentinovoj kampanji s američkim fotografom Arturom Elgortom. Koncept je bio inspirisan Felinijevim filmom "La Dolce Vita", a ja sam igrala ulogu Slivi.
Život je imitirao filmsku umetnost - kroz rimske ulice pratile su nas horde paparaca i televizijskih ekipa. U jednoj sceni na Velentinovom balkonu, trebala sam da mašem okupljenoj masi. Ljudi su uzvikivali moje ime, a ja sam im mahala.
Fotografije s tog seta uspele su da dočaraju moje emocije u jednom jedinstvenom trenutku zaustavljenom u beskonačnosti vremena, prepričala je Klaudija Šifer nezaboravno snimanje. I danas ima takvih trenutaka. Jedan od njih desio se nedavno. Donatela Versaće, Đanijeva sestra, ostala je verna svom pokojnom bratu, ali je i posao odvela na nove visine i obnovila jedan takav nezaboravni, simbolični trenutak.
U čast Đanija, ponovo je okupila Naomi Kembel,Sindi Kraford, Helenu Kristensen, Karlu Bruni i mene i to za finale revije za proleće-leto 2018. na Milanskoj nedelji mode. Držeći se za ruke, nas pet odevenih u novu verziju poznatih haljina "zlatnog lanca" po kojima je bio poznat Donatelin brat, hodale smo pistom uz zvukove pesme "Freedom" pokojnog Džordža Majkla.
Kako je rekla, to je za nju bilo toliko moćno iskustvo koje je izazvalo erupciju emocija. U ovom slučaju - trenutak sam po sebi je imao uzvišeni značaj.