Obratite pažnju

6 NAVIKA KOJE UNIŠTAVAJU JETRU: Ovo jednostavno ne smete da dozvolite - NIKAD!

Ako nikako ne možete da smršate - upalite alarme u glavi, jer je sasvim sigurno da imate problema sa jetrom

Medicina
11:06h Autor:
6 navika koje uništavaju jetru, Foto: Shutterstock

Jetra igra ključnu ulogu u metabolizmu bilo koje vrste izvora energije, bilo da se radi o proteinima, mastima ili ugljenim hidratima.

Sve što mi pojedemo, jetra mora sa time da se nosi.

Ako se osoba stalno prejeda i dobija na težini, jetra oseća– upalne signale koji dolaze kako iz same nakupljene masti, tako i iz digestivnog trakta, gde pre ili kasnije počinje neravnoteža bakterija i nepovoljni elementi jačaju svoju poziciju – LPS (lipopolisaharidi) i kandida.

Svet je potpuno izgubio granice i sada se jede i pije po ceo dan i noć.

Telo ne može da akumulira mast tako brzo, koliko mi ubacujemo hrane u njega.

Telo hteli-nehteli mora da koristi rezervoare jetre, koji su veoma, veoma mali. Salo se zadržava tamo, ali nema vremena da izađe, jer mi ubacujemo nove količine hrane.

Metabolizam počinje da posustaje kao stari oronuli motor. I struk je, shodno tome, zaobljen.

Ako se ruke i noge ne debljaju, a stomak raste li raste, vredi povesti računa o jetri. Smanjite obroke na tri redovna i počnite da se krećete.

Ukoliko nastavite da gušite jetru sa mastima, stradaće žuč! Hirurgu je najjednostavnije da se "reši" žuči, ali šta je sa telom?

Inflamatorni metabolički signali vremenom postaju jači, masnoća u jetri je čini nefunkcionalnom i ona gubi funkciju.

Jedno od zvona za uzbunu da jetra ne radi kako treba je - ne možete izgubiti težinu. Glavni mehanizam upravljanja energijom nije uspeo. Metabolizam masti i šećera je poremećen - sada jetra ne daje energiju, već te šećere akumulira u telu i nastaje starost.

Generalno, jetra nije samo prva linija odbrane od viška kalorija, već i naše poslednje uporište.

Šta još sprečava rad jetre?

Na primer, višak hormona leptina, koji proizvodi masno tkivo.

Šećer u krvi počinje da raste i istovremeno se pretvara u mast u jetri.

Nesposobnost jetre da pravilno obrađuje ugljene hidrate je uslov za brzo povećanje telesne težine.

A brzo povećanje telesne težine je razlog za proveru jetre.

Ako se suočite sa ovim, slatkiši, uključujući gomilu voća, divan med, džemovi ili sokovi nisu više za vas.

Masna jetra je 5 puta povećanje rizika od dijabetesa tipa 2.

Razmislite o tome!

Kako smanjiti trigliceride ili sprečiti njihov porast?

Vrlo jednostavno - prestanite da grickate između obroka i preskočite večeru!

Jeli smo u 18h i to je to - posle toga zaključajte usta!

Plus, još jedno zlatno pravilo je da se nikada ne prejedate.

Čim nivoi triglicerida počnu da opadaju, jetra će imati uslove da počne da se oslobađa masti.

Šta još može pomoći jetri?

Ostanite aktivni. Mišići i aerobni procesi halapljivo troše i masti i šećer, a jetra sedentarnog čoveka suočava se sa ogromnim problemom - šta učiniti sa viškom?

6 navika koje uništavaju jetru:

1. Detoksikacija jetre. Da ne komentarišem ovu srednjovekovnu glupost? Prestanite da se prejedate ili jedete čudne stvari, i nećete morati da radite nikakve detoksikacije.

Jetra će se sama očistiti ako prestanete da jedete sve i svašta.

2. Gladovanje. Ako traje više od jednog dana, onda je ovo težak test za jetru. Posebno za slabe i gojazne. Gledajte, u početku je nakupila ustajale masti i toksine, i - odjednom je hrana prestala da dolazi? Šta se potom dešava? Opstipacija? Slabost? Skladištenje masti, jer nema dotoka nove hrane? Prestanite da se izgladnjujete!

3. Razni smutiji, sumnjivi čajevi, nerazumni narodni lekovi - samo prestanite! Jedite normalnu hranu! 3 obroka dnevno i vaša jetra će biti zdrava. Nikakvi čistači jetre i ostale gluposti!

4. Prejedanje - to smo već obrazložili u prvom delu teksta. Jednostavno ustanite od stola onaj momenat kad osetite da ne možete više da pojedete ni zalogaj. Dosta!

5. Šećeri. Shvatili ste da to nije zdravo. Da li ste dete pa nemate granice? Ako vaša jetra to ne može da podnese - prestanite da jedete slatko!

6. Ne krećete se. Iz automobila u kuću, iz kuće u autobus i prestali ste da hodate. Pešačenje vam je dosadno, trčanje je nemoguće i onda se žalite kako se kilogrami nakupljaju! Kretanje je osnov zdravlja. Počnite da hodate što više!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...