Boki, mlada korejska jutjuberka, ispred sebe stavi ogromnu porciju rezanaca prelivenih prženim jajima, uz raznovrsne knedle i kimči (fermentisano povrće).
Ovo je obrok koji bi mogao nahraniti manju porodicu, ali ova gozba nije namenjena da se podeli, nego da je ona sama pojede.
U video-snimku objavljenom na njenom popularnom kanalu „Jedite sa Bokijem“, vitka mlada žena sipa sebi ogromnu čašu kole, uzima veliki gutljaj, i potom počinje da trpa rezance u usta. Sve odjednom.
Tokom deset minuta, Boki neumorno gura u usta zalogaj za zalogajem, glasno srče, ali nekako uspeva da ne pokvari svoj crveni karmin.
Tek kada je tanjir potpuno prazan, obraća se kameri i svojim desetomilionskim pratiocima kaže: „Sve sam pojela! Bilo je ukusno. Zdravo!“
Mukbang (kombinacija korejskih reči za „jesti“ i „emitovati“) podrazumeva snimanje osoba koje jedu ogromne količine hrane pred kamerom, a zatim objavljuju snimke za svoje pratioce.
Koji je razlog zašto to rade?
Zbog novca. Hiljade mukbangera na YouTube-u i TikTok-u sada se takmiče ko će pojesti više i tako privući prihode od reklama. Neki od njih se čak smatraju milionerima.
Ali postoji i mračna strana ove opsesije. Prošlog meseca, kineski mukbanger Pan Xiaoting preminuo je nakon što je progutao 10 kg hrane. Ovaj morbidno gojazni 24-godišnjak preminuo je od navodne rupture želuca.
Xiaoting je kolabirao uživo pred kamerama, tokom desetosatnog maratona u kojem je jeo čokoladnu tortu, pileće štapiće i morske plodove.
Kina je već zabranila ovakve video-snimke, ali čak ni autoritarna Komunistička partija nije uspela da zaustavi Xiaotinga i druge da uživo prenose svoje obroke.
Mukbang predstavlja pretnju po javno zdravlje, ne samo u Kini i Aziji, već i u SAD-u i Velikoj Britaniji – a sada nekoliko zemalja preduzima mere da se ovaj fenomen suzbije.
Psiholog sa Univerziteta u Notingemu, dr Endrju Haris, upozorio je: „Mukbang video-snimci fokusiraju se na prekomernu konzumaciju, što može podsticati ciklus prejedanja ili nezdravih odnosa prema hrani.“
Isto tako, više od četvrtine Južnokorejaca u dvadesetim godinama radi privremene poslove, pa su mukbang video-snimci postali način da dodatno zarade.
Pored toga, na desetine hiljada korisnika prati ovakve snimke ne samo iz zabave, već i zbog osećaja „virtuelnog zadovoljstva“ posmatranjem drugih kako jedu, u njima se budi zadovoljstvo i osećaju se sitim.