Nauka objašnjava

Vežbanje tokom zime: Kako da nadomestimo nedostatak sunca i vitamina D!

Kardio trening po hladnom vremenu može se biti naporniji nego inače, iz više razloga. Nova studija objavljena u Evropskom dnevniku preventivne kardiologije otkriva vezu između povećanog napora prilikom kardio treninga i vitamina D

Fitnes 07.11.2018. - 09:35h Autor: Harpersbazaar.com/uk
Trening zimi, Foto: Ilustracija / Shutterstock

Kada nastupi zimski period mnogi faktori utiču na nas. Prvenstveno, obdanica je kraća, imamo manje sati na raspolaganju za trčanje napolju (a sigurno da je napolju mnogo prijatnije i produktivnije nego vežbati na traci u zatvorenom prostoru).

 

Takođe, ne možemo ignorisati ni činjenicu da je napolju hladno što će vas pre usmeriti na udobnost svog doma, ušuškavanje u toplo ćebe i možda čašu vina, čaj ili kafu, pre nego što će vas motivisati da izađete napolje i odradite trening - daleko je to od vežbanja...

 

Mini trening od dva pokreta daje vrhunski rezultat: Supervitko telo uz tako malo napora!

Zimsko sunce
Zimsko suncefoto: Profimedia

Osim ovih činjenica, i nauka daje razloge zašto se ljudi više muče sa treninzima zimi. Vitamin D je taj koji značajno utiče na osobe, pa i kad je trening u pitanju. Kao što znamo, glavni izvor vitamina D je sunčeva svetlost, koje manjka zimi, što bi moglo na kraju krajeva da utiče i na našu sposobnost treniranja. Da bi preispitali svoju teoriju, naučnici su za ispitanike imali 1995 ljudi, starosti od 20 do 49 godina, vodeći računa da je nivo vitamina D kod ispitanika prosečan. Beležili su nivo potrošnje kiseonika kao još jedan od faktora.

 

Naučnici su otkrili da četvrtina ispitanika sa najvišim nivoom vitamina D ima značajno više sposobnosti od onih sa nižim nivoom ovog vitamina. Ovi rezultati su značajni, ali ostaje da se detaljnije provere kliničkim ispitivanjima kako bi se potvrdila ova veza.

 

Ubedljivo najbolji kućni trening za oblikovanje zadnjice: Samo 15 minuta dnevno! (VIDEO)

Riba u ishrani
Riba u ishranifoto: Profimedia

Dr Amar Maravan rekao je da ova utvrđena veza između vitamina D i treninga važi i za muškarce i za žene, bez obzira na starosnu grupu, etničku pripadnost, indeks telesne mase, kao i činjenicu da li su pušači, da li imaju hipertenziju ili dijabetes.

 

Ako ne želite da nedostatak sunca i vitamina D utiče na vašu sposobnost za trening, uvedite hranu bogatu vitaminom D kao što je sir, jaja, tunjevina, skuša, losos. A možete i da rezervišete odmor na nekoj sunčanoj destinaciji, pa nadoknadite i napunite rezerve ovog vitamina!

 

Trčanje kao antistres terapija: Leči od depresije i bolesti zavisnosti!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.