oprez

Buljite u ekran pre spavanja: Kada pročitate ovo više nećete pomisliti na telefon uveče!

Gledanje u ekran po mraku je pogubno za vid, san i koncetraciju

Lifestyle 17.10.2018. - 16:46h Autor: Stil/24 Sata.Hr
Foto: Shutterstock

Svetlo s mobilnog telefona ili televizora blokira proizvodnju leptina, hormona zaduženog za osećaj sitosti, te tako vodi u gojaznost.

 

Istražujući sve rasprostranjeniju upotrebu uređaja koji emituju plavo svetlo (pametni telefoni, tableti i TV uređaji), naučnici su zaključili da se njegov loš uticaj na zdravlje javlja zato što se veštačkom svetlu izlažemo uveče

kada treba da idemo na spavanje, i to u mraku.

 

Naime, čovekov biološki sat ‘podešava’ se u skladu s izmenama dana i noći. Zato, ako noću ostajemo budni ‘buljeći’ u veštačko svetlo, ono će oslabiti stvaranje melatonina i poremetiti rad našeg biološkog sata, pa tako i podstaći razvoj niza smetnji i bolesti.

 

Osim učestalih glavobolja i nesanice, pokazalo se da oštećuje vid, slabi imunitet, pamćenje i koncentraciju te povećava rizik od bolesti srca.

 

Svakodnevno, višesatno izlaganje plavome svetlu s ekrana, koje ometa proizvodnju melatonina, dovodi se i u vezu s većim rizikom od gojaznosti

 te tako i dijabetesa tipa 2, tvrde naučnici sa Harvarda.

 

Pažnja, roditelji: Ovo treba da znate pre nego što kupite detetu prvi mobilni telefon!

foto: Shutterstock

Naime, ispitanicima koji su svaki dan sve kasnije odlazili na spavanje, pre 

spavanja bili izloženi veštačkom plavom svetlu, postepeno se povećavala glukoza u krvi.

 

Takođe, utvrđeno je da im je smanjena proizvodnja leptina, hormona zaduženog za osećaj sitosti, zbog čega su se sve više prejedali i doveli se u stanje predijabetesa",  tvrde stručnjaci s uglednog Univerziteta.

 

Korisni trikovi:

 

  • Ugasite svetlo - TV i mobilni ne držite u spavaćoj sobi, a na spavanje treba ići najkasnije u 23 sata.
  • Pauza - Nakon 20 minuta gledanja u ekran, bilo danju ili noću, skrenite pogled i odmorite oči 10-ak minuta.
  • Tokom pauze - Zagledajte se u predmet udaljen 7 metara. Ako nastavljate s gledanjem u ekran, ponovite vežbu.

 

Opasnosti gledanja u ekran


Loša memorija - Svetlost s mobitlnog ili laptopa može negativno da utiče

 na vaš mozak, poremeti spavanje, izazove nesanicu i naruši vašu memoriju.


Slaba koncentracija - Dugo gledanje u osvetljeni ekran po mraku loše utiče na kvalitet sna pa vam je sledeći dan teže koncentracija slabija  i razdražljiviji ste nego inače.


Nesanica - Nakon više neprospavanih noći zbog gledanja u mobilni naše telo je puno neurotoksina koji dodatno pogoršavaju nesanicu i remete san.

 

Muče vas nesanica i stres: Ovaj napitak će vas začas uspavati i opustiti!

foto: Profimedia


Depresija - Izloženost ekranima do sitnih noćnih sati blokiraju proizvodnju najjačeg antitumorskog borca u telu, melatonina što može dovesti do depresije.


Gojaznost- Jako  svetlo s ekrana može poremetiti hormone u jelu, a to dovodi do poremećaja ishrane i na kraju ljudi počinju sve više da se goje.


Sindrom suvog oka - Dok gledaju u ekran, ljudi trepću tri puta ređe te se stvara osećaj ‘peska u očima’. Tu pomažu češće pauze i veštačke suze.


Siva mrena - Česta izloženost plavom svetlu može stvoriti sivu mrenu, zamućenje oka, pokazale su studije.

 

Oprez: Ako koristite mobilni dok kuvate, rizikujete opasne bakterije!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.