JAPANSKI I SVETSKI STRUČNJAK

DOKTOR HINOHARA JE ŽIVEO 105 GODINA: Svi oni koji žive dugo, OVAKO se hrane! Veoma je važno da nikad ne odete u penziju!

„Energija dolazi iz dobrog osećanja, a ne iz hrane ili spavanja. Sećate se kako ste se zabavljali i igrali kao deca, ponekad zaboravljajući na glad i san? Verujem da se isti odnos prema životu može i treba sačuvati i u odraslom dobu: ne treba se opterećivati prekomernim brojem strogih pravila ... "

Saveti stručnjaka
21:39h Autor:
Foto: Profimedia

Doktor Šigeaki Hinohara japanski lekar i stručnjak za dugovečnost, koji je preminuo 2017. godine u 105. godini, verovao je da čovek treba da radi dokle god može. „Nemojte da se penzionišite“, rekao je u jednom od svojih intervjua.

 

Verovao je da ako zaista trebate da se povučete, onda to treba da uradite mnogo kasnije od 65 godina pa na dalje. On je smatrao da rad, a ne hrana i spavanje, čoveku daje energiju i volju.

 

Energija nam daje dobro raspoloženje i osećaj blagostanja“, rekao je dr Hinohara. U intervjuu za Japan Times, podelio je svoje iskustvo o tome kako ostati u formi i u odrasloj dobi. U vreme ovog razgovora lekar je imao 97 godina.

 

1. Energija dolazi iz dobrog osećanja, a ne iz hrane ili spavanja. Sećate se kako ste se zabavljali i igrali kao deca, ponekad zaboravljajući na glad i san? Verujem da se isti odnos prema životu može i treba održavati i u odrasloj dobi: ne biste se smeli opteretiti stogim pravilima, poput ručka po rasporedu ili odlaska u krevet kada je to planirano, a ne kada želite .

 

2. Ljudi koji žive dugo, bez obzira na pol ili rasu, imaju jedno zajedničko - niko od njih ne pati od viška kilograma. Za doručak pijem kafu, čašu mleka i sok od pomorandže sa kašikom maslinovog ulja. Za ručak pojedem nekoliko kolačića sa mlekom i mogu čak i da ih preskočim ako ima previše posla. Ne osećam se gladno jer sam fokusiran na svoj posao. Za večeru jedem povrće, ribu i pirinač. Dva puta nedeljno jedem oko 100 grama nemasnog mesa.

 

3. Planirajte. Moj dnevnik je zakazan za otprilike pet godina unapred, uključujući moj rad u bolnici, predavanja.

 

4. Uopšte nije potrebno ići na „zasluženi odmor“, ali ako baš treba da odete u penziju, neka to bude posle 65. godine.

 

5. Podelite znanje. Održavam 150 predavanja godišnje: i školarcima i poslovnim ljudima. Više volim da stojim dok predajem da bih ostao jak.

 

6. Medicina nije svemoćna. Kada vam lekar preporuči operaciju, saznajte da li bi preporučio postupak svojoj deci ili ženi. Lekari nisu svemoćni i ne mogu izlečiti sve u bilo kojoj situaciji, a ponekad operacija i nije rešenje. Štaviše, verujem da muzička terapija ili terapija životinjama mogu da pomognu mnogo više nego što mnogi lekari misle.

 

7. Uvek se popnite stepenicama i nosite svoj prtljag. Penjem se stepenicama najmanje dva puta dnevno kako bih opteretio mišiće.

 

8. Zavarajte bol. Kada dete zaboli zub, ono se zaigra i zaboravi za bol. Probajte da slušate muziku, da plešete, da čitate, pletete - sve samo da ne mislite na bol.

 

9. Ne težite gomilanju materijalnih stvari. Zapamtite da ne znate kada će doći vaše vreme i nećete moći da ponesete nijednu od tih stvari sa sobom.

 

10. Dugo živeti je čarobno! Do 60-te godine lako je raditi u interesu porodice, postići lične ciljeve. Ali kasnije moramo težiti da radimo u interesu društva. Sa 65 godina počeo sam da radim kao volonter. I dalje radim do 18 sati dnevno tokom cele nedelje i uživam u svakom minutu.

 

(Autor: Cluber. com.ua; prevod Stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...