Ubacite ih u svakodnevnu ishranu

Najbolje jesenje namirnice: Karfiol sprečava prehladu, kelj smiruje kijavicu, nar štiti od raka!

Jabuke možete jesti bez griže savesti, jer jačaju vaš imunitet i podstiču mršavljenje, dok bundeva ublažava simptome osteoartritisa i štiti od nastanka dijabetesa
Nutricija 06.10.2014. - 18:36h
Foto: Shutterstock

Jesen je početak sezone odličnih namirnica koje na različitim nivoima povoljno deluju na vaše zdravlje. Osim toga, one su veoma ukusne i možete ih konzumirati na različite načine i tako sebi obezbediti jači imunitet, a i bolje ćete se osećati.

 

U ovim supernamirnicama možete uživati do mile volje i bez griže savesti, zato obezbedite zalihe u frižideru i izbegnite dosadne prehlade, ublažite simptome gripa, smanjite rizik od raka, dijabetesa i očistite organizam od toksina!

 

OVDE preuzmite recept za lekoviti kvas od cvekle koji sprečava rak i čisti jetru i bubrege!

 

Jabuke

 

Ove voćke pomažu u snižavanju nivoa lošeg holesterola i obiluju antioksidantom kvercetinom, koji omogućava bolji protok kiseonika u pluća. Takođe, jabuke su odličan izvor vitamina C, koji pomaže u jačanju imuniteta, pa samim tim i u borbi sa prehladama. Inače, jabuka srednje veličine sadrži 14 odsto preporučenog dnevnog unosa vitamina C i oko 100 kalorija, a telo potroši oko 120 kalorija da bi je svarilo. Osim toga, ovo voće je jedno od onih koje vas čini sitim i odličan je izbor i za doručak, jer pokreće metabolizam.

 

Samo jedna zelena jabuka dnevno sprečava gojaznost! A kako, saznajte OVDE.

 

Karfiol

 

Slično kao i jabuke, ovaj beli buketić obiluje vitaminom C. Naučnici smatraju da jedna porcija sadrži oko 77 odsto preporučenog dnevnog unosa ovog važnog vitamina, a osim toga, karfiol je bogat antioksidantima koji brišu bore i fitonutrijentima koji smanjuju rizik od raka pluća. Zbog toga se naročito preporučuje pušačima.

 

OVDE pročitajte kako da napravite efikasnu masku za lice koja podmlađuje kožu!

 

Nar

 

Nar ili šipak se zbog obilja vitamina C, folne kiseline, kalijuma i vitamina A i E naziva supervoćem. U soku šipka nalaze se tri bitna polifenola koji su moćni antioksidanti, zbog čijeg je delovanja šipak jači od brusnice, zelenog čaja i crnog vina. Ima antibakterijska svojstva, štiti od raka i nastanka dijabetesa i pomaže u borbi sa depresijom. Osim toga, nar pomaže u bržem topljenju masti i ublažava simptome osteoartritisa.

 

Kako brzo i lako očistiti nar bez pravljenja nereda, saznajte OVDE.

 

Bundeva

 

Odlična namirnica za sve one koje muče alergije! Bundeva je bogata vitaminom C, koji snižava nivo histamina, kao i cinkom i vitaminom A, koji jačaju imuni sistem. Takođe, bundeva blokira nastanak slobodnih radikala i time štiti DNK ćelije od prevremenog starenja i mutacije, a veoma je preporučljiva za ljude koji imaju problema sa želucem i crevima.

 

Sve blagodeti semenki bundeve po vaše zdravlje možete pročitati OVDE.

 

Kelj

 

Ovo povrće obiluje vitaminom A, C i E, mangezijumom i karotenoidima koji jačaju imunitet i pomažu u izgradnji vlasi.  Kelj čisti toksine iz organizma, što je neophodno za zdrav organizam. Takođe, pomaže u ublažavanju kijavice i kašlja kod ljudi koji pate od alergija i prehlada.

 

OVDE pročitajte kako da ojačate imunitet u sezoni prehlada pomoću napitka od đumbira i meda!

 

 

Mandarine

 

Mandarine sadrže dvostruko više vitamina C u odnosu na pomorandže, a bogate su i folnom kiselinom i beta karotenom, neophodnim za zdravu probavu. Mandarine su i odličan izvor pektina koji sprečava apsorpciju holesterola na zidovima krvnih sudova, a samim time i rizik od gojaznosti. Pektin je ujedno zadužen i za regulaciju šećera u krvi, što znači da mandarine obezbeđuju osećaj sitosti i sprečavaju napade gladi.

 

A kojih 5 hranljivih materija su najvažnije za zdravlje žene, otkrijte OVDE.

 

Brokoli

 

Ovo zeleno povrće je odličan izvor vitamina A i C, proteina, gvožđa i kalijuma. Osim toga, brokoli obiluje i folnom kiselinom koja je zaslužna za povećanje plodnosti i kod muškaraca i kod žena, jer izvor vitamina u njemu povećava šanse za preživljavanja spermatozoida u materici. Brokoli sadrži i fitonutrijent koji pomaže u regulisanju nivoa hormona kod žena, a samim tim i reguliše ravnotežu kada je reč o ovulaciji.

 

OVDE otkrijte sve odlične efekte brokolija i zaštio treba da ga uvrstite u ishranu što pre!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs