Marija Kalas je rođena u Njujorku od grčkih imigranata kao Sofija Sesilija Kalos. Njeno detinjstvo nije prošlo bez izazova: bilo je tu svađe između roditelja i teškog odnosa sa majkom, koja je, međutim, prepoznala njen talenat i uporno je negovala dok nije postala zvezda.
Sa 13 godina, Sofija se vratila sa majkom u domovinu svojih predaka, Atinu, gde se upisala na konzervatorijum. Čak i tada, odlikovala se neverovatnom radnom etikom. Nije samo pevala — ona se uživljavala u ulogu, gradeći svoj lik od prve do poslednje note. Njen profesionalni debi održan je u Atinskoj operi, ali prava slava čekala ju je u inostranstvu.
Njen povratak u Ameriku, praćen trijumfalnim maršem po najlepšim evropskim scenama – La Skali, Kovent Gardenu, Metropoliten operi – postao je legendaran. Kalas je revolucionisala operu. Pre nje, vladao je kult „lepog glasa“. Ona je sa sobom donela svoju dramu. Njene Norma, Toska, Violeta i Lučija di Lamermur nisu bile samo pevačke uloge već duboki psihološki portreti.
Bila je nesavršena: njen glas je mogao biti neusklađen, a kritičari su njen tembr nazivali „ružnim“. Ali u tome je ležala njena genijalnost – njena sposobnost da ogoli svoju dušu, pretvarajući ariju u ispovest. Oživela je zaboravljeni belkanto, vraćajući mu vatru i živac.
Njen lični život postao je drama dostojna operske scene. Dva glavna čoveka odredila su njenu sudbinu. Prvi je bio Đovani Batista Menegini, njen muž i impresario, čovek koji je za nju izgradio snažan, ali zagušljiv svet. On je bio njena tvrđava, njen menadžer, njen otac, ali ne i njena strast. Njihov brak je bio zasnovan na zahvalnosti i poslovnom partnerstvu.
A onda se pojavio on – Aristotel Onasis. Grčki magnat, oličenje snage, moći i neobuzdane vitalnosti. Upao je u njen život poput uragana, pomračivši sve: scenu, njenog muža, čak i muziku. Njihova romansa postala je glavni nastup, koji je izvodila bez partiture. Jahta Kristina, šampanjac, večeri sa zvezdama u pariskim restoranima... Rastvorila se u ovoj ljubavi, odrekla se karijere zbog njega, smršala i transformisala se od operske dive u elegantnu damu iz visokog društva.
Ali opera njenog života sa Onasisom nije se završila arijom, već gorkim akordom. Nije se oženio njome. Izabrao je Žaklin Kenedi - simbol statusa, a ne ljubavi. Ova izdaja je slomila Kalas. Glas koji je tako nemilosrdno eksploatisala i zanemarila zbog ljubavi počeo je da popušta. Pokušala je da se vrati, ali magija je nestala. Poslednje godine njenog života postale su tihi i usamljeni finale velike simfonije.
Zašto Onazis nije hteo da oženi Mariju Kalas?
Nakon što je upoznao Mariju Kalas na zabavi 1957. godine, Onazis ju je dve godine kasnije pozvao na svoju jahtu, Kristinu. To je označilo početak njihove duže afere. Kalas je u početku smatrala Onazisa previše pažljivim i neprivlačnim, ali je na kraju popustila pod njegovim ponovljenim udvaranjem.
Iako je u ranim 1960-im odlučila da se povuče sa scene, pevačica je i dalje želela da se smiri i zasnuje porodicu sa novim udvaračem. Međutim, kako je Spens rekla za Man & Culture Magazine, Onazis je prvenstveno bio "privučen Kalasinom slavom, koja mu je pružala status."
Kalas je 1960. i 1963. godine ostala trudna, ali, doživela je spontani pobačaj u oba slučaja. Iako to nikada nije bilo javno potvrđeno, autorka Arijana Stasinopulos je u svojoj knjizi Maria Callas: The Woman Behind the Legendnapisala da je Kalas 1966. godine ponovo ostala trudna, ali da je, na Onazisov zahtev, izvršila abortus.
"Marija je uvek želela decu, kako je često pričala prijateljima, ali Onazis je rekao da će okončati njihov odnos ako zadrži to dete", rekla je Stasinopulos. Ovo je očigledno označilo prekretnicu u njihovoj vezi, koja je počela da se pogoršava.
Privatna pisma i dnevnici sugerišu da je njihov odnos bio i zlostavljački. Prema jednom zapisniku, prijatelj Kalasove je tvrdio da je Onasis drogirao pevačicu radi seksualnih razloga. Kalas je počela da uzima dodatne droge poput pentobarbitala zbog svojih zdravstenih problema, što je vodilo ka zavisnosti.
Tokom njihove burne veze, Onazis je takođe bio zainteresovan za udovicu Žaklin Kenedi. Šokirao je Kalasovu, ali i mnoge druge kada je odlučio da oženi, ženu najpoznatijeg američkog predsednika.
Brak Onazisa i Kenedi bio je iznenadan
Onasis je 20. oktobra 1968. godine oženio Džeki Kenedi u privatnoj ceremoniji na svom grčkom ostrvu Skorpios, nakon čega je ona uzela njegovo prezime. Marija je saznala za njihove planove tek tri nedelje pre ceremonije. Brak novopečenih supružnika bio je pun napetosti, a motivacija za brak bila je daleko od ljubavi.
Nakon ubistava njenog prvog muža, predsednika Džona F. Kenedija 1963. godine, i njenog bivšeg devera Roberta Kenedija 1968. godine, Džeki je strahovala za sigurnost svoje porodice. Onazis, koji je imao svoje ostrvo i mnogo novca, mogao je da joj pruži i sigurnost i kulturni način života. "Bio je izuzetno šarmantan i dobar slušalac. Mogao je da priča o operi, slikama i govorio je nekoliko jezika", rekao je Pol Brandus, autor knjige Džeki Kenedi.
Dok su mnogi smatrali da je Onazisov pristup Žaklini bio politički motivisan i deo njegove želje da "sredi račune" zbog krivičnih prijava koje je RFK, tadašnji američki ministar pravde, podneo protiv njega pre nekoliko godina.
Međutim, samo nekoliko nedelja nakon što su se venčali, postalo je jasno da Onazis i dalje favorizuje Mariju.
Kenedijeva i Kalas nikada nisu srele, ali su bile rivali
Onazis je nastavio da se sastaje sa Marijom uprkos braku i njenom osećanju da je izdana. Čak joj je on plaćao stan u Parizu.
"Za razliku od njegove nove žene, koju nije mogao da kontroliše, Onazis je mogao emotivno da kontroliše Mariju, što je bio psihološki aspekt njihovog odnosa."
Marija i Džeki nikada se nisu srele, a pevačica je to potvrdila u intervjuu 1974. godine sa novinarkom Barbarom Volters. "Ne znam je. Nikada je nisam upoznala", rekla je Marija. Ali obe su očigledno gajile loše osećaje jedna prema drugoj.
Prema Tajmu, Marija je neposredno nakon venčanja Onazisa i Džeki 1968. godine uputila indirektnu opasku bivšoj prvoj dami.
"Džeki je dobro uradila što je nabavila dedu svojoj deci", izjavila je Marija. U drugom slučaju, Onasis i Marija su fotografisani zajedno u restoranu Maxim's u Parizu. Kada je Džeki videla ovu sliku, otputovala je u Pariz da bi večerala sa njim u tom restoranu dva dana kasnije, kao izazov.
Onazisov vozač, tvrdio je da je Marija bila prava Onazisova ljubav i da su se sastajali svaki mesec sve do njegove smrti sredinom marta 1975.
"Ona je bila njegova prava žena, iako se nikada nisu venčali", rekao je on tada.
Marija Kalas je preminula rano, u 53. godini. Ali njen mit živi. Nastavlja da sija sjajem njenih dijamanata, svetluca misterijom njenih bisera i odjekuje u svakoj noti njenog neponovljivog glasa.
