Poslušajte savete

Jedna banana čini čudo za vaš organizam: Samo 110 kalorija dnevno!

Banana je voće koje ne sadrži masnoće i holesterol, a miksanu je možete koristiti umesto putera kako biste izbegli ovu nezdravu namirnicu
Nutricija 09.09.2015. - 12:05h Autor: Avaz
Foto: Shutterstock

Da se bira titula "kraljice voća", nema sumnje da bi banana pobedila. Banane jedu svi, bez obzira na godine, ili bilo koji drugi kriterijum. Naravno, popularnost su banane dobile ne samo zbog svoje praktičnosti već i zbog niza zdravstvenih benefita.

 

Banana je voće koje ne sadrži masnoće i holesterol, a miksanu je možete koristiti umesto putera kako biste izbegli ovu nezdravu namirnicu. Banana je bogata kalijumom, manganom, vitaminima B6 i C i vlaknima. Prosečna banana ima oko 110 kalorija.

 

Osim svega navedenog, dokazano je da je bananu mudrije pojesti umesto slatkih energetskih napitaka. Naime, banana bolje utiče na nivo dopamina od energetskih napitaka, ali ga i zadržava na visokom nivou i sat vremena nakon konzumiranja ovog voća (dopamin je neurotransmiter koji direktno utječe na naše raspoloženje).

 

Recept slavne doktorke: Napravite hleb koji sprečava starenje i ubrzava metabolizam!

 

Foto: Shutterstock/Ilustracija
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Prema japanskoj studiji objavljenoj 2013. godine, banane koje na kori imaju crne/smeđe pege proizvode supstancu imena (TNF - faktor nekroze tumora) koja uništava tumorske stanice. Dakle, što je kora tamnija i prekrivenija tamnim mrljama, to su snažnije antikancerogene vrednosti banane.

 

Uz ovu zdravstvenu prednost banana sa tamnim mrljama, dodatna vrednost im je pomoć u rešavanju mamurluka. Za to je zaslužan kalijum iz banane. Lekari preporučuju da jednu bananu pojedete pre spavanja, a drugu nakon buđenja.

 

Mamurluk će biti znatno umanjen na ovaj način. Lekari i nutricionisti preporučuju svakodnevnu konzumaciju jedne banane za zdravlje.

 

Jedite jedno jaje svako jutro: Najmoćnija hrana za telo i mozak!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...