Praktični saveti

Kako ublažiti simptome menopauze i sačuvati lepotu i u zrelim godinama

Brojna istraživanja su pokazala da savremena žena u proseku skoro trećinu života provede u menopauzi. To je trenutak kada počinje prirodni proces starenja, a završava se reproduktivno razdoblje žene
Nega 23.02.2017. - 15:36h Autor: Promo
Foto: Ilustracija / Thinkstock

Kako zaista izgleda menopauza i šta ona nosi sa sobom?

 

Menopauza ili klimaks u užem smislu predstavlja trajni prestanak menstruacije, kao posledica pada proizvodnje glavnih polnih hormona - estrogena i progesterona. Sama reč kaže - meno (menstruacija, mesec) i pausis (pauza, prestanak). Obično se javlja u periodu između 48. i 52. godine života.

 

Menopauza se deli u tri razdoblja:

 

1. Premenopauza - period od 2 do 5 godina pre menopauze, kada dolazi do poremećaja funkcije jajnika, a samim tim i proizvodnje hormona.

 

2. Perimenopauza - klimakterijum ili prelazni period kada menstruacije počinju da izostaju, a nakon 12 meseci bez menstrualnog krvarenja menopauza zvanično počinje.

 

3. Postmenopauza - period kada se polni hormoni više ne luče, te dolazi do drastičnih promena u organizmu. Deli se u dve faze - ranu (pre 70. godine) i kasnu (nakon 70. godine) postmenopauzu.

 

Foto: Promo
Foto: Promo

Prvi znaci menopauze

 

Iako svaka žena na sebi svojstven način doživljava i proživljava početak menopauze, neki simptomi su zajednički za sve, bez obzira na to što njihov intenzitet i vreme pojavljivanja može da varira. Glavni simptomi su:

 

1. Napadi vrućine, takozvani valunzi, praćeni preznojavanjem i to naročito noću.

 

2. Promene raspoloženja koje mogu i te kako da utiču na kvalitet života - razdražljivost, umor, glavobolja, osećaj uznemirenosti, depresivna stanja.

 

3. Poremećen kvalitet sna.

 

4. Zaboravnost.

 

5. Usled gubitka hormona dolazi do stanjenja zidova materice, a kao posledica javlja se vaginalna suvoća, koja potom dovodi do gubitka želje za seksualnim odnosom.

 

6. Promene na koži - suvoća, gubitak elastičnosti i gustine, pojava novih bora, pa čak i staračkih pega i mrlja na licu. Usled pigmentacije kože, lice gubi sjaj i svežinu koju je nekada imalo.

 

7. Kosa trpi velike promene (proređivanje, isušivanje, gubitak elastičnosti i sjaja), ali ženama najteže pada ubrzano opadanje kose.

 

8. Dobijanje na težini usled promene načina života.

 

9. Osteoporoza, osteopenija – smanjenje gustine koštanog tkiva, bolovi u zglobovima i mišićima.

 

10. Kadiovaskularne bolesti – usled gubitka estrogena žene postaju podložnije razvoju kardiovaskularnih oboljenja, krvni sudovi su manje elastični, loš holesterol može naglo da se poveća…

 

Foto: Promo
Foto: Promo

Kako ublažiti simptome?

 

Menopauza je potpuno prirodan fiziološki proces, te je tako treba i prihvatiti. Pozitivan stav daje pozitivne rezlultate. Svaki simptom moguće je ublažiti, a prirodni načini su uvek najbolji.

 

- Korigujte ishranu - u supermarketu idite prečicom do voća i povrća, u restoranu se najedite čorbe i salate, a na posao od kuće ponesite zdrav obrok koji uključuje mlečne proizvode. Što manje šećera i crvenog mesa, a što više belog mesa i ribe, žitarica i maslinovog ulja. Jedite hranu bogatu vitaminom B, kalijumom, magnezijumom, gvožđem, jodom i hromom. Obavezan je i unos omega-3 masnih kiselina (losos).

 

- Recite zbogom lošim navikama - odvikavanje od cigareta, kontrolisan unos alkohola i kafe.

 

Foto: Promo
Foto: Promo

- Fizička aktivnost kao imperativ - hodajte najmanje 30 minuta dnevno, po mogućstvu u prirodi.

 

- Unosite dovoljno vitamina i minerala: pre svega kalcijuma, jer njegov nedostatak dovodi do osteoporoze (gubitka koštane mase). Ujedno treba uzimati i vitamin D jer on potpomaže vezivanje kalcijuma u kosti, a blagotvorno deluje i na nervni sistem. Vitamin E je jedan od najboljih antioksidanasa u organizmu, koji štiti ćelije od oštećenja pod dejstvom slobodnih radikala. Zajedno sa vitaminom C dobra je prevencija za nastanak oboljenja srca i krvnih sudova.

 

- Pijte 8 čaša vode dnevno, jer je hidratacija izuzetno važna za opšte stanje organizma.

 

- Koristite biljne preparate kao lek - matičnjak deluje opuštajuće, umiruje i poboljšava raspoloženje i umne sposobnosti; kantarion pomaže kod depresije, valunga, noćnog znojenja i nesanice, a od davnina se i žalfija koristila u te svrhe; lavanda i nana umiruju glavobolje.

 

- Pronađite adekvatnu negu - podivljali hormoni u menopauzi nemaju milosti ni prema kosi, ni prema i koži. Prirodan proces starenja sa sobom donosi velike promene koje i te kako utiču na izgled. Stoga je svakoj ženi neophodno pravo kozmetičko rešenje koje će očuvati njenu lepotu i u zrelim godinama. Bore se mogu ublažiti, zdrav ten sačuvati i sprečiti opadanje kose ali samo uz prave preparate.

 

Foto: Promo
Foto: Promo

U menopauzi nema pauze!

 

Kako biste bili sigurni koji preparat odgovara vašoj koži, Vichy je napravio saradnju sa partner apotekama i na taj način omogućio ženama koje se suočavaju sa simptomima menopauze da potraže savet od farmaceuta. Tokom februara, u okviru kampanje #Nema pauze u menopauzi, posetite najbližu partner apoteku i rešite sve nedoumice u vezi sa menopauzom. *

 

Uz savet farmaceuta za olakšavanje simptoma, dobićete i uzorak vaše adekvatne rutine nege, kao i poklon uz kupovinu vašeg omiljenog Neovadiol proizvoda - brošuru sa savetima u menopauzi i Neovadiol komplementarnu rutinu.

 

Uz Neovadiol kompenzacioni kozmetički kompleks nema pauze za mladolik izgled vaše kože - ni u menopauzi.

 

* Akcija traje do isteka zaliha poklona u partner apotekama. Poklon sadrži brošuru sa savetima u menopauzi, uzorak Neovadiol dnevne nege 3ml, kao i uzorak Neovadiol noćne nege 3ml.

 

PROČITAJTE JOŠ: Najčešći simptomi menopauze: Svaka žena mora da zna kako da se suoči

 

PROČITAJTE JOŠ: Hormoni nemaju milosti ni prema koži: Za promene u menopauzi postoji rešenje

 

PROČITAJTE JOŠ: Tokom menopauze i kosa je na udaru!

 

Foto: Promo
Foto: Promo


 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs