pogledajte

5 namirnica bogatih probioticima za jačanje imuniteta: Ovo je sve što vam je potrebno ove zime!

Važan element ishrane tokom hladne sezone!

Nutricija 27.10.2020. - 18:37h Autor: Stil / harpersbaazar.rs
Foto: Shutterstock

Jogurt

foto: Shutterstock

Probiotici (žive bakterije koje nisu patogene ili toksične za ljudsko telo) su posebno važni zimi, jer podržavaju zdravlje crevne mikroflore, jačajući tako imuni sistem protiv bolesti. Prirodni jogurt bez aditiva najbolje odgovara vašoj svakodnevnoj ishrani: napravite ga sami i konzumirajte svaki dan za doručak.

 

Kiseli kupus

foto: Shutterstock

Klasični i najjednostavniji element zimske ishrane može biti neverovatno zdrav. Kiseli kupus pored živih bakterija sadrži vitamine C, B i K i bogat je natrijumom, gvožđem i manganom. Imajte na umu da ne sme biti pasterizovan.

 

Sirevi

foto: Shutterstock

Ne mogu se svi sirevi pohvaliti visokim sadržajem probiotika. Najefikasniji u ovom smislu su gauda, čedar i mocarela.

 

Miso

foto: Profimedia

Nije ni čudo što se Japanci mogu pohvaliti odličnim zdravljem: miso supa bogata je živim bakterijama, a sa njom i čitava raznolikost jela na njenoj bazi. Dodajte porciju miso supe za ručak nekoliko puta nedeljno umesto uobičajene. Ovo je vrlo dobra alternativa jer je miso bogat mineralima i elementima u tragovima poput mangana i bakra.

 

Tempeh

foto: Profimedia

Ovaj fermentisani sojin proizvod dostupan je u prodavnicama organskih namirnica. Tempeh je napravljen od celog pasulja dodavanjem fermenta kulture gljiva Rhizopus oligosporus. Danas vegetarijanci tempeh često koriste kao zamenu za visoko proteinsko meso.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...