Oni dani jedne žene

PMS pobedite hranom

Neugodni simptomi Predmenstrualnog sindroma (PMS) muče milione žena. Međutim, mogu se pobediti jednostavno - pravilnom ishranom.
Medicina 15.03.2013. - 12:17h
Hrana, Zena, PMS

Poredeći jelovnik žena koje pate od PMS-a i onih koje te probleme nemaju, utvrđeno je da žene sa predmenstrualnim tegobama znatno više koriste ugljene hidrate, šećer, mlečne proizvode i so. Namirnice koje najmanje koriste su one koje sadrže gvožde, mangan i cink. Jednolična ishrana najviše izaziva PMS, iako se kao uzroci navode i manjak fizičke aktivnosti, psihički uzroci i genetska predispozicija. Zato pažljivo birajte vaš meni tokom "onih dana".

 

Jedite dovoljno voća i povrća
U odabiru namirnica kod PMS-a prednost imaju beli pasulj, pšenične klice, ražani hleb i zobene pahuljice. Uzrok jakih predmenstrualnih tegoba može biti nedostatak vitamina B6 i B12 ili njihove prekomerna upotreba zbog snažnih psihičkih ili fizičkih napora i stresa. Tegobe nastaju i usled nedostatka vitamina C i E. Zato treba jesti papriku, kupus, spanać, krompir, grašak, jagode, kivi, integralni hleb, sveži kravlji sir i paradajz.

 

Ne zaboravite omega 3 masne kiseline
Na vašem jelovniku masti su neophodne, posebno omega 3 masne kiseline koje se nalaze u ribi i ribljem ulju. One snižavaju nivo holesterola i triglicerida, održavaju zdravlje kože, kose i noktiju. Bitne su i za jačanje imunog sistema, ublažavanja depresije i snižavanja krvnog pritiska. Ukoliko riblje ulje nije prihvatljivo ili dostupno, preporučuju se semenke lana po 500 mg od dva do četiri puta nedeljno.

 

Izbacite slatkiše i testo
Keks, kolače i druge slatkiše, beli šećer, hleb i peciva od belog brašna. Oni podstiču hormonske poremećaje na svim nivoima i izazivaju brzo lučenje insulina, zbog čega nivo glukoze u krvi znatno opada. Budite oprezni i sa crvenim mesom koje može biti izvor zasićenih masnih kiselina. Maksimalno treba ograničiti upotrebu mesa i jaja ili ih potpuno izbaciti iz ishrane.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

TAGOVI:

PMSHrana

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...