LEKOVITO I UKUSNO

Ovo je najzdravija grickalica na svetu: Samo jedna šaka dnevno štiti srce, reguliše težinu i jača imunitet!

Zbog ovih zdravstvenih prednosti, sigurno ćete ih uvrstiti u svoj jelovnik, ako već niste

Nutricija 03.06.2020. - 12:41h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

O orašastim plodovima u kontekstu zdrave hrane se u poslednje vreme govori sve više, a nutricionisti navode bezbroj razloga koji govore u prilog tome koliko su oni dobri za zdravlje. 

 

No kada bi morali da odaberete samo jednu vrstu orašastih plodova koju ćete konzumirati, to bi svakako trebali da budu pistaći. Oni spadaju među najstarije orašaste plodove, a još su ih  rimski vladari smatrali pravom poslasticom.

 

Za grickanje se preporučuju kako zbog svog dobrog ukusa, tako i zbog svih benefita koje imaju za organizam, a nutricinoisti su ih nedavno proglasili najzdravijom grickalicom na svetu. Mnogo je razloga zašto bi trebali da postanu deo vaše ishrane, a ovi su sam neki od njih: 

 

Puni su vitamina A, B6, C i E koji su važni za rad srca, jačanje imunog sistema, štite od štetnih zračenja, odlični su za prevenciju raka i očuvanje nervnog sistema. Bogati su magnezijomom, gvožđem, kalcijumom, fosforom, cinkom, manganom, kalijumom i bakrom.

 

Jednostavno nezamenjiv: Stimilator imuniteta, glavni snabdevač tela kiseonikom i borac protiv raka!

foto: Shutterstock

Pored toga, sadrže i vlakna koja su potrebna za zdravlje probavng trakta.

 

Zato se preporučuju ljudima koji muku muče sa anemijom jer oni podižu gvožđe. Pored toga, ako imate grčeve u stomaku, pistaći će vam pomoći da olakšate tegobe.

 

Pomoć kod mršavljenja

 

Pistaći ubrzavaju metabolizam i regulišu kilažu, a zahvaljujući vlaknima, belančevinama i mastima brzo stvaraju osećaj sitosti.

 

Čuvaju zdravlje srca

 

Pistaći dokazano smanjuju LDL ili loš holesterol i povećavaju HDL ili dobar holesterol, nakon vrlo kratkog perioda konzumiranja. Bogate su antioksidansima, poput vitamina A i vitamina E. Takođe se bore protiv upale, štite krvne sudove i smanjuju rizik od srčanih bolesti. Čak i vrlo malo uzimanje ovih orašastih plodova povećava nivo luteina.

 

Sprečavaju razvoj dijabetesa

 

Konzumiranje pistaća može sprečiti razvoj dijabetesa tipa 2. To je zato što je 60 posto preporučene dnevne vrednosti minerala fosfora sadržano u jednoj šoljici pistaća. Ne samo da fosfor razbija proteine u aminokiseline, takođe pomaže u toleranciji glukoze.

Održava zdravlje očiju

 

Pistaći sadrže dve karotenoide kojih nema u većini ostalih orašastih plodova, lutein i zeaksantin. Oni deluju kao zaštitni antioksidansi braneći tkivo od slobodnih radikala. Povezani su sa smanjenim rizikom od razvoja senilne makularne degeneracije, koja je vodeći uzrok oštećenjima vida i stečene slepoće.

 

Usporava starenje kože

 

Pistaći su sjajan izvor vitamina E, moćnog antioksidansa topivog u masnoći, neophodnog za održavanje integriteta stanične membrane i često preporučivanog za zdravu i lepu kožu. Vitaimn E čini sjajan posao štiteći kožu od UV zračenja, pružajući odbranu od starenja i raka kože.

 

(stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...