Ukusan i zdrav

Kukuruz kao lek: Protiv Alchajmera, anemije, depresije i problema sa bešikom

Od zrna kukuruza se proizvodi ulje koje se preporučuje kod progresivne ateroskleroze jer smanjuje nivo holesterola i dovoljno je da svakodnevno pojedete 20 grama kao dodatak redovnoj ishrani
Nutricija 18.05.2014. - 16:05h Autor: ordinacija.hr
Foto: Thinkstock

Sledeći put kada put posegnete za klipom kukuruza, imajte na umu da nije samo ukusan nego je i odličan za zdravlje. Iako je ovo popularna biljka, mnogi ne znaju da je bogata vlaknima i da se od zrna kukuruza proizvodi ulje visokog kvaliteta, bogato vitaminom A, C i E, kao i nezasićenim masnim kiselinama.

 

Malo kalorija, puno zdravlja

 

Od zrna kukuruza se proizvodi ulje koje se preporučuje kod progresivne ateroskleroze jer smanjuje nivo holesterola i dovoljno je da svakodnevno pojedete 20 grama kao dodatak redovnoj ishrani. Iako u kukuruzu možemo da uživamo tokom cele godine, onaj koji jedemo početkom jeseni sadrži najviše hranljivih materija.

 

OVDE saznajte koje još povrće, osim kukuruza, ima snagu mesa zbog svog bogatstva proteinima.

 

Ustaljeno je mišljenje da je sveže povrće zdravije od kuvanog, ali to se ne odnosi na kukuruz! Naime, američki istraživači su otkrili da prilikom termičke obrade kukuruza, kuvanja ili pečenja, dolazi do oslobađanja molekula s antioksidativnom aktivnošću, što povećava njegove zaštitničke moći. Jedan klip kukuruza sadrži oko deset odsto dijetalnih vlakana koja regulišu nivo holesterola i smanjuju rizik od srčanih oboljenja.

 

Kukuruz i pecivo od kukuruznog brašna povoljno utiču na zdravlje kada su u pitanju Alchajmerova bolest, anemija, bronhitis, depresija, dijabetes, poremećaj metabolizma, neplodnost, osteoporoza, reuma, smanjenje apetita, bolesti srca, problemi s bešikom, mokraćnim kanalima i bubrezima.

 

Za probleme sa bubrezima možete da konzumirate i bosiljak, a više o tome saznajte OVDE.

 

Kao i većina drugog žutog i zelenog povrća, kukuruz je dobar izvor luteina i zeaksantina, jedinjenja koji pomažu u održavanju zdravlja očiju kako starimo.

 

Nutritivne vrednosti kukuruza: ugljeni hidrati – 82 odsto, masti – 10 odsto, belančevine – 8 odsto.

 

Bilo da ga koristimo kao žitaricu, povrće ili grickalicu, dok uživamo u njegovom ukusu, organizam punimo energijom i štitimo se od virusa.

 

A OVDE saznajte kako da napravite ukusnu kukuruznu čorbu.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs