Većina tinejdžera oduvek se poistovećuje sa svojim idolima, a budući da su deca u današnje vreme okružena i digitalnim kanalima kao i društvenim mrežama, popularne osobe mogu vrlo lako pronaći put do njihovog srca.
Deca jednostavno upijaju ono što vide na ekranu i to postaje njihova realnost.
Majka koja je podigla internet na noge: Moja ćerka je strašno ružna!
Poznati glumci, sportisti, pevači ili manekeni tako bar neko vreme imaju važnu ulogu u životu svakog tinejdžera, dok u nekim slučajevima početna oduševljenost sjajem i glamurom zvezda koji izgleda mnogo lepše i zanimljivije od njihovog života, prerasta u opsesiju.
Nametnuti ideal lepote i savršenog izgleda ponekad može da iskrivi sliku koju devojčice imaju o svom fizičkom izgledu. Medijske slike kako bismo trebali da izgledamo mogu da utiču na samopouzdanje, a ponekad i na razmišljanje o odlasku na detu ili estetskim zahvatima.
Takvim uticajima podložne su devojčice koje još u potpunosti nisu razvile jasnu i zdravu sliku o sopstvenom telu ali i identitet. Budući da živimo u ''vreme Kardašijan porodice'' kada se više nego ikada koriste virtualni mediji i kada se spoljašnja lepota ističe kao jedan od glavnih kriterijuma uspeha, važno je odgajiti samosvesnu devojčicu.
Ćerka se molila Bogu: Kada je tata čuo šta je tražila, oblio ga ledeni znoj
IDOLI NE MORAJU BITI NOĆNA MORA
U svetu lepote svakodnevno radi i šminkera Mihaela Dodić upoznata sa trendom fotografisanja bez šminke i deljenja takvih fotografija na društvenim mrežama. Ali, trend ''prirodne lepote'' nije sasvim prirodan.
Lica s mnogih naslovnih strana nisu u potpunosti bez šminke. To je sve make-up i fotošop. Iza toga se krije cela jedna mašinerija, ljudi koji zarađuju novac, rekla je Mihaela Dodić koja u tome ne vidi ništa loše. Ističe kako je mnogo važnije koliko mi "pumpamo" decu samopouzdanjem.
Ali, idoli ne trebaju roditeljima biti noćna mora. Ako sa decom razgovarate, pomognete im da pogledaju oko sebe i ukažete im na neke druge stvari mnogo ćete im pomoći i uticati na njihovo pravilno sazrevanje. Bitan naglasak je na razgovoru, a ne nametanju mišljenja i zabranama. Upravo to zna bivša voditeljka Ivana Šundov, inače majka dve devojčice.
Ćerka pronašla oca kako sedi ispred spavaće sobe: Počela da plače kada je shvatila zašto! (FOTO)
BITNA JE KOMUNIKACIJA
Zvuči kao kliše, ali sa decom treba razgovarati i pitati ih što ih zanima, razgovarati o tome što smeju stavljati na društvene mreže, a šta ne. Moje devojčice još nemaju Fejsbuk profil budući da još nemaju 15 godina, ali imaju Instagram i ''vise'' na Jutrjubu od jutra do mraka. Ali važno je nakon toga sa njima komentarisati šta su gledale jer je komunikacija jako bitna.
To je jedan od načina na koji roditelji mogu dobiti uvid u to koje osobine i vrednosti njihova deca cene. Važno je deci ukazati da cene svoje osobine, kvalitete i talenat i da se osećaju dobro u svojoj koži.
Decu treba naučiti samopouzdanju, onda je sve mnogo lakše, dodaje Ivana. Ako odgajite samopouzdano dete teško da će idoli u tolikoj meri uticati na njihov život. Takođe isto smatra i bivša manekenka kao i vlasnica modne agencije Suzi Josipović Redžepagić, mama tri ćerke.
Suzi ističe kako se društvenih mreža ne trebamo bojati jer živimo u 21. veku. Iako imamo voajerski pristup u živote slavnih osoba bitniji je način na koji usmeravamo dete.
U dete treba ulagati, ali zbog žurbe i manjka vremena većina roditelja to ne stiže pa ih mediji često vaspitavaju. Budući da je vaspitanje presudna stvar, decu već u najmlađim danima treba početi pumpati objašnjenjima.Oni trebaju dobre savete i ispravne životne vrednosti. Mi moramo da znamo da ih usmerimo svojim primerom i da ih ne držimo pod staklenim zvonom, zaključila je Suzi.