Ne narušavajte zdravlje zarad mršavljenja

Znakovi da dijeta koju sprovodite nije za vas: Glad, loše raspoloženje, pogoršan izgled

Da bi se predupredilo i vraćanje kilograma i gubljenje vremena sa neadekvatnom dijetom, donosimo spisak znakova pomoću kojih možete da odredite da li vam određeni način ishrane, odnosno dijeta odgovara ili ne
Nutricija 22.06.2014. - 19:44h Autor: Dijeta.net
Foto: Thinkstock

Stručnjaci upozoravaju da ne treba lako počinjati sa dijetama za brzo mršavljenje jer to može da donese više štete nego koristi. Iako postoji veliki broj različitih dijeta - suština svih je smanjenje broja unetih kalorija po obroku. Po pravilu, nakon ovih dijeta, osobe vraćaju težinu čak i brže nego što su smršale.

 

Da bi se predupredilo i vraćanje kilograma i gubljenje vremena sa neadekvatnom dijetom, donosimo spisak znakova pomoću kojih možete da odredite da li vam određeni način ishrane, odnosno dijeta odgovara ili ne.

 

Kako da prilagodite mršavljenje svom starosnom dobu saznajte OVDE.

 

Osećaj gladi

 

Jedan od jasnih znakova neadekvatne dijete je osećaj gladi. Ako tokom pridržavanja određene dijete osećate nepodnošljivu glad, onda ta dijeta nije za vas. Ako je dijeta odgovarajuća - nema jakog osećaja gladi dok je sprovodite.

 

Ako vam se desi da osetite glad, a baš ne želite da prekinete sa dijetom, OVDE saznajte kako da utolite osećaj gladi bez kalorije.

 

Loše raspoloženje

 

Generalno, dijete u kojima se par istih proizvoda konzumira pet ili više dana - definitivno nije za vas. Ovo znači da vi lišavate svoje telo različitih neophodnih supstanci, vitamina i minerala. Ovo nesumnjivo utiče na zdravlje i normalno funkcionisanje organa. Nedostatak nutritiva u ishrani direktno utiče na raspoloženje. Manjak vitamina B ili magnezijuma može čak da uzrokuje depresiju. Sa ovakvim stavom je teško ne samo smršati nego i bilo šta drugo raditi u životu.

 

Pogoršanje zdravstvenog stanja

 

Neodgovarajuća dijeta može da naruši zdravlje. Ova opasnost je naročito izražena kod dugotrajnih dijeta. Na primer, proteinska dijeta smanjuje težinu brzo, ali previše proteina u ishrani iscrpljuje bubrege i jetru.

 

Pomoću kojih 5 načina momentalno možete da popravite raspoloženje saznajte OVDE.

 

Izgled

 

Nakon jedne sedmice od početka dijete, možda ćete primetiti da izgledate lošije: koža će da poprimi sivkastu nijansu, kosa će da bude kruta i bez sjaja, a nokti će se listati. Ovo su signali da su vašem telu hitno potrebni proteini, vitamini i minerali.

 

Monotona ishrana

 

Možda najlošiji tip dijeta su one bazirane samo na jednoj namirnici npr. jogurt, pirinač ili heljda. Da bi normalno funkcionisalo, telu je potrebna određena količina masnoće, proteina, ugljenih hidrata, minerala i vitamina. Ako jedete samo jednu namirnicu - to neće telu obezbediti neophodne nutritive. A i vaš psihički status neće biti ni malo sjajan: monotona dijeta donosi i monoton život.

 

Zašto se gojite, a stalno ste na dijeti saznajte OVDE.

 

Osnovna lista neophodnih zahteva za pravilno odabranu dijetu su:
- Dijeta ne treba da ima neželjene propratne pojave;
- Treba da je bezbedna za ljudsko telo;
- Smanjenje telesne težine treba da bude u okviru normalnih vrednosti;
- Namirnice treba da sadrže sve potrebne hranljive materije (amino kiseline, minerale, masne kiseline);
- Nekoliko dana nakon prelaska na izabranu dijetu, ne treba da imate jak osećaj gladi.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...