Promenite navike iz korena

Da vam 2016. bude najbolja godina do sada: 13 stvari koje morate da ostavite za sobom!

Odreknite se ovih stvari koje vas koče i zaplivajte u sreću, uspeh i bogatstvo
Lifestyle 27.12.2015. - 14:14h Autor: vecernji.hr
Foto: Shutterstock

Veća produktivnost proizlazi iz pametnijeg načina rada, ne nužno i težeg, kao i iz dobrog korišćenja vremena tokom dana.

 

Iako nije uvek izvodljivo, napraviti više od manje vremena ostvarivo je ako se rešite loših navika, tvrdi Business Insider.

 

Zato, ako želite da vam naredna godina bude najbolja i nauspešnija do sada, odreknite se sledećih 13 navika:

 

1. Impulsivno pretraživanje interneta
Pristup internetu
moguć je sa svih platformi i lako je "izguglati" odgovor na pitanje koje vam je tek palo na pamet. Ali, zadatak koji trenutno radite bolje ćete obaviti ako pitanje negde zapišete, a odgovor potražite kasnije.

 

2. Multitasking
Neki su izvrsni u radu više stvari odjednom, ali istraživanje je pokazalo da samo 2 odsto populacije efektno uspeva u ovome. Za ostale, obavljanje više stvari odjednom samo je loša navika koja umanjuje koncentraciju i na kraju vas čini manje produktivnim.

 

Strogo čuvana tajna svih vremena: Ako ovo shvatite, ostvariće vam se sve što želite!

 

 

3. Proveravanje mejla
Stalni pristup internetu dozvoljava i preterano proveravanje elektronske pošte. Zbog toga svaki dan izgubimo oko 25 minuta radnog vremena, a ako je verovatni naučnicima, to nas i zaglupljuje! Ron Fridman, savetnik za strategiju, savetuje da zatvorimo nepotrebne stranice, mejl, isključimo mobilni i ostale stvari koje nas ometaju. Gašenjem spomenutih aplikacija na barem 30 minuta dok smo zaokupljeni poslom dodatno će pomoći.

 

4. "Moralno licenciranje" ili "samo-licenciranje"
Radilo se o novoj dijeti, rutini vežbanja ili poslovnom rasporedu, jedna od najteže izvodivih stvari kod formiranja nove navike jeste potreba za varanjem, kao nagrada što smo se držali određenih zadataka. Ideja da zaslužujemo da trošimo na skupo jelo jer smo cele nedelje štedeli zove se "moralno licenciranje". Ovakvo ponašanje zapravo potkopova planove za sopstvenim poboljšanjem.

 

5. Odlaganje najvažnijeg posla za kasnije
Obično dan započinjemo jednostavnim zadacima, a teže stavljamo sa strane. Istraživači kažu da imamo ograničenu količinu volje, koja se tokom dana smanjuje, pa je zato najteže zadatke najbolje odraditi odmah, inače od njih uglavnom na kraju nema ništa.

 

50 ubica sreće, kradu vam sve šanse za uspeh: Lista stvari koje odmah treba da pobacate u smeće!

 

 

6.  Previše sastanaka
Ništa ne ometa tok produktivnosti kao nepotreban sastanak. Mejl, četovi i drugi načini komunikacije stalno su nadomak ruke. Sastanke koristite za upoznavanja ili ozbiljne rasprave koje i treba da se održe uživo.

 

7. Celodnevno sedenje
Poslovna savetnica Nilofer Merčant na nedavnom TED nastupu podelila je ideju "hodajućih sastanaka". Kaže da umesto sastanaka uz kafu i pod fluorescentnom rasvetom zajednički prošetate i razgovarate.

 

"Iznenadiće vas koliko svež vazduh osvežava razmišljanje. Omogućiće i ulazak potpuno novih ideja", kaže Nilofer.

 

8. Odlaganje alarma
Jutarnje odlaganje alarma
daje malo vremena za dodatni odmor, ali istina je da više šteti nego što pomaže. Kada se probudite, endokrini sistem otpušta kortizol kako bi vas pripremio za dan. Kada ponovno legnete, usporavate taj proces, a dodatnih 10 minuta sna telu neće dati potreban duboki san.

 

Na trenutak je zaćutao, pa objasnio: Nobelovac otkrio zašto samo 1 odsto ljudi uspe u životu!

 

 

9. Neuspelo postavljanje prioriteta
Neki smatraju da mnogo ciljeva znači i puno uspeha - ako jedna ideja propadne, ostaju one na koje se možete osloniti. Ovo ponašanje može biti neproduktivno. Lista od 20 stvari koje treba prvo da obavite je super ideja, ali pokušajte da se koncentrišete na 5 najvažnijih, barem za početak.

 

10. Previše planiranja
Mnogo ambicioznih i organizovanih ljudi pokušava da poveća svoju produktivnost preciznim planiranjem svakog sata u danu. Nažalost, stvari ne idu uvek po planu, neočekivan zadatak ili bolest bližnjeg stavljaju vas van balansa. Pokušajte da isplanirate nekoliko konkretnih sati rada u danu, tako ćete biti fleksibilniji i kasnije.

 

11. Premalo planiranja
Strategija je najvažnija faza za postizanja dugotrajnih ciljeva. Odredite šta želite kao konačni ishod, a zatim osmislite i prve korake. Na polu puta do cilja moći ćete da se osvrnete i vidite da li idete u pravom smeru.

 

Kako ostati pribran u najtežim trenucima: Isprobajte tehniku Novaka Đokovića!

 

 

12. Mobilni telefon pored kreveta
LED ekrani mobilnog, tableta i laptopa reflektuju takozvano plavo svetlo, a takvo zračenje šteti vidu i smanjuje proizvodnju melatonina, hormona koji reguliše ciklus spavanja. Niski nivoi melatonina nađeni su i kod osoba sklonijih depresiji. Pametne telefone radije stavite dalje od mesta gde spavate.

 

13. Perfekcionizam
Koren odugovlačenja često je misao da nećemo dobro obaviti posao. Britanski filozof Alejn de Boton kaže:

 

Počinjemo da radimo tek kada strah od nerada postane veći od straha da ćemo pogrešiti, a za to treba vremena.

 

Jedini način da pobedimo odugovlačenje jeste da smanjimo perfekcionizam. Briga oko detalja na kraju se pokaže nebitnom. Pravljenje da vam je zadatak nevažan i da je u redu pogrešiti moglo bi da vam pomogne da pre ostvarite svoje ciljeve.

 

Šta smo to uradili sa životom: Imamo velike kuće, a male porodice, mnogo diploma, nimalo znanja!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...