Uvrežena zabluda

Ne propuštate večeru? Evo šta radite telu ako jedete posle 19h!

Postoji strah i uverenje kako će nas sve što jedemo uveče udebljati i da upravo te kalorije odlaze u salo
Nutricija 18.01.2017. - 16:57h Autor: radiosarajevo.ba
Foto: Thinkstock

Sigurno ste čuli izreku "doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah" koja govori kako bi doručak trebalo da bude najbogatiji, ručak umeren, a večera najmanji obrok u danu.

 

Postoji strah i uverenje kako će nas sve što jedemo uveče udebljati i da upravo te kalorije odlaze u salo. Hoćemo li se ugojiti ako jedemo posle 19 sati uveče? Ne i ne.

 

Namirnice koje nikako ne smete da jedete uveče: Mogu da izazovu ozbiljne probleme!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Kada vam neko kaže da je na dijeti, obično vam kaže i da svoj poslednji obrok mora obavezno da pojede pre 18 ili 19 sati jer sve posle toga goji, pa čak i mnogi sportisti žive u strahu kako će se sve što pojedu kasno uveče pretvoriti u masti i otići u salo jer se hrana neće razgraditi dok spavamo. Neki zaista i izgube nekoliko kilograma nakon što odluče da ne jedu pre spavanja, a razlog tome je što jednostavno jedu manje. S druge strane, mnogi nesvesno nadoknade kalorije koje neće pojesti uveče i jedu više tokom dana i ne ostvare nikakve promene.

 

Ako jedete uveče ili neposredno pre spavanja nećete se ugojiti, ta hrana se neće automatski pretvoriti u masti i stvoriti nove masne naslage. Masne naslage nastaju kada jedemo ukupno više kalorija nego što trošimo, a nije važno u koje vreme ćemo ih uneti. Naš metabolizam i preko noći radi i razgrađuje hranu, a hrana koju smo pojeli pre spavanja će nas ugojiti jedino ako je upravo to kalorijski višak.

 

Doručak koji garantovano skida salo: Em mršavite, em probava savršeno radi! (RECEPT)

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Dakle, važna je ukupna količina hrane koju jedemo - ako želimo da izgubimo kilograme, dijeta se mora pobrinuti da ukupno jedemo manje kalorija nego što trošimo, a kada ćemo ih jesti nije važno. Ako trenirate uveče, vrlo je poželjno imati obrok nakon treninga kada su telu potrebni nutrijenti za adaptaciju nakon fizičke aktivnosti, zato slobodno možete pojesti tada i neki veći obrok koji će metabolizam dobro da razgradi i iskoristi. Takođe, istraživanja pokazuju da veliki obroci uveče pomažu da se dijeta lakše podnosi, manji je osećaj gladi i bolji i kvalitetniji san. Pripazite na ukupnu količinu hranu koju jedete u toku dana, a ako vam odgovora slobodno jedite veći obrok uveče bez straha od debljanja.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...