Lek iz prirode

Hrana bogata ovim mineralom je zakon: Prirodni stabilizator krvnog pritiska, čuva bubrege, čisti krvne sudove!

Usput ćete i značajno smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara

Nutricija 11.07.2018. - 09:13h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Više od milijardu ljudi u svetu pati od povišenog krvnog pritiska, koji je, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, primarni uzrok bar 51 odsto smrtnih slučajeva izazvanih moždanim udarom i 45 smrtnih slučajeva izazvanih srčanim bolestima.

 

Razlog je možda sledeće - mnogi ljudi su svesni da je ograničen unos natrijuma ključan za sprečavanje i lečenje visokog krvnog pritiska, ali veoma mali broj njih obraća pažnju na drugi ključni element - pravilan unos kalijuma.

 

Zapravo, nemoguće je govoriti o efektima natrijuma i kalijuma na telo, bez osvrta na njihovu povezanost! Da bi se pravilno metabolizovali, skladištili i trošili, telu je neophodan balansiran unos oba hemijska elementa.

 

Alisa Mekdonau, profesor molekularne i neurobiologije sa univerziteta u Kaliforniji sprovela je opširnu studiju kako bi pronašla vezu između krvnog pritiska, natrijuma i kalijuma.

 

"Ako se hranite tipičnim zapadnjačkim načinom ishrane, verovatno unosite previše natrijuma, a malo kalijuma. To značajno povećava šanse da se u nekom trenutku pojavi visok krvni pritisak", napisala je dr Mekdonau u zaključku studije, koji je objavljen u američkom žurnalu Fiziologija - Endokrinologija i metabolizam.

 

Najčešći uzrok šloga: Zašto nastaje blokada srednje moždane arterije i koje posledice ostavlja!

foto: Shutterstock

Dr Mekdonau veruje da ishrana koja sadrži namirnice bogate kalijumom možda može da bude ključna strategija u borbi sa visokim pritiskom, što bi za rezultat dalo manje srčanih i moždanih udara, kao i smrtnih slučajeva koje ova stanja neretko mogu da izazovu.

 

Zašto nam natrijum "treba", a kalijum i ne primećujemo?

 

Da bismo regulisali unos kalijuma, moramo da prevaziđemo neka stara uverenja. Primitivna ishrana bazirala se na voću, povrću, korenju i zrnevlju - fenomenalnim izvorima kalijuma. Ali, u ovakvoj ishrani nema dovoljno natrijuma.

 

Ipak, moderan način ishrane sadrži potpuno obrnuto - previše natrijuma, a veoma malo kalijuma. Vremenom smo navikli na slani ukus natrijuma, pa nam se sada i "prirodno" traži.

 

Najbolje je, kao i uvek, pronaći zlatnu sredinu! Pošto natrijum već verovatno unosite u sasvim dovoljnoj količini kroz prerađene namirnice, obratite pažnju na kalijum.

 

Predstavljamo vam listu od 8 namirnica koje su najbolji izvor kalijuma:

 

1. Zelena repa (1.309 mg u jednoj čaši)

 

2. Blitva (961 mg u jednoj čaši)

 

Kalijum u vašem telu je drastično pao: 6 znakova ne smete da ignorišete, srce je u riziku!

foto: Shutterstock

3. Spanać (839 mg u jednoj čaši)

 

4. Cvekla (518 mg u jednoj čaši)

 

5. Prokelj (494 mg u jednoj čaši)

 

6. Brokoli (457 mg u jednoj čaši)

 

7. Dinja kantalupa (427 mg u jednoj čaši)

 

8. Paradajz (427 mg u jednoj čaši)

 

Možda ste iznenađeni što na listi nema banane? Naravno, one sadrže kalijum - 425 mg ima jedna banana srednje veličine, ali su namirnice sa liste bogatije ovim mineralom, ali i drugim neophodnim nutrijentima.

 

Osim što preventivno deluje na pojavu visokog pritiska, pravilan unos kalijuma može da održava vaše krvne sudove prohodnim i zdravim, pa čak i da popravi funkciju bubrega.

 

(Stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.