OTERAJT LOŠE MISLI

Ovako psiholozi čuvaju mentalno zdravlje tokom pandemije: Uz njihove savete ćete najlakše prebroditi krizu!

Stručnjaci otkrivaju kako se oni snalaze u uslovima koje su nas sve zatekli neočekivano

Lifestyle 31.03.2020. - 11:57h
Foto: Shuterstock

Informacije sa svih strana koje nam dolaze, kao posledicu ostavljaju strah koji se javlja kod većine ljudi. Ova situacija nikome nije pala lako, a s obzirom da se nismo nikada ranije susreli sa ovakvom vrstom pandemije ona je i očekivana i normalna.

 

Kako bi naredni dani lakše pali, pitali smo psihologe kako se oni bore sa novonastalon situacijom, kako prekraćuju sebi vreme i kako se bore kad ih napadi anksioznosti stignu?

 

"Vesti gledam samo dva puta dnevno"

 

Vesti vezane za korona virus se menjaju iz sata u sat i većina nas svaku informativnu emisiju isprati. "Ovakvo ponašanje će samo pojačati osećaj stresa", kaže dr Nejt.

 

"Svako jutro izađem na svež vazduh"

 

Da bi se raspoloženje popravilo, najefikasniji način je da provedete barem 15 minuta na svežem vazduhu. "Kratka šetnja po dvorištu me oslobađa stresa i to je svakodnevni deo moje rutine. Osim toga, za imun sistemje jako važno izaći u prirodu makar i na kratko", kaže doktor.

"Svakog dana se čujem sa dragim ljudima"

 

Usled izolovanosti od ljudi može se javiti osećaj tuge, depresije i anksioznosti, a da bi to izbegli potrebno je da se jednom dnevno čujemo sa dragim ljudima. Čak i kratak razgovro će nam popraviti raspoloženje. U ovim trenucima podrška je najbitnija. 

 

"Učim da sviram gitaru"

 

"Oduvek sam želeo da naučim da sviram, a sad imam vremena za to". Iskoristite ovaj period za sticnje novih veština ili jednostavno slušanje muzike. Naučnici su utvrdili da dobar ritam može da popravi raspoloženje."

 

"Kuvam omiljena jela"

 

Klara Sigal kaže da u ovom hobiju uživa najviše, a i nedavno istraživanje je pokazalo da je kuvanje u najvećoj meri oslobađa od stresa.

 

"Vežbam"

 

Jutarnja fizička aktivnost će ublažiti svaki osećaj stresa tokom dana.

 

"Celodnevno sedenje ispred TV-a u glavi može uzrokovati osećaj izolovanosti i samoće, pa će pomoći čak i samo malo aktivnosti", kaže ona.

 

"Čista kuća, čiste misli"

 

"Gledam oko sebe i razmišljam što treba počistiti, kakav mi je nered ispod kreveta? Takve stvari pomažu da skrenemo misli sa stvari na koje ne možemo da utičemo", zaključuje.

"Dva puta dnevno meditiram"

 

Meditacija deluje kao lek za opuštanje, a za to postoje i naučni dokazi.

"Što duže pokušavate da ignorišete strah i anksioznost, to je gore po vas zato ih se ja oslobađam putem meditacije".

 

"Gledam komedije"

 

"Ovo je ritual koji ne preskačem ni jedno veče. Legnem, pokrijem se i odlutam na 2 sata. Ovo zaista pomaže u povećavanju raspoloženja", kaže dr Majkl

 

"Trudim se da pomognem svakog dana"

 

Kad nekome pomognete, automatski se osećate bolje, kaže nauka.

 

"Ja se trudim da svakog dana uradim nešto lepo za ljude iz mog okruženja. Ako je nekome potrebno da odem u prodavnicu, to uradim. Stvarno se osećam mnogo bolje nakon toga."

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...