obratite pažnju!

ŠEĆER JE VAŠ NAJVEĆI NEPRIJATELJ: 7 namirnica koje utiču na stvaranje celulita, a za koje niste znali!

Često se dešava da, uprkos redovnom vežbanju i naizgled zdravoj hrani, omražena „kora pomorandže“ i dalje ne želi da nestane sa našeg tela.

Naučnici, lekari i žene iz celog sveta postavljaju isto pitanje: zašto se javlja celulit i šta učiniti da ga izbegnemo?

Nutricija
Autor:
Foto: Shutterstock

Prema dostupnim podacima, pojava „pomorandžine kore“ uvek je kombinacija nekoliko faktora: genetske predispozicije, poremećaja cirkulacije u telesnim tkivima, promena hormonalnog nivoa, neuhranjenosti, pasivnog načina života i mnogih drugih.

 

Istovremeno, kada su u pitanju načini da se otarasite celulita, ženama ne nedostaje saveta. Industrija lepote nudi im kozmetiku i ishranu sa svojstvima „sagorevanja masti“, fitnes, masaže, salone i plastičnu hirurgiju.

 

Ako redovno vežbate i ne zanemarujete postupke limfne drenaže, a celulit je i dalje na mestu, najverovatnije je problem u ishrani.

 

Saznajte koja hrana pogoršava izgled kože i pogoršava vaše probleme - ponekad je dovoljno nekoliko namirnica isključiti iz ishrane, kako bi omraženi celulit postao gotovo nevidljiv.

 

Zbog toga koraci ka novom „ja“ uvek počinju sa zdravom ishranom i pravilno formulisanom ishranom. 

 

SIR

namaz, sir
foto: Profimedia

Sir ima mnoštvo korisnih svojstava. Par kriški mocarele sa svežim povrćem nikako vam neće naštetiti, ali uvek treba da znate kada treba da prestanete. Naš glavni neprijatelj, kao u slučaju mesnih delikatesa, je natrijum. Zadržava vodu u telu, usporava metabolizam i čini celulit vidljivijim.

 

MESNE POSLASTICE

Mleveno Meso, šunka, Kobasica
foto: Shutterstock

Kobasice, šunka, pa čak i obožavana pršuta siguran su put do stvaranja celulita. Visok sadržaj natrijuma ne samo da može učiniti „narandžinu koru“ još vidljivijom, već može dovesti i do mnogo ozbiljnijih zdravstvenih problema, uključujući probleme sa bubrezima.

 

VOĆNI JOGURTI

Voćni Jogurt
foto: Shutterstock

Čak i male teglice jogurta u kojima uživate tokom ručka ili doručka mogu doprineti pojavi „kori narandže“ na butinama i zadnjici. Stvar je u tome što mnogi od njih imaju „tonu“ dodatog šećera. Jedna porcija sadrži u proseku 15 do 29 g šećera - otprilike isto kao i vaše omiljene bombone. To ne znači da morate potpuno odustati od omiljenog voćnog jogurta, samo odaberite opcije gde koncentracija šećera ne prelazi 11 grama - na primer, grčki jogurt.

 

GAZIRANA I SLATKA PIĆA

Gazirani Sok, Gazirana Pića
foto: Shutterstock

Kolagen igra ključnu ulogu u glatkoći kože, a šećer usporava njegovu proizvodnju. Za razliku od kolača i čokolade, slatka pića mogu izgledati prilično bezopasno. Da bi koža uvek bila elastična i zategnuta, vredi se odreći svih slatkih soda i pakovanih sokova, kao i alkoholnih koktela sa sirupima u sastavu. Pijte čistu vodu, voćne sokove, a na zabavama se odlučite za čašu vina.

 

SOSOVI

Sos, Majonez, Caciki
foto: Shutterstock

Gotove sosove, čiji je asortiman na policama supermarketa ogroman, trebalo bi jednom zauvek izbrisati sa liste za kupovinu. U sastavu gotovih sosova nema ni traga svežeg paradajza, ali je zato prepun E-aditiva, boja, konzervansa, zasićenih masti i ogromne količine soli. Ako ne možete da zamislite život bez sosova, pripremajte ih sami kod kuće. Da, nije lako, ali je dobro za zdravlje.

 

BELI HLEB

Beli hleb, Hleb
foto: Profimedia

O opasnostima belog hleba pisali smo više puta, a sada je naš „heroj“ ponovo ovde. Višak brzih ugljenih hidrata, koji se u procesu varenja pretvaraju u šećer, doprinosi ne samo povećanju telesne težine, već i smanjenju proizvodnje kolagena, što čini neravnine celulita većim i uočljivijim. Umesto belog hleba potrudite se da konzumirate hleb napravljen od celih zrna.

 

BRZA HRANA

brza hrana
foto: Profimedia

U borbi protiv celulita, brza hrana je kontraindikovana čak i onima sa dobrim metabolizmom. Visok sadržaj masti, brzih ugljenih hidrata, konzervansa i začina, a da ne pominjemo ogromnu količinu soli koja je deo „poslastica“ negativno utiče na vaš izgled. Naravno, retko i kao izuzetak možete sebi priuštiti porciju pomfrita (čak i modeli to rade), ali preterivanje sa takvom hranom je jednostavno kontraindikovano.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...