Vreme je za šetnju

Evo kako šetnja po snegu utiče na naše telo: Ako sebi želite zdravlje, danas izađite napolje!

Ne dozvolite sebi da sedite u kući dok je napolju ovakva idila

Saveti stručnjaka 17.01.2021. - 15:45h Autor: Zadovoljna.hr
Foto: Shutterstock

Otkrivamo vam 10 dobrobiti hladnog vremena:

 

1. Imamo više energije

 

Da li želite da pucate od energije? Izloženost hladnim temperaturama, na primer šetnja po hladnoći, ispuniće vas energijom i bićete energični još satima nakon što se vratite u toplo. Da bi hladnoća imala takvo dejstvo, ne morate joj dugo biti izloženi. Dovoljno će biti i neko kratko vreme – zato, idite što pre na brzo hodanje.

 

2. Bolje spavamo

 

Ljudi koji pate od nesanice imaju višu telesnu temperaturu pa će spavanje u lagano rashlađenoj prostoriji, na idealnoj temperaturi od 16 do 20 stepeni Celzijusovih, pomoći da bolje spavaju i oni koji pate od nesanice, ali i svi drugi.

 

3. Hladnoća podstiče sagorevanje kalorija u smeđem masnom tkivu

 

Smeđe masno tkivo proizvodi toplinu i sagoreva masnoće, a kod beba ono služi za regulisanje telesne temperature. Kod odraslih se smeđe masno tkivo nalazi u manjim količinama.

 

4. Mozak nam radi bolje

 

Dokazano je da po visokim temperaturama ljudi mnogo ređe donose veće, složenije odluke. Toplo vreme brže iscrpljuje naše rezerve glukoze, a s obzirom da glukozu koristimo u mentalnim procesima, nedostatak iste utiče na našu sposobnost donošenja odluka.

 

5. Zbog čistijeg vazduha bolje dišemo

 

Jesen i zima znače opraštanje od lošeg kvaliteta vazduha i visokog nivoa ozona uobičajenih u proletnjim i letnjim mesecima. Zbog svežeg, čistog vazduha ovo doba godine idealno je za boravak u prirodi, duge šetnje i duboko disanje.

 

6. Savršene temperature za trčanje

 

Da li ste se ikada zapitali zašto se maratoni održavaju u kasnu jesen? To je zato jer je po nižim temperaturama lakše i prirodnije trčati. Trčanje po vrućem i vlažnom vremenu deluje vrlo iscrpljujuće na naše telo. Istraživanja su takođe dokazala da po hladnoći trčimo brže što znači da u kraćem vremenu možemo sagoreti više kalorija. I ne zaboravite da se obučete slojevito!

7. Hladnoća smanjuje upale i tera infekcije

 

Upala mišića često se ublažuje stavljanjem leda na otečeno i bolno mesto. A isto dejstvo imaju i niske temperature vazduha. Mnogi atletičari u lečenju upala i ozleda koriste krioterapiju, odnosno terapiju ledom, što znači izlaganje ekstremno hladnim temperaturama. Boravak napolju čini nas otpornijima. To je zato jer se broj ćelija koje se bore protiv infekcija zapravo poveća kada boravimo na hladnoći.

 

8. Osećamo se bolje u sopstvenoj koži

 

Po hladnom vremenu ne moramo se brinuti o tome kako izgledamo u bikiniju što nam zapravo podiže samopouzdanje. To je takođe doba godine kada razmišljamo o vežbanju zbog donošenja novogodišnjih odluka.

 

9. Više cenimo dane koji dolaze

 

Istraživanja su pokazala da ljudi koji žive u područjima gde je uvek toplo i sunčano zapravo nisu srećniji od drugih. Ljudi su najboljeg raspoloženja nakon dužeg razdoblja hladnijih i tmurnijih danas. Zato, radujte se jer će topli i sunčani dani opet doći.

 

10. Po hladnoći nema insekata

 

Niske temperature ubijaju insekte kao što su komarci što znači da se ne morate braniti od ovih sitnih napasnika koji mogu i preneti bolesti.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...