Obratite pažnju na signale koje telo šalje

Mineral odgovoran za pravilan rad štitine žlezde: Simptomi koji ukazuju na nedostatak cinka!

Ne zanemarujte znakove upozorenja

Nutricija 17.09.2019. - 20:22h Autor: Stil/Zadovoljna.hr
Foto: Shutterstock

Za pravilan rad organizma neophodne su dovoljne količine cinka.

 

Mineral cink jedan je od pet najvažnijih minerala za ljudsko telo, uz gvožđe, kalcijum, magnezijum i kalijum. Cink ima nekoliko važnih ulogu u organizmu, između ostalog dopronosi kognitivnim sposobnostima i pamćenju, ali i pomaže telu u proizvodnji važnog hormona štitne žlezde T3. Takođe, cink doprinosi boljem radu imunološkog sastava, bržem zarastanju rana i obnavljanju tkiva, opštem rastu i razvoju čoveka. Od izuzetne koristi je trudnicama.

 

Da biste u organizam unosili dovoljno svih hranjivih stvari, pravilo broj jedan je da što češće konzumirate različite vrste tamno zelenog lisnatog povrća. Različite vrste žitarica takođe su bogate mineralima, a odličan su izvor i jaja i alge. Dodatne količine cinka mogu se unositi i pomoću dodataka prehrani.

 

Iako telo ne zahteva velike količine cinka, može se dogoditi da se stvori deficit u organizmu. Ljudsko telo nema sposobnost sklasištenja rezervnih količina cinka što znači da je važno redovno unositi dovoljne količine kroz hranu.

 

Lek za potpuni preporod tela, koristi se pre zime: Izgubićete kilograme, ojačati kosti i imunitet, a kosa i koža će blistati! (RECEPT)

Nedostatak cinka može da se manifestuje kroz sledeće pojave: 

 

  • Akne, ekcem, suva koža koja se peruta, seboreičnog dermatitisa ili alopecije
  • Beli sloj na površini jezika
  • Respiratorni i gastrointestinalni problemi
  • Gubitak apetita
  • Letargičnosti
  • Gubitka kose
  • Sporo zarastanja rana
  • Opadanje kose

 

S obzirom na to da se cink dobijen iz mesa u telu apsorbuje znatno bolje, vegetarijancima se preporučuje konzumacija većih količina mahunarki, soje, graška, orašastog voća i prehrambenih proizvoda od celih žitarica.

 

Raste broj obijanja stanova i poslovnih prostora: 4 sigurna načina da zaštitite sebe i najdraže!

foto: Shutterstock

10 namirnica koje sadrže najveće količine cinka:

 

  • Meso (naročito crveno, ali i dalje ga treba jesti u umerenim količinama)
  • Školjke (kamenice, rakovi, škampi)
  • Mahunarke
  • Semenke 
  • Orašasti plodovi
  • Mlečni proizvodi 
  • Jaja
  • Proizvodi od celih žitarica
  • Neke vrste povrća (krompir, grašak, kelj)
  • Crna čokolada

 

Prvi znak nedostatka vitamina B12: Vidi se na vašem licu!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...