Započnite dan puni elena

8 koraka za lakše buđenje

Ukoliko ste spavalica, kojoj sama pomisao na ustajanje stvara nervozu, pročitajte naše savete kako da dočekate novi dan i iznenadite okolinu osmehom i iskrenim "dobro jutro".
Nega 29.03.2013. - 10:33h

Postoje dve vrsti ljudi: oni koji skaču na zvuk alarma, proklinjići dan kada su se rodili i oni drugi koji se bore protiv alarma, gušeći ga jastukom ili gađajući ga lampom sa noćnog stočića. Ako znate da buđenje može direktno da utiče na ishod dana, zašto ne bi od ove mučne, ali neophodne svakodnevne pojave, stvorili prijatan ritual, koji ne zahteva ništa sem malo vežbe.

 

1. Zvuk alarma
Mnogi veruju da je što jači alarm to bolje. Međutim, prejaka i iritantna melodija može samo da iznervira. Iako ćete ustati iz kreveta kako bi ućutkali tu groznu napravu, vaše raspoloženje neće biti nimalo prijatno. Izaberite zvuk koji volite, koji vam prija, poput vaše omiljene pesme ili klasične numere. Nežan zvuk koji volite probudiće vas, ali bez podizanja kose na glavi.

 

2. Ne iskačite iz kreveta
Umesto besnog iskakanja iz tople postelje praćeno psovanjem, pokušajte da probudite telo, deo po deo. Istežite se, počevši od nožnih prstiju pa sve do glave, kako bi podstakli cirkulaciju i poslali sve neophodne signale vašem telu da je vreme za ustajanje.

 

3. Još protezanja
Nakon što ste ustali, sledi pranje zuba, umivanje i pripremanje doručka i kafe. Dok obavljate ove rutinske radnje, nastavite sa protezanjem, makar tri do pet minuta. Ne morate ponovo da preživljavate pilates ili aerobik trening, samo dodajte malo energije telu i ugrejte mišiće.

 

4. Udahnite svež vazduh
Upijte energiju jutarnjeg sunca i omogućite koži da diše uz svež vazduh. Dovoljno je da otvorite balkon ili prozor na samo dva - tri minuta i duboko dišete.

 

5. Doručak je obavezan
Kako se po jutru dan poznaje, važno je da dan započnete zdravim, energetskim doručkom. To može biti jogurt sa žitaricama i voćem ili tost sa kuvanim jajetom i listom zelene salate. Posebno je važno da doručak ne preskaču osobe koje su imale problema sa gvožđem u krvnoj slici ili koje su svakodnevno pod stresom.

 

6. Pijte vode
Ne zaboravite da popijete čašu vode nakon doručka. Vaš organizam proveo je sedam do osam sati bez vode, te mu je potrebna hidratacija. Voda će vam povoljno uticati i na metabolizam, pa i ako vam se ne pije, naterajte se, organizam će vam biti zahvalan.

 

7. Unutrašnji alarm
Pokušajte da uvek ustajete u isto vreme, kako bi vaš organizam naučio kada mu je vreme za buđenje. Nakon nekog vremena neće vam biti potreban alarm, a ustajanje će postajati sve manji problem. Ako vam telo to zahteva, dopustite sebi da tokom vikenda spavate sat - dva duže, ali nemojte praviti oscilacije veće od dva sata.

 

8. Deset minuta
Umesto čuvenih "još samo deset minuta", navijte alarm deset minuta ranije, te tako dajte sebi više vremena da na posao stignete sveži i probuđeni. Tih deset minuta učiniće da od tek probuđene, postanete budna osoba, neko ko na radno mesto dolazi i izgleda putpuno spremno za nove izazove poslovnog sveta.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...