zdravstvene prednosti

Ako jedete dve kruške dnevno, u vašem organizmu će se dogoditi ove neverovatne stvari!

Ovi slatki mali plodovi pomažu u borbi protiv mnogih bolesti, a čuvaju i zdravu kilažu

Nutricija 13.02.2020. - 09:18h Autor: Stil/Miss.24.sata.hr
Foto: Shutterstock

Kruške su sočno i slatko voće koje imaju blagodeti za organizam.


Plodovi krušaka su prepuni minerala: kalijuma, bakra, fosfora, kalcijuma, magnezijuma, gvožđa i brojnih mikroelemenata. Bogati su vitaminima, K, A i C,  kao i većinom vitamina iz grupe B i D. 

 

Sadrže antioksidans- procijanidin koji pomaže kod ukočenosti u srčanom tkivu i olakšava srcu da pumpa krv u celo telo. Takođe, snižava LDL loš holesterol, a povećava HDL dobar holesterol.


U kori kruške nalazi se kvercetin - antioksidans koji smanjuje upale, kao i rizik od srčanih oboljenja, kao što su visok krvni pritisak i holesterol.

 

Osim toga, studija u kojoj je učestvovalo 20.000 ljudi tokom deset godina došla je do zaključka da svakodnevno konzumiranje 25 grama voća s belim mesom (poput krušaka) značajno smanjuje rizik od moždanog udara. 


Iako je slatko voće, kruške su povezane i s manjim rizikom od dijabetesa.

 

Sadrže dijetalna vlakna koja pomažu usporavanju probave pa telo ima više vremena za razgradnju viška šećera. Na taj način ćemo sniziti nivo šećera u krvi.

 

Jedno istraživanje je otkrilo da konzumiranje nedeljno pet ili više obroka voća bogatih antocijanom, kao što su kruške -  povezano s 23 odsto manjim rizikom od dijabetesa tipa 2.

 

Osim toga, istraživanje koje je sprovedeno na životinjama otkrilo je da biljni spojevi, poput antocijana koji se nalaze u oguljenom kruškama, imaju i „anti-dijabetes“ i protivupalni učinak.

 

Dovoljno je jesti 60 grama nedeljno: Zašto svako treba sebi da priušti indijski orah!

foto: Shutterstock

Pomažu i kod mršavljenja

 

Hranljive materije u kruškama osim što čuvaju zdravlje, pomažu i kod gubitka neželjenih kilograma. Razlog tome jeste to što kruška ima malo kalorija, puno vode i relativno puno dijetalnih vlakana. 

 

Pokazalo se da niskokalorična dijeta bogata hranjivim sastojcima pomaže kod mršavljenja, dok povećana hidratacija pokazuje da doprinosi zdravoj težini. Osim toga, vlakna u kruškama daju osećaj sitosti, te sprečavaju prejedenje. 

 

Poboljšavaju rad probave i creva, a to je veoma bitno za čuvanje linije. 

 

U jednoj studiji je ispitano 40 odraslih osoba koji su konzumirali dve kruške dnevno, a rezultat je pokazao da su izgubili 1,1 centimetara u struku tokom 12 nedelja.

 

Drugo istraživanje je pokazalo da su žene koje su dodavale tri kruške dnevno u svoju ishranu izgubile u proseku 1,9 kilograma, što je više nego ispitanici koji su u svoju svakodnevnu ishranu dodavali zob.

 

Smanjuju rizik od raka, dijabetesa tipa 2 i srčanih oboljenja: 5 razloga da ove jeseni jedete kruške!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...