Iznenadiće vas

7 saveta koji zvuče suludo, a popravljaju zdravlje: Kafa za bolji san, ne perite zube nakon jela

Da li ste znali da nije zdravo prati zube odmah nakon obroka, već sačekati 30 do 60 minuta, kako se ne bi pojačao efekat kiselina iz hrane koje oštećuju zubnu gleđ
Medicina 13.10.2014. - 14:02h Autor: Stil
Foto: Thinkstock

Mnoge metode koje poboljšavaju zdravlje i izgled uglavnom zvuče veoma logično. Na primer, kako biste smršali, treba da jedete manje i vežbate više, da biste povećali energiju, spavajte više, da biste izbegli dehidraciju, pijte više vode...

 

Šta se dešava našem organizmu kada ne pijemo dovoljno vode, saznajte OVDE.

 

Sa druge strane, postoje i one koje zvuče potpuno kontradiktorno, moglo bi se reći i suludo. Ovih 8 metoda će vam zvučati kao da nemaju nikakve veze sa svojom svrhom, ali su zaista odlične, kako po zdravlje, tako i po izgled!

 

1. Popijte kafu da biste bolje spavali

 

Japanski naučnici su sproveli istraživanje i došli do zaključka da su ljudi koji su uneli oko 200 miligrama kofeina, što je jednako jednoj većoj ili dve male šoljice, pa odspavali 20 minuta, imali bolje rezulate na testovima u odnosu na one koji nisu pili kafu pre dremke. To je zato što kofein ulazi u molekule mozga nakon dvadesetak minuta.

 

Kako jutarnja kafa može da vam pomogne protiv bolova u leđima, saznajte OVDE.

 

2. Za zdrave zube, nemojte ih prati nakon jela

 

Odnosi se na naviku da se zubi operu odmah nakon obroka - to nemojte raditi, naročito ukoliko ste jeli hranu ili pili nešto što sadrži bilo kakvu kiselinu. Pranje zuba nakon konzumiranja citrusnog voća, energetskih pića, paradajza i gaziranih napitaka će samo pojačati efekat kiseline na zubnu gleđ, pa je zato najbolje sačekati 30 do 60 minuta.

 

OVDE saznajte sve štetne posledice ukoliko ne operete zube pred spavanje!

 

3. Ne pijte energetska pića kada ste umorni

 

Ovi napici sadrže i do 5 puta više kofeina od kafe, ali energija koju vam pružaju propraćena je nuspojavama poput iritiranosti, nervoze i ubrzanog rada srca. Takođe, energetska pića sadrže taurin, stimulans centralnog nervnog sistema, kao i 50 g šećera po limenki, što je količina od 13 kašičica!

 

4. Pijte vodu kada ste naduti

 

Iako zvuči kao nešto što bi samo pogoršalo stvari, konzumiranje više vode je zapravo od pomoći, jer otklanja nadutost izazvanu dehidracijom.

 

5. Da biste smršali, izbacite dijetalne gazirane napitke

 

Treba da izbacite sve gazirane napitke kako biste smršali, ali i bili zdraviji. Šta ovi napici rade vašem organizmu i zašto zapravo nisu dijetalni, saznajte OVDE.

 

6. Pijte topli napitak da biste se rashladili

 

Kada popijete toplo piće, vaše telo oseća promenu temperature i pojačava znojenje. Kada se znoj izbaci, telo se prirodno hladi.

 

7. Da biste izbegli bakterije, ne koristite antibakterijski sapun

 

Ne postoji dokaz da su antibakterijski sapuni efektniji u čišćenju bakterija od drugih! Zapravo, dugotrajna izloženost smanjuje prirodnu otpornost na bakterije.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs