Korisno znati

Kako preživeti paklene vrućine: Top 10 saveta koji će vam olakšati život!

Ne izbegavajte kreme za sunčanje, čak i ako niste na plaži
Zanimljivosti
14:46h Autor:
Foto: Thinkstock

Meteorolozi za ovo leto najavljuju vrućinu, sparinu i česte toplotne udare, što znači i mogućnost većih zdravstvenih problema kod osetljivih na visoke temperature.

 

To se posebno odnosi na decu i starije. Prvo i osnovno, izbegavajte izlazak na veliku vrućinu između 10 i 17 sati, uvek nosite flašicu vode sa sobom, a pri izlasku obucite laganiju pamučnu odeću i obavezno stavite šešir na glavu.

 

Ne izbegavajte kreme za sunčanje, čak i ako niste na plaži - zrela koža je dodatno osetljiva na UVA i UVB zrake. Tokom leta posebno treba paziti da se redovno uzima terapija, a u slučaju da osetite mučninu, vrtoglavicu ili suva usta, potražite pomoć.

 

Rashlađivanje doma
Ventilatori su jako korisni jer isušuju znoj sa kože, zbog čega se ona brže hladi. Ako još ispred ventilatora namestite posudu s hladnom vodom ili kesu sa ledom, efekat rashlađivanja će biti još jači. Ventilatori dobro dođu i ako imate klimu, jer troše manje struje, a mogu se rashlađivati i samo delovi kuće koji se koriste.

 

Ako nemate klima-uređaj: Trik da običan ventilator rashladi celu kuću!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Rashladite preparate za negu
U toplim danima zbog vrućine često nateknu noge. Pomozite sebi tako što ćete gel ili losion za negu nogu i ublažavanje otoka staviti u frižider. Raslađen će bolje ublažiti otoke, a vas dodatno rashladiti.U frižider je dobro staviti i bočicu raspršivača napunjenog vodom, pa raspršiti hladnu vodu po licu i vratu po povratku u kuću, što će vas vrlo brzo osvežiti. Hladna obloga od gela dobra je i za glavobolju.

 

Led, led
Stavite nekoliko plastičnih flašica od pola litre napunjenih vodom u zamrzivač i obavezno ponesite jednu kad izlazite. Osim što ćete imati hladnu vodu celo vreme, jer će se polako topiti, imaćete i praktičnu hladnu oblogu. Svakako napravite i kockice leda u koje možete da ubacite i komadiće voća, što će aromatizovati hladan napitak. I paketić zamrznutog povrća može da posluži kao obloga.

 

Važno je paziti na doba dana
Osim kada se ne osećate dobro i ako je izuzetno vruće i sparno, potrudite se da zadržite svoju dnevnu rutinu vežbanja ili šetnje. Naravno, aktivnosti treba obavljati u periodima kada sunce još nije skroz izašlo i obući svetlu i što laganiju odeću.

 

Vreo automobil rashladio za 10 sekundi: Spustio temperaturu bez klime! (VIDEO)

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

 

Nakvasite šešir
Mnogi sportisti, posebne teniseri, imaju trik za brzo rashlađivanje. U kapu sipaju malo hladne vode i tako je stave na glavu, što ih ekspresno rashladi. Isti efekat ima i marama nakvašena hladnom vodom koju zamotaju oko glave.

 

Spuštene roletne
Ako se teže krećete pa ne možete da izađete ujutro ili kada zađe sunce, svakako u tim periodima dobro izvetrite kuću da izađe zapara. Pre nego što sunce izađe, spustite sve roletne i navucite zavese. Pomaže i češće menjanje posteljine, jer osvežava i sam osećaj kad legnete u čisto. Ako imate, koristite pamučnu posteljinu jer bolje upija znoj i duže ostaje sveža. Jastuci punjeni heljdom teže se zagrevaju.

 

Biljke kao štit
Uključeni električni uređaji dodatno zagrevaju prostor, pa je dobro što češće isključiti i televizor i kompjuter. Biljke, posebne one veće i lisnatije, treba staviti na prozore sa kojih dopire najviše sunca.

 

Ozbiljno zdravstveno stanje: 5 stvari koje treba da uradite ako dobijete sunčanicu

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Ohladiti se iznutra
Dobro je istuširati se ili ispljuskati hladnom ili mlakom vodom i po nekoliko puta na dan, a potom se ne treba brisati nego pustiti da voda ispari sama, što će vas dodatno rashladiti. Ako vam je to nepraktično, napravite hladne obloge pa stavite na vrat i šake.

 

Češće i manje jesti
Umesto uobičajena tri, dnevni jelovnik treba podeliti u pet-šest manjih obroka. Naime, organizam za veće obroke proizvodi više metaboličke toplote, što automatski zagreva iznutra. Takođe, neka se jelovnik temelji na što više voća i povrća, supa od povrća, salata, mesa na žaru i mlečnih proizvoda. Ljuti začini podstiču cirkulaciju i jače znojenje, a time i bolje hlađenje tela.

 

Što više tečnosti
U poznim godinama vrlo je lako dehidrirati, stoga treba uzimati što više vode. Dobro će doći i mlečni proizvodi poput surutke.

 

Neophodno protiv letnjih vrućina: Za nekoliko minuta napravite vodenu prskalicu! (VIDEO)

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...