Preporod organizma

Voće za mršavljenje: 12 šljiva na dan čini čudo za vitku liniju!

Ova nezaobilazna kraljica marmelada nosi još jednu "kraljevsku lentu" - prvi je izbor kod konstipacije, odnosno zatvora
Nutricija 26.08.2015. - 13:08h Autor: vecernji.hr
Foto: Shutterstock

Jedna šljiva kao šaka borovnica... Barem kada je reč o količini antioksidansa. Ova nezaobilazna kraljica marmelada nosi još jednu "kraljevsku lentu": prvi je izbor kod konstipacije, odnosno zatvora.

 

Lek iz Biblije star 3.500 godina: Moćni čaj obnavlja imunitet! (RECEPT)

 

Nezaobilazan je izbor svake domaćice koja priprema zimnicu, a osim što se najčešće koristi za pripremu marmelada i knedli, svakako ju je poželjno jesti i svežu jer sadrži vitamin C (5 do 8 mg na 100 g, u zavisnosti od toga u kojoj vrsti se radi), vitamin B6, bakar, vitamin B2, vitamin B3, vitamin K, magnezijum, gvožđe, kalcijum. Šljiva obiluje i vlaknima, 2 g na 100 g, a uz sve to je niskokalorično voće.

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Istraživanja su pokazala da šljiva jača kosti, smanjuje rizik obolevanja od raka debelog creva, ali i da konzumacija 12 šljiva prosečne veličine na dan tokom dva meseca snižava nivo lošeg holesterola LDL-a.

 

I ni tu ne prestaju blagodati ove "kraljice". Konzumacijom oko 12 suvih šljiva na dan, odnosno 100 grama, u tri meseca znatno će se povećati markeri u krvi koji pokazuju povećanje gustoće kostiju, pokazalo je jedno od istraživanja.

 

Ujutru popijte čašu slane vode i izlečite pet opasnih bolesti!

 

Dihidroksi-fenil izatin, jedan je od sastojaka šljive zbog kojeg, između ostalih, ovo voće ima laksativni učinak. Pomažu mu i sorbitol i fenoli, te biljna vlakna. 25 grama suvih šljiva, što je ekvivalent u proseku tri ploda, osiguraće nam 5% potrebnog dnevnog unosa vlakana koji je za muškarce od 19 do 50 godina 25%, a za žene iste starosne grupe grupe 7%.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...