ZDRAVA HRANA

SMANJUJE RIZIK OD SRČANIH BOLESTI,ALCHAJMERA I OSTEOPOROZE: Ovo povrće sa razlogom zovu najzdraviji zeleniš na svetu!

Gotovo da nema vitamina ili minerala koji nisu u većoj ili manjoj meri sadržani u ovom povrću

Nutricija
Autor:
Foto: Profimeida

Blitva je tamnozeleno lisnato povrće iz porodice lobodnjača među koje spadaju i cvekla i spanać. Potiče sa Mediterana, a danas je čest gost u baštama širom sveta.

Blitva je izuzetno cenjena još od davnih vremena, o čemu govore i Aristotelovi zapisi iz 4. veka pre Hrista. Još u doba starih Grka i Rimljana prepoznate su njene lekovite moći te je smatrana čudotvornom biljkom.

Energetska i nutritivna vrednost

Blitva u svom lišću krije brojne nutritivno vredne supstance zbog čega se smatra zaista moćnom namirnicom. Gotovo da nema vitamina ili minerala koji nisu u većoj ili manjoj meri sadržani u ovom povrću.

Prema tvrdnjama stručnjaka u blitvi je prisutno oko 13 različitih antioksidansa, od koji se posebno ističu alfa i beta-karoten, lutein, zeaksantin i kolin.

Jedna je od najzdravijih vrsta lisnatog povrća, nema veliku energetsku vrednost ali ima odličnu kombinaciju vitamina i minerala, fitonutrijenata i dijetalnih vlakana.

PREPUNE VITAMINA, MALO KALORIJA: 5 najzdravijih vrsta ribe sa niskim sadržajem masti!

blitva
foto: Shutterstock

Veoma je korisna za povećanje imuniteta, a je i dobar diuretik.

Karakteristični sastojci blitve su i lutein i zeaksantin, koje često nazivaju i "vitaminima za oči". Osim što čuva vid, lutein koži pruža zaštitu od UV zraka. Analize su pokazale da lice sadrži najveće koncentracije luteina u odnosu na celo telo, jer je najviše i izloženo suncu.

Blitva obezbeđuje nutrijente koji mogu regulisati visoki krvni pritisak i povoljno utiču na kardiovaskularni sistem, redukuju štetno delovanje slobodnih radikala na mnoge organe u organizmu te imaju protivupalno delovanje, ublažavaju grčeve u mišićima i migrene.

Blitva ima visok sadržaj vitamina C i beta-karotina i obilje mineralnih soli. Blitva sadrži i velike količine vitamina B1, B2, te kalijum, magnezijum, mangan, gvožđe, kalcijum i druge važne sastojke.

KRASTAVAC JE LEKOVITIJI NEGO ŠTO MISLITE: Evo šta će se desiti ako svakog dana pojedete jednu porciju!

Blitva, Biljka
foto: Shutterstock

Ima i zavidnu količinu ugljenihidrata, proteina, celuloze i biljnih ulja. Celulozna vlakna su važna jer za sebe vežu višak vode i otrovne sastojke. Ugljenihidrati su važni za mozak i nervni sistem. Veruje se da redovno konzumiranje može da smanji rizik od Alchajmerove bolesti.

Osim toga, poboljšava i krv, jača kosti i štiti kompletnu sluzokožu tela. Konzumiranjem blitve u organizam se unose značajne količine vitamina K, koji sprečava delovanje ćelija koje razaraju kosti, a samim tim smanjuje se rizik i od osteoporoze. Vitamin K se u probavi pretvara u oblik vitamina koji aktivira glavni protein u kostima.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

TAGOVI:

povrceblitva

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...