drže sve pod kontrolom

Osobine emocionalno zdravih ljudi: Evo kojih 5 stvari uvek rade, stres im ne može ništa!

Samo ovakvi ljudi mogu da izgrade i održe stabilnu vezu, te žive produktivno i ispunjeno

Zanimljivosti 12.05.2020. - 19:05h Autor: Stil/24 Sata.Hr
Foto: Shuterstock

Emocionalno zdravi ljudi su dovoljno jaki da upravljaju stresom i lako se nose sa izazovima, a znaju kako da svoje emocije i ponašanje pod kontrolom.

 

Napravite ravnotežu stresa i sreće

 

Stres je u današnje vreme neizbežan, te je jako bitno da znamo da ga kontrolišemo.


Nemojte dozvoliti da stres i negativna osećanja postanu deo vaše svakodnevice.

 

Gledajte  da napravite ravnotežu između dnevnih obaveza i zadovoljstva. Učite i otkrivajte nove stvari.

 

Upišite kurs o kojem dugo razmišljate.Oblazite mzujete, učlanite se u gradsku biblioteku, učite strani jezik, upišite  se u plesnu školu ili jednostavno spakujte kofere i otputujte na neko inspirativno mesto.


Jačajte otpornost


Emocionalno zdravlje podrazumeva sposobnost da primamo udarce, izdržimo stresove i životne nedaće. I u teškim trenucima  treba ostati pozitivan i kreativan. Budite sigurni da je to najbolje oružje u borbi protiv stresa.


Ključ emocionalnog zdravlja je u tome da se dobro prilagodođavamo novim situacijama i upravljamo stresom, ali i svojim emocijama.

 

7 znakova emotivne zrelosti: Jasni pokazatelji da savršeno kontrolišete svoje emocije!

foto: Shutterstock

Upoznajte sebe


Sposobnost da prepoznamo svoja osećanja, te ih izrazimo na odgovarajući način pomaže nam da ne upadnemo u depresiju.

 

Za psihičko zdravlje je važna i podrška.Bitno je pored  sebe imati ljude u koje verujete i koji će vam biti oslonac. 

 

Šetnja parkom smanjuje krvni pritisak i stres, pokazala su istraživanja.

 

Budite optimisti i nađite hobi


Ako nabavite kućnog ljubimca videćete koliko ćete se bolje osećati, a dobićete i bezuslovnu ljubav. Dok ih šetate, upoznaćete i nove ljude.

 

Ograničite loše mentalne navike, poput zabrinutosti i negativnog razmišljanja o sebi. One crpe energiju i okidač su za strahove i depresiju.

 

Pronađite kreativan hobi poput slikanja, pisanja, sviranja ili rada u kućnoj radionici. Stvarajte i bićete produktivniji.

 

Mentalni aikido: Tehnika koja tera negativnih emocije i misli!

foto: Profimedia

Smehom čistite duh za pet minuta

 

 Ljudi koji nisu depresivni i teskobni, te ne osećaju psihičke probleme nisu nužno i potpuno psihički zdravi.

 

S druge strane, ne znači da smo psihički bolesni ako prolazimo težak period i emocionalne probleme. Psihički zdravi i bolesni razlikuju se u tome što zdravi posle životnih padova uvek ustanu i krenu dalje. Dobro psihičko zdravlje podrazumeva više pozitivnih osobina.

 

Emocionalno zdravi ljudi su zadovoljni, imaju volju za životom i veliko samopouzdanje. Znaju da se opuste i zabave, ali i suoče sa problemima.

 

U svemu što rade pronalaze smisao. Dobro se prilagođavaju, rado uče i prihvataju nove stvari, te znaju uspostaviti balans  između posla i privatnog života.

 

A najvažniji “alat” za zdravlje je smeh - samo pet minuta smejanja čisti sav nakupljeni stres i briše posledice negativnih emocija.


Signali tela


Kako biste i pod stresom ostali smireni, te puni energije, oslonite se na pet  vid, sluh, dodir, miris i ukus.

 

Slušajte muziku, ukrasite sobu omiljenim cvećem i pomirišite ga.

 

Telo šalje signale, poput gladi, žeđi i pospanosti,te nemojte odbacivati te poruke.

 

Predah je obavezan


Odvojite barem sat vremena dnevno samo za sebe, odmorite se i usredsredite se na svoja osećanja.

 

Da biste normalno funkcionisali, spavajte najmanje osam sati, jedite zdravo i pijte dovoljno tečnosti.

 

Samokontrola i samodisciplina bude nadu, te možemo lakše prevladati očaj i bespomoćnost.


Plan za pet temeljnih osećanja:


Osećaj: Tuga

Kada izgubite nešto u čemu ste uživali

Prvo što treba uraditi: Doživite osećaj u potpunosti, plačite...

 

A tada možete: Pokušajte zameniti to što ste izgubili

 

Osećaj: Ljutnja

Kada vas nešto ili neko nernvira

Prvo što treba da uradite: Proživite je pre nego što delujete

A tada možete: Savladati prepreku ili naučiti živeti s njom

 

Osećaj:Sreća

 

Kada dobijete ono što želite

Prvo što treba činiti: Uživati što više

A tada možete: Pokušati produžiti osećaj

 

Osećaj: Strah

Kada ste ugroženi

Prvo što treba činiti: Što brže se rešite osećanja

A tada možete: Zaštititi se od pretnje

 

Ko loše misli crno mu se piše: Evo kako negativne emocije uništavaju zdravlje!

 

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...