vredi probati

Puni elana u radnoj nedelji: Ako usvojite ove predloge, posao će vam ići kao od šale!

Šta god bila vaša omiljena aktivnost, posvetite joj se barem malo svake večeri.

Lifestyle 05.02.2019. - 13:38h Autor: Zadovoljna.hr
Foto: Shutterstock

Opet se javlja alarm. Odlažete ga jednom, pa drugi put. Potom shvatate da je sada krajnje vreme da ustanete. Inače ćete zakasniti na posao. U panici ste i žurite. Ne znate šta biste uopšte obukli, imate svega pet minuta da odvedete psa napolje, da kosu vežete u rep, a na doručak ne stignete ni da pomislite. Da ne govorimo o tome ako još treba i decu da odvedete u školu ili vrtić.

 

I tako skoro svaki dan. Međutim, postoji i drugi način koji će znatno smanjiti količinu jutarnjeg stresa,  a time i moguće zdravstvene tegobe koji su posledica stresa poput nesanice, kožnih oboljenja, visokog krvnog pritiska i brojnih drugih.

 

Ključ je u večernjoj rutini dan ranije koja uključuje opuštanje od napornog radnog dana, ali i pripremu za novi dan. Pokušajte barem nedelju dana da praktikujete navike koje slede kako biste videli prve rezultate manje stresnog i produktivnijeg početka novog dana.

 

1. Skinite šminku čim se vratite s posla


Ako radite do kasno i pritom čitav dan imate na sebi šminku, nema boljeg osećaja od onog kada je napokon skinete. Ne samo da je to nužno za održavanje zdravlja kože jer ste tokom dana na licu nakupili neželjene bakterije i nečistoću nego je reč i o svojevrsnom mentalnom prekidu sa radnim danom.

 

Čišćenje lica, pranje kose, skidanje šminke: 4 greške koje pravite sa kokosovim uljem!

foto: Shutterstock

Jednom kada uđete u svoj dom, preobučete se i skinete šminku, osećaćete da je završen dan u okruženju sa kolegama i da je ostatak dana samo vaš.

 

2. Posvetite se omiljenoj aktivnosti


Što je to što vas najviše veseli po povratku s posla? Je li to šetnja sa psom, druženje s ukućanima, igranje društvenih igara, vruća kupka ili tuš ili pak naprosto uživanje u gledanju serija ili emisija?

 

Šta god da je vaša omiljena aktivnost, posvetite joj se barem malo svake večeri. Uživanje u onom što volimo u nama luči serotonin, hormon sreće.

 

3. Pročitajte barem desetak stranica knjige


Čitanje ima brojne prednosti. Oni koji čitaju svaki dan, barem desetak stranica, imaju bogatiji rečnik, izraženije komunikacijske veštine, bilo u pisanju ili u govoru, a istraživanja su pokazala da se i lakše oporavljaju od moždanog udara.

 

Kako nam čitanje knjiga popravlja zdravlje: Ovih 9 stvari sigurno niste znali!

foto: Profimedia

Osim toga, spremniji su za rad na sebi, učenje novih veština i iskorišćavanjem prilika koje im se nude. Nezavisno od toga koji žanr najviše volite, posvetite mu barem nekoliko minuta dnevno. Uz sve navedene prednosti, jedna od većih je i to što će vas opustiti pa ćete zaboraviti na možda loš dan na poslu.

 

4. Odlučite šta ćete jesti sledeći dan za doručak


Nakon uživanja i opuštanja, vreme je i da mislite na sledeće jutro. Biće mnogo manje stresno ako budete imali plan toga kako treba izgledati. Za početak, razmislite o tome šta biste želeli da jedete za doručak, a da vas opskrbi hranjivim materijama i što duže drži sitima.

 

Možete unapred pripremiti zobenu kašu uz dodatak vode ili mleka pa joj ujutro samo dodati voće po izboru.

 

Top 3 dijete za zaposlene: Bez mnogo truda, spremanja i odricanja, skidaju i do 4 kg mesečno! (JELOVNIK)

foto: Shutterstock

Dovoljno je i samo barem imati ideju o tome što biste jeli kako bi jutarnja priprema bila što kraća. Ako ipak shvatite da nemate namirnice koje bi bile primerene za doručak, imajte na umu i to da ujutro sebi morate ostaviti nekoliko dodatnih minuta za odlazak u pekaru po, ako je moguće, pecivo od žitarica od celog zrna.

 

5. Pripremite odeću


Stajati ujutro ispred ormara i govoriti kako nemamo šta da obučemo nije najbolji početak dana. Zato odeću pripremite veče ranije. Pogledajte vremensku prognozu za idući dan, uzmite u obzir svoje obaveze i prema tome odaberite komade odeće.

 

Odeća koja nikako nije za posao: 16 nedozvoljenih odevnih predmeta na radnom mestu!

foto: Shutterstock

Na primer, ako znate da vas čekaju sastanci van kancelarije, da ćete morati mnogo da hodate po stepenicama i slično, odaberite ravne modele obuće.

 

Dobro je imati i jednu „sigurnu kombinaciju“ sastavljenu od komada za posao kojima ćete se vratiti svaki put kada ostanete bez ideja.

 

6. Stavite mobilni na punjenje


Iako imaju brojne prednosti, pametni mobilni telefoni, u odnosu na nekadašnje modele, imaju znatno kraće trajanje baterije, neretko samo dan ili dva, u najboljem slučaju.

 

Doktor Ranko Rajović: Evo šta se dešava sa detetom kada mu kupite mobilni telefon!

foto: Shutterstock

Pre spavanja obavezno proverite da li imate dovoljno baterije na mobilnom telefonu da bi vam se uključio alarm. 

 

7. Naspavajte se


Poslednja, zlata vredna navika je rani odlazak na spavanje. Ljudskom organizmu treba sedam do osam sati sna kako bi mogao izvršavati svoje obaveze najbolje što može. Ako i uradite sve sa ove liste, a odlazak na spavanje ostavite za jedan ili dva sata nakon ponoći, vraćamo se u začarani krug.

 

Da bi vam novo jutro bilo produktivno i sa što manje stresa, kvalitetan san nužan je preduslov.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.