Obavezno pročitajte!

Postoji 5 razloga zašto nam se grče prsti na nogama: Rešite se bola jednom za svagda!

Možeš ih prepoznati po čudnom osećaju trzanja ili nekontroliranom izvijanju prstiju, a većinom su neugodni grčevi u prstima rešivi prirodnim putem ili malim promenama životnog stila. Donosimo vam razloge i načine lečenja tih grčeva.

Saveti stručnjaka 23.06.2018. - 11:48h Autor: zdravakrava.hr
Foto: Shutterstock

"Uglavnom su znak da preterujete s određenim aktivnostima", kaže Čarls Kim, specijalista mišićno-koštane rehabilitacije na njujorškoj "Langone's Rusk Rehabilitation". "Ali, ako osećaš da ti se grčevi pogoršavaju i ne popuštaju, trebalo bi svakako popričati sa lekarom", dodaje.

 

Učestalo grčenje stopala moglo bi da signalizira skriveno zdravstveno stanje koje uključuje probleme s cirkulacijom ili centralnim nervnim sistemom pa posetite svog lekara ako grčevi počnu svakodnevno da vam smetaju.

Uzroci

 

Grčevi u nožnim prstima imaju više uzroka, ali preterano korišćenje, dehidracija i manjak minerala (pogotovo kaljuma, kalcijuma i magnezijuma) najčešći su krivci, prema Kim. Kada vežbate, telo izbacuje minerale kroz znoj koji su potrebni tvoji mišićima, a taj gubitak uzrokuje mišićne kontrakcije koje nazivamo grčevi.

 

"Ako ste dugo trčali i ili preterali sa vežbanjem, grčevi u nožnim prstima su tvoji mišići koji vma govore da smanjite tempo jer ne mogu više da podnesu toliko opterećenje", objašnjava Kim. Starost je takođe jedan od elemenata koji pogoduje grčevima - često počnu da se pojavljuju nakon pedesete kada kosti gube kalcijum, a mišići elastičnost. Mogu se javiti i zbog smanjenog protoka krvi od uske obuće.

 

Lečenje

 

Nažalost, ne postoji način kako magično izlečiti grčeve u prstima. A istraživanja su pokazala da dodaci u ishrani poput magnezijuma ne pomažu značajno. Na svu sreću, možete smanjiti grčeve u prstima, u slučaju da oni nisu simptomi neke druge, skrivene bolesti.

Postoje 4 načina:

 

Udobne cipele: veoma je bitno pronaći odgovarajuću obuću koja paše jedinstvenim mehanizmima tvoga tela, kaže dr Filis Rigli. Cipele ne smeju da budu ni previše uske ni previše opuštene oko stopala, a trebalo bi i da se  "prebacite" na ravne cipele ako hodate često u visokim potpeticama.

 

 Hidratacija: ovo je esencijalan korak u prevenciji grčeva, kaže Kim. Preporučuje vraćanje elektrolita nazad u organizam nakon treninga s nekim izotonikom kao i unos hrane s visokim udelom kalijuma i kalcijuma.

 

Umereno vežbanje: ako vežbate li previše, malo smanjite - možda ste preopteretili mišiće s nepotrebnim stresom, a ako ne vežbate dovoljno, pokrenite se! Sedilački način života potstiče atrofiranje mišića i smanjuje cirkulaciju.

 

Redovno istezanje: Ragli preporučuje istezanje bez opterećenja poput pomeranja prstiju, širenja i istezanja stopala napred - nazad. Krucijalno je da, kako starimo, nežno vežbamo i pomeramo stopala kako bi održali njihovu fleksibilnost i pokretljivost. Kaže da će dodatno pomoći masaža i tople kupke za stopala.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.