Oslobodite se napetosti

Bolovi u leđima uzrokovani dugim sedenjem: Dve jednostavne vežbe koje će vas opustiti!

Vežbe nisu ni malo zahtevne, a posle samo nekoliko dana osetićete olakšanje i primetiti da pravilnije držite kičmu
Medicina 01.09.2014. - 09:32h Autor: lisa.rs
Foto: Shutterstok

Svima koji na poslu dugo sede za računarom stručnjaci preporučuju posebne vežbe za leđa kako bi pravilno oblikovali i učvrstili mišiće. Leđni mišići obezbeđuju pokretljivost kičme i pravilan položaj njena 24 pršljena s ligamentima, tetivama i diskovima.

 

Ukoliko oni nisu dovoljno zategnuti i čvrsti, ponekad je dovoljan samo jedan pogrešan pokret da izazove dugotrajne i jake bolove u vratnom, grudnom ili slabinskom delu kičme.

 

Kako da se na prirodan način oslobodite bolova u leđima uzrokovanim starenjem, stresom i vežbama, saznajte OVDE.

 

Lekari upozoravaju na to da kod sve većeg boja osoba mlađih od 40 godina primećuju pojačanu pojavu sitnih kalcifikacija i istrošenosti hrskavice na zglobovima.

 

Stoga vam predlažemo dve vežbe kojima možete razviti veću fleksibilnost kičme.

 

Prva vežba

 

Bake su nas nekada učile da vežbamo hodanje s knjigama na glavi kako bismo imali pravilno držanje tela. One su zaista bile u pravu. Stručnjaci predlažu da na glavu stavite paket pirinča od 1 kg i preko njega položite kutiju soli od 500 g. Udahnite duboko, uvucite stomak, opustite ramena i napravite nekoliko koraka po sobi. Vežba ne treba da traje duže od pet-šest minuta i možete je ponavljati svakoga dana.

 

OVDE naučite kako da izvedete petominutnu masažu ruku za potpuno oslobađanje od stresa.

 

Druga vežba

 

Nordijsko hodanje naučiće vas da pravilno držite kičmu. Oslanjajući se i odupirući o štapove dok hodate, angažujete i leđne mišiće, koji se naizmenično zatežu i opuštaju. Već posle nekoliko treninga primetićete da pravilnije držite kičmu čak i kada stojite ili sedite.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs