Sezona je respiratornih infekcija

8 zlatnih pravila jakog imuniteta: Jedini način da ostanete otporni na viruse!

Imunitet je kompleksan sistem, pa je i proces jačanja kompleksna i velika stvar

Lepi & Zdravi 13.10.2020. - 10:39h Autor: Stil / Ordinacija.hr
Foto: Shutterstock

Jesen je uvek bila period kada su virusi i prehlade najčešći, a sada kada je tu i korona virus, prevencija i briga o imunitetu još je važnija.

Imuni sistem je "vojska" sastavljena od obrambenih ćelija, čiji je zadatak da obrane telo od napadača. Svuda oko nas su potencijalni napadači - u kući, na rukama, u velikim vrtićkim grupama, školama, poslovnim objektima…

Kako ojačati imunitet?


Radi se o jednom velikom sistemu, a ne pojedinačnom organu i iz tog razloga odgovor nije jednostavan. Za sada ne postoje istraživanja koja direktno povezuju stil života i snagu imuniteta, ali to ne znači da poveznica ne postoji. Naučnici pokušavaju da otkriju uticaj ishrane, vežbanja, stresa i sličnih faktora na imunitet, a u međuvremenu su tu smernice koje nude kako biste ipak imunom sistemu dali podsticaj.


Kako starimo tako se smanjuje sposobnost imunog sistema, što doprinosi razvoju nekih ozbiljnih bolesti, poput jakih infekcija i karcinoma. Dok će neki ljudi ostati potpuno zdravi i u starosti, ipak se radi o grupi koja će se lakše zaraziti, ali na žalost i od posledica mogu umreti. Bolesti respiratornog sistema kao što su grip, kovid-19 ili upala pluća su i danas jedan od vodećih uzroka smrti kod osoba starijih od 65 godina.

Da li je stres zaista toliko opasan?


Moderna medicina je ipak prihvatila da su telo i duh povezani. Razni problemi, poput probavnih smetnji, nesanice i čak bolesti srca su povezani s uticajem stresa na organizam. Baš kao i jačanje imuniteta, tako je i stres pojam koji se teško definiše i što je kod jedne osobe jako stresan događaj ne mora da znači da će delovati isto i na druge. 

 

Vežbanje - dobro ili loše za imunitet?


Redovno vežbanje je stub zdravlja, jer poboljšava kardiovaskularno zdravlje, snižava pritisak, pomaže kod održavanja telesne težine i štiti od raznih bolesti. Ali, da li pomaže radu imunog sistema? Baš poput pravilne ishrane, telesna aktivnost može doprineti celokupnom zdravlju pa je stoga dobra i za održavanje pravilnog rada imuniteta. Direktno će pomoći tako što će podstaći cirkulaciju, što dopušta ćelijama i supstancama sistema da se kreću slobodno kroz organizam i obavljaju svoj posao bez ometanja.

 

 

Ipak, za neke stvari se pouzdano zna - ovo je 8 zlatnih pravila jakog imuniteta:


1. Nemojte da pušite
2. Jedite puno voća i povrća
3. Redovno vežbajte
4. Održavajte zdravu telesnu težinu
5. Ne preterujte s alkoholom
6. Dovoljno spavajte
7. Pazite na ličnu higijenu
8. Izbegavajte stres

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...