Jedna od najvećih operskih pevačica 20. veka, Marija Kalas, pronađena je mrtva u svom stanu u Parizu 16. septembra 1977. godine. Imala je 53 godine. Četvrt veka kasnije, italijanski reditelj Franko Dzefireli počeo je da snima film o njoj. Pažljivo proučavajući biografiju svoje heroine, oživeo je njen život iz godine u godinu. Kada je reč o okolnostima smrti, Dzefireli je došao do niza činjenica koje ga navode da dovede u pitanje zvaničnu verziju.

Kalas je patila od nekoliko zdravstvenih tegoba, ali bolesti srca nije bilo među njima. Zašto je doktor, proglasivši smrt od srčanog udara, ipak insistirao na obdukciji? Poznato je da je pevačica uvek bila protiv kremacije. Svojim poznanicima je više puta govorila da "ne želi da jednog dana završi u rerni." Čak je sama sebi kupila grobno mesto! I odjednom-brza kremacija. Konačno, gde je nestao njen testament za čije je postojanje nekoliko ljudi znalo?

Nakon analize ovih i drugih činjenica, Franko je došao do zaključka da je Marija Kalas ubijena. Čak je dao i ime ubice. Ali pre nego što otkrijemo ime ubice, da se podsetimo života ove umetnice. Ovo je jednostavno neophodno da bi se razumelo zašto je najveća pevačica dvadesetog veka provela ostatak života u potpunoj izolaciji i bila bespomoćna pred smrtnom pretnjom.

Majka

Nedugo pre rođenja Marije, njeni roditelji su izgubili sina jedinca. Trudna majka je i dalje hodala u žalosti i molila se Bogu da je novorođenče dečak. Kada se devojčica rodila, odbijala je da je pogleda nekoliko dana. Do tog vremena, porodica se preselila iz Grčke u Ameriku, gde je njegov otac otvorio luksuznu apoteku na Menhetnu.

Majka nije volela svoju ćerku i trudila se da što manje vremena provede sa njom. A kada je Marija otkrila neverovatne vokalne sposobnosti, prisilila ju je da po ceo dan uči u muzičkim školama, uglavnom što dalje od nje.

Tokom Velike depresije, porodica je bankrotirala, roditelji su se razveli, a majka se, zajedno sa Marijom i starijom sestrom, vratila u domovinu. Nastavila je da se odnosi prema svojoj ćerki sa loše prikrivenim nesklonošću. A Marija, koja je postepeno postajala sve poznatija pevačica, sanjala je da se vrati svom ocu. To joj je pošlo za rukom tek posle rata. Oprostivši se zauvek od majke, otišla je u Njujork. Ali tamo ju je čekalo novo razočarenje: njen otac je bio oženjen ženom kojoj se odmah nije dopala pastorka.

Tako je Marija Kalas ostao bez roditelja.

Ceo život Marije Kalas sveo se na dokazivanje. Dokazivanje zahtevnoj majci, mužu, a zatim i ljubavniku