Naše domaće poznate ličnosti nisu ni blizu tih brojki, ali svakako zarađuju ogromnu svotu novca zbog reklama koje objavljuju na svojim profilima na Instagramu. Onda možete samo i da pretpostavite koliko se uvećava račun najpraćenijim svetskim zvezdama? Milioni dolara su u pitanju!
Instagram je prvo bio zamišljen kao aplikacija za obradu fotografija, koja je pokrenuta u oktobru 2010. godine, a niko nije mogao ni da sanja da će se pretvoriti u društevnu mrežu bez koje mnogi ljudi ne mogu ni da zamisle dan, A mnogima je i izvor ozbiljnih prihoda.
Kajli Džener su za petama Selene Gomez (342 miliona pratilaca) i Arijana Grande (327 miliona pratilaca). I dok rijaliti zvezda po objavi zaradi do 1.266.000 dolara, Arijana po jednom postu inkasira "svega" 996.000 dolara.
Međutim, kod naših javnih ličnosti je dosta drugačija situacija, mada uopše nije reč o malim ciframa. Naime, prema procenama stručnjaka, najviša cena objave se kreće do 1. 500 evra. Ona zavisi i od toga da li je u pitanju jednokratna saradnja ili na duže staze.
Prema nezvaničnim informacijama, Ana Štajdohar dve objave na Instagramu i dva storija naplaćuje oko 1000 evra. Istu cenu za sličnu kampanju tražila je i pevačica Marina Tadić. Nešto više novca za jedan post na Instagramu traže Tamara Dragičević i Biljana Tipsarević, koje reklamiranje naplaćuju 1000 i 1300 evra.
Međutim, u medijima se pisalo da je najveću svotu novca od reklamne kampanje na svojoj društvenoj mreži uzela Nataša Bekvalac. Za objave na mesečnom nivou, u okviru jedne saradnje, tražila je verovali ili ne, oko 30 hiljada evra.
Iako vam se verovatno od ovih brojeva zavrtelo u glavi, brendovima se takva vrsta marketinga i te kako isplati, jer na taj način stignu i do 20 puta više potrošača.
Prema procenama eksperata za društvene mreže, u zavisnosti koliki je broj pratilaca, jedna objava košta:
- 3.000 – 10.000 pratilaca = 75 – 150 evra po postu,
- 10.000 – 25.000 pratilaca = 150 – 220 evra po postu,
- 25.000 – 50.000 pratilaca = 220 – 350 evra po postu,
- 50.000 – 100.000 pratilaca = 350 – 500 evra po postu,
- 100.000 i više pratilaca = više od 500 evra po postu.
Naravno, kreatori sadržaja čije profile prati više od 100.000 imaju prilike da zarade i mnogo više od 500 evra.
Ubedljivo najpraćeniji na društvenoj mreži Instagram u Srbiji jeste prvi teniser sveta Novak Đoković, koji ima više od 7,7 miliona ljudi. Svoj Instagram nalog Novak koristi kako bi promovisao sebe, svoj brend, zdrav život, ali neretko ume i da nasmeje svoje pratioce zanimljivim objavama.
Vicešampionka je pevačica Jelena Karleuša, a nju prati više od 2, 2 miliona ljudi.
Treći na listi je glumac Miloš Biković, kojeg na Instagramu ima više od 1,9 miliona pratilaca. Bivša teniserka Ana Ivanović nalazi se na četvrtom mestu i ima zajednicu na svom nalogu od 1, 6 miliona ljudi. Peto mesto dele pevačica Seka Alekić i modna blogerka Tamara Kalinić, čiji profili na najpopularnijoj društvenoj mreži imaju 1, 3 miliona pratilaca.
Okruglu brojku od milion pratilaca na Instagramu od skoro imaju i pevačice Teodora Džehverović, Anastasija Ražnatović i Maja Berović.