Odlične vesti

Stručnjaci za ishranu odgovorili: Ovo je prava istina o testenini!

Učesnici u studi detaljno su morali da odgovaraju na pitanja o tome šta i u kojim količinama jedu, pa su naučnici to uporedili s njihovom masom, opsegom struka i bokova i došli do zaključka

Nutricija 09.05.2018. - 18:44h Autor: 24sata.hr
Foto: Shutterstock

Ako se jede umereno i kombinuje sa namirnicama niskog glihemijskog indeksa, testenina ne deblja niti povećava masne zalihe u telu nego telu pruža preko potrebnu energiju, pokazalo je nekoliko novih istraživanja.

 

Naučnici tvrde da je testenina jedan od najboljih izvora energije – složenih i kompleksnih ugljenih hidrata. Dokazi dolaze iz univerzitetske bolnice Sent Majkls iz Toronta, u čijoj je studiji učestvovalo 2488 ispitanika, koji su u zamenu za ostale ugljene hidrate (pirinač, hleb ili krompir) nedeljno jeli tri porcije testenine.

 

Ideja je bila da se jedu namirnice nižeg glihemijskog indeksa, a testenina spada u takve jer se njen glihemijski indeks kreće oko 50 (na tablici do 100), što znači da nivo šećera u krvi podiže sporije od ostalih rafiniranih ugljenih hidrata. Istraživanje je pokazalo da testenina nije doprinela povećanju mase ili masnih zaliha u telu. Naprotiv, kod ispitanika je zabeležen blagi pad telesne mase, oko pola kilograma nedeljno, kaže glavni autor studije, dr Džon Sivenpiper koji je uveren da ti rezultati pokazuju da testeninu slobodno možemo uvrstiti na listu preporučenih namirnica za zdravu ishranu. To se podudara i s rezultatima studije koju su pre otprilike dve godine u časopisu Nutrition&Diabetes objavili istraživači s Instituta Neuromed, koji su studijom obuhvatili više od 14.000 ljudi iz moliške regije i nešto manje od 9000 ljudi iz drugih delova Italije.

 

Kuvari otkrili trik: Bacanje vode u kojoj ste kuvali špagete je najveća greška! (VIDEO)

foto: Shutterstock

Za vitkost i zdravlje

 

Učesnici u studi detaljno su morali da odgovaraju na pitanja o tome šta i u kojim količinama jedu, pa su naučnici to uporedili s njihovom masom, opsegom struka i bokova i došli do zaključka da su testeninu najčešće jeli oni najmršaviji.

 

- To je kvalitetna namirnica i treba biti deo raznolike ishrane, no valja voditi računa o veličini obroka i o tome kako kombinujemo hranu - kaže nutricionistica Vesna Bosanac. Sadrži i veliku količinu skroba, a poželjno je da glavninu energije tokom dana dobijemo iz skrobastih namirnica. Ne obraćamo pažnju da sadrži i belančevine, zbog čega je dobrodošla u ishrani vegetarijanaca, dodaje sagovornica, što znači da je testenina korisna svima.

 

- Većina testenine proizvedena je od žitarica i odlično ju je kombinovati sa mahunarkama. Naime, njima nedostaje esencijalna aminokiselina imena metionin, dok žitaricama nedostaje aminokiselina lizin. I obrnuto – mahunarke sadrže lizin, a žitarice metionin, tako da u obroku u kojem smo ih kombinovali dobijamo kvalitetne belančevine, pojašnjava naša sagovornica. Testeninu kuvajte al dente, tako da ostane čvrsta pod zubima, jer je onda lakše probavljiva i ima niži glihemijski indeks nego prekuvana.

 

Krpice sa zeljem: Najbrža i najukusnija pasta! (RECEPT)

foto: Shutterstock

Integralna za bolju probavu

 

S druge strane, ljudi koji imaju problema s probavom i pate od zatvora, kao i oni koji žele da smršaju, trebalo bi da konzumiraju integralnu testeninu.

- Integralna sadrži vlakna koja povećavaju volumen u probavnom sistavu, pa ćete tako pojesti manje i hrana će se lakše probaviti, pojašnjava nutricionista.

 

Osnova za hladne obroke

 

Ohlađena testenina ima niži glihemijski indeks od tople, pa ju je dobro koristiti kao osnovu za hladne obroke. Kombinujte je s ribom, mesom ili sirom te mahunarkama i povrćem. Dobićete kvalitetan ručak, idealan za tople dane kada nam se ne jede vruća hrana, predlaže Bosanac. U tu kombinaciju nemojte dodavati pavlaku ili majonez ako želite da smršate.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...