Kraj za Donatelu Versače nakon skoro 30 godina: Neće više kreirati odeću, evo ko je nasleđuje u luksuznoj modnoj kući

Za kreativnim kormilom brenda Versače, više nećemo gledati nijednu osobu sa tim prezimenom, što je prekretnica u istoriji ovog brenda, dugoj 47 godina.

Moda
16:43h
Kraj za Donatelu Versače nakon skoro 30 godina: Neće više kreirati odeću, evo ko je nasleđuje u luksuznoj modnoj kući
Foto: Matt Baron / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nakon gotovo tri decenije, Donatela Versače zauzeće ulogu zvanične ambasadorke brenda, dok će Dario Vitale, bivši direktor dizajna u Mju Mjuu, doneti novu viziju i kreativnu strategiju za Versače.

Donatela Versače, mlađa sestra osnivača Đanija Versačea i žena koja je preuzela brigu o kompaniji nakon njegovog ubistva 1997. godine, napušta svoju poziciju glavne kreativne direktorke nakon gotovo 30 godina.

Donatela Versaće
foto: Profimedia

Donatela postaje ambasadorka brenda, što je donekle počasna titula koja uključuje filantropski rad i pojavljivanja na crvenom tepihu, ali neće kreirati garderobu, niti će biti angažovana u celom kreativnom procesu. Dario Vitale, doneće novu kreativnu snagu brendu, piše "Njujork tajms", prenosi srpsko izdanje magazina "El".

U tek objavljenom saopštenju, John D. Idol, izvršni direktor Kapri Holdinga, koji poseduje luksuzne brendove Versače, Majkl Kors i Džimi Ču, nazvao je ovu odluku "delom promišljenog plana sukcesije", piše "BoF". Ova promena dolazi u trenutku kada kapri razmatra prodaju Versačea, nakon što je Federalna trgovinska komisija blokirala pokušaj spajanja sa Tapestrijem, vlasnikom brendova Kouč i Kejt Spejd.

Vitale će na novu poziciju preći početkom aprila.

On je rekao: "Zaista mi je čast što se pridružujem Versačeu kao glavni kreativni direktor i što postajem deo ove posebne i moćne modne kuće koju su stvorili Đani i Donatela. Kuća Versace ima jedinstveno nasleđe koje traje decenijama i oblikovalo je istoriju mode. Želim da izrazim iskrenu zahvalnost Donateli na poverenju koje mi je ukazala i na njenoj neumornoj posvećenosti ovom izuzetnom brendu kakav je Versače danas. Privilegija je doprineti budućem rastu Versačea i njegovom globalnom uticaju kroz svoju viziju, ekspertizu i predanost."

"Bila mi je čast života da nastavim nasleđe mog brata Đanija", izjavila je Donatela Versače, dodajući da je "uzbuđena što će posmatrati Versače novim očima". U svojoj novoj ulozi, fokusiraće se na podršku humanitarnim inicijativama, uključujući Fondaciju Versače.

Đani Versače i Donatela Versače
Đani Versače i Donatela Versače foto: PHOTOlink / Everett / Profimedia

Versače je brend čija je ime oduvek bilo veće od samog biznisa. Nakon što je 2018. godine postao deo Majkl Kors grupe, preimenovane u Kapri grupa, cilj je bio da se italijanski brend, prepoznatljiv po svojim maksimalističkim printovima i Meduza logotipu, razvije u brend vredan 2 milijarde dolara. Međutim, prodaja je stagnirala na nešto više od milijardu dolara i smanjena je prošle godine.

Nasuprot tome, Mju Mku, gde je Vitale nadgledao i imidž brenda i kolekcije, postao je jedan od najuspešnjih, povećavši maloprodaju za neverovatnih 84 procenta prošle godine, daleko premašujući tržišni rast konkurenata.

"Vitale je redak talenat koji duboko poštuje suštinu i vrednosti Versačea i jasno razume njegov potencijal za ras"“, izjavio je Emanuel Gincburger, izvršni direktor. „Uvereni smo da će njegovo iskustvo i vizija doneti novu perspektivu brendu."

Donatela Versaće
foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Šta sve znamo o Dariju Vitaleu?

Dario Vitale, rođen 1983. godine u južnoj Italiji, istaknuti je modni dizajner koji je nedavno imenovan za glavnog kreativnog direktora modne kuće Versače. Ovo imenovanje predstavlja prekretnicu u 47-godišnjoj istoriji brenda, jer je prvi put da ovu poziciju ne zauzima član porodice Versače.

Vitale je diplomirao na Istituto Marangoni 2006. godine, nakon čega je započeo svoju karijeru u Bottega Veneta. U julu 2010. godine pridružio se Miu Miu, gde je tokom 14 godina rada napredovao do pozicije direktora dizajna za ready-to-wear kolekcije i direktora brend imidža. Njegov rad značajno je doprineo rastu brenda, što je rezultiralo povećanjem maloprodaje za 93 odsto u 2024. godini, piše "Vog Biznis".

Iako je poznat po svom profesionalnom doprinosu, Vitale održava svoj u privatnost na društvenim mrežama, što otežava pristup informacijama o njegovom privatnom životu. Njegov Instagram profil, na primer, sadrži nula objava.

Iako su detalji o njegovom privatnom životu oskudni zbog njegove diskrecije na društvenim mrežama, Vitaleov profesionalni put i postignuća govore o njegovoj posvećenosti i talentu u modnoj industriji.

U nastavku pogledajte videe Donatele Versače, gde iza kulisa priprema reviju, kao i njen čuveni intervju za "Vog":

Verica Rakočević o svojoj poslednjoj reviji

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs