oprez

Buljite u ekran pre spavanja: Kada pročitate ovo više nećete pomisliti na telefon uveče!

Gledanje u ekran po mraku je pogubno za vid, san i koncetraciju

Lifestyle 17.10.2018. - 16:46h Autor: Stil/24 Sata.Hr
Foto: Shutterstock

Svetlo s mobilnog telefona ili televizora blokira proizvodnju leptina, hormona zaduženog za osećaj sitosti, te tako vodi u gojaznost.

 

Istražujući sve rasprostranjeniju upotrebu uređaja koji emituju plavo svetlo (pametni telefoni, tableti i TV uređaji), naučnici su zaključili da se njegov loš uticaj na zdravlje javlja zato što se veštačkom svetlu izlažemo uveče

kada treba da idemo na spavanje, i to u mraku.

 

Naime, čovekov biološki sat ‘podešava’ se u skladu s izmenama dana i noći. Zato, ako noću ostajemo budni ‘buljeći’ u veštačko svetlo, ono će oslabiti stvaranje melatonina i poremetiti rad našeg biološkog sata, pa tako i podstaći razvoj niza smetnji i bolesti.

 

Osim učestalih glavobolja i nesanice, pokazalo se da oštećuje vid, slabi imunitet, pamćenje i koncentraciju te povećava rizik od bolesti srca.

 

Svakodnevno, višesatno izlaganje plavome svetlu s ekrana, koje ometa proizvodnju melatonina, dovodi se i u vezu s većim rizikom od gojaznosti

 te tako i dijabetesa tipa 2, tvrde naučnici sa Harvarda.

 

Pažnja, roditelji: Ovo treba da znate pre nego što kupite detetu prvi mobilni telefon!

foto: Shutterstock

Naime, ispitanicima koji su svaki dan sve kasnije odlazili na spavanje, pre 

spavanja bili izloženi veštačkom plavom svetlu, postepeno se povećavala glukoza u krvi.

 

Takođe, utvrđeno je da im je smanjena proizvodnja leptina, hormona zaduženog za osećaj sitosti, zbog čega su se sve više prejedali i doveli se u stanje predijabetesa",  tvrde stručnjaci s uglednog Univerziteta.

 

Korisni trikovi:

 

  • Ugasite svetlo - TV i mobilni ne držite u spavaćoj sobi, a na spavanje treba ići najkasnije u 23 sata.
  • Pauza - Nakon 20 minuta gledanja u ekran, bilo danju ili noću, skrenite pogled i odmorite oči 10-ak minuta.
  • Tokom pauze - Zagledajte se u predmet udaljen 7 metara. Ako nastavljate s gledanjem u ekran, ponovite vežbu.

 

Opasnosti gledanja u ekran


Loša memorija - Svetlost s mobitlnog ili laptopa može negativno da utiče

 na vaš mozak, poremeti spavanje, izazove nesanicu i naruši vašu memoriju.


Slaba koncentracija - Dugo gledanje u osvetljeni ekran po mraku loše utiče na kvalitet sna pa vam je sledeći dan teže koncentracija slabija  i razdražljiviji ste nego inače.


Nesanica - Nakon više neprospavanih noći zbog gledanja u mobilni naše telo je puno neurotoksina koji dodatno pogoršavaju nesanicu i remete san.

 

Muče vas nesanica i stres: Ovaj napitak će vas začas uspavati i opustiti!

foto: Profimedia


Depresija - Izloženost ekranima do sitnih noćnih sati blokiraju proizvodnju najjačeg antitumorskog borca u telu, melatonina što može dovesti do depresije.


Gojaznost- Jako  svetlo s ekrana može poremetiti hormone u jelu, a to dovodi do poremećaja ishrane i na kraju ljudi počinju sve više da se goje.


Sindrom suvog oka - Dok gledaju u ekran, ljudi trepću tri puta ređe te se stvara osećaj ‘peska u očima’. Tu pomažu češće pauze i veštačke suze.


Siva mrena - Česta izloženost plavom svetlu može stvoriti sivu mrenu, zamućenje oka, pokazale su studije.

 

Oprez: Ako koristite mobilni dok kuvate, rizikujete opasne bakterije!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...