vežbe za zdrave arterije

Istezanje dokazano čuva arterije: Evo koliko nedelja treba da vežbate za bolji krovotok i zdravije srce!

Ovakav način istezanja može da poboljša zdravlje ljudi

Nutricija 21.07.2020. - 15:33h Autor: Stil/Klix.ba
Foto: Shutterstock

Samo 12 nedelja pasivnog istezanja može da pomogne kardiovaskularnom sistemu i poboljša protok krvi, pokazalo je novo italijansko istraživanje.

 

Istraživači sa Univerziteta u Milanu ispitali su 39 zdravih muškaraca i žena, podeljenih u dve grupe. Jedna grupa je imala zadatak da isteže noge pet puta nedeljno u periodu od 12 nedelja, dok druga grupa nije imala trening istezanja.

 

Došli su do saznanja da je kod ljudi koji praktikovali pasivno istezanje povećan protok krvi u arterijama, a smanjenja arterijska krutost. 

 

"Krvni pritisak je smanjen, krutost centralne i periferne arterije takođe, a kardiovaskularna funkcija povećana je nakon 12 nedelja pasivnog treninga istezanja", napisali su autori studije.

 

Pasivno istezanje se izvodi uz pomoć partnera ili nekog drugog pomoćnog sredstva. Istezanje s partnerom se obično koristi za istezanje donjeg dela leđa i zadnje lože potkolenice.

 

Istraživači kažu da bi to moglo imati posledice na bolesti koje uključuju promene u protoku krvi, kao što su srčani udar i moždani udar.

 

"Vidljive su promene kardiovaskularne funkcije jednostavno pasivnim istezanjem“, rekao je doktor Džonatan Mejers, naučnik zdravstvenog istraživanja i direktor laboratorija za istraživanje vežbi u Kaliforniji, te dodao:

 

"Pozitivne promene u funkciji arterija istezanjem nisu bile toliko velike kao one koje se postižu aerobnim vežbanjem, ali u narednim studijama ćemo utvrditi u kojoj meri pasivno istezanje može da dopuni aerobik".

 

Kako najlakše pobediti celulit: Uz ove vežbe, dovešćete do savršenstva butine i zadnjicu! (VIDEO)

foto: Shutterstock

Ukoliko bi se rezultati studije ponovili na ljudima s kardiovaskularnim bolestima,istraživači bi mogli da utvrde može li pasivno istezanje da bude terapija za poboljšanje krvotoka.

 

"Vežbanje je jedan od najefikasnijih načina za zdrave arterije, ali se za kardiovaskularne probleme preporučuju trčanje, hodanje, biciklizam, plivanje...", rekla je doktorka Nikol M. Veinberg, kardiolog iz zdravstvenog centra Providence Saint John u Santa Monici u Kaliforniji.

 

Doktorka Neica Goldberg, kardiolog i direktor Centra za žensko zdravlje NYU Langone, rekla je da je važno da su arterije fleksibilne i da nisu krute.

 

"Arterije se moraju proširiti kako bi prenele više krvi srčanom mišiću i mišićima koji su uključeni u aktivnosti tokom vežbanja. Ako izgube sposobnost širenja, to može da da dovede do bolova u grudima ili nogama kod ljudi koji imaju oboljenje perifernih arterija", pojasnila je ona.

 

Saveti doktora Vonga o zdravom načinu života ne uklapaju se ni u jedan obrazac: Ovo ćete obožavati!

 

 

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs