Verovatno ste već čuli rečenicu da već sabebomtrebate što češće da razgovarate, a sa tim se slažu i istraživači sa Harvarda.
U novoj studiji koja se bavi razvojem govora kod male dece, istraživači su otkrili da sa decom treba pričati da bi ono imalo mogućnost najboljeg razvoja.
Nije važno samo im pričati, važan je način na koji ćete to da uradite. Umesto da samo izgovarate reči, od jednostavnijih do složenijih, ili im pokazujete slike koja označavaju naučene reči, stručnjaci naglašavaju da je od samih početaka važno da deca budu uključena u dijalog, jer je interakcijavažna.
Istraživanje koje je obuhvatilo deci uzrasta od 4 do 6 godina, dovelo je do zaključka da obostran razgovordoslovno menja mozak deteta.
Dijalog može da potstakne razvoj detetovog mozga i jezičnih veština. Upravo je konverzacijanajznačajnije uticala na njihov razvoj.
"Dakle, nije važno da detetu pričate i obogaćujete vokabular, važno je da sa njim zaista razgovarate i učite ga kako da shvati i uzvrati informacije", rekla je Rejčl Romeo, glavni autor spomenutog istraživanja.
Istraživanjese pozabavilo i temom modernog roditeljstva. U poslednjih nekoliko godina učestala je upotreba telefona i tableta kod dece. Roditelji koji na ovaj način zabavljaju svoju decu propuštaju da provode vreme sa decom i da sa njima otvoreno razgovaraju i potstiču ih na razgovor. Umesto toga, oslanjaju se na tehnologiju i moderna sredstva. Sve to dovodi do toga da se mozak neke dece sporije i teže razvija nego što bi trebalo.
Istraživanjese pozabavilo i temom modernog roditeljstva. U poslednjih nekoliko godina učestala je upotreba telefona i tableta kod dece. Roditelji koji na ovaj način zabavljaju svoju decu propuštaju da provode vreme sa decom i da sa njima otvoreno razgovaraju i potstiču ih na razgovor. Umesto toga, oslanjaju se na tehnologiju i moderna sredstva. Sve to dovodi do toga da se mozak neke dece sporije i teže razvija nego što bi trebalo.
Prema istarživanju jedna stvar je ključna za pravilan razvoj
Prema istarživanju jedna stvar je ključna za pravilan razvoj